Excel/ Kan ik een textbox linken aan een andere textbox?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFarao
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2021
beste Tweakers,

aangezien ik nu veel tijd heb ben ik bezig om mijn offerte digitaal te maken in excel.
Nu heb ik een invulblad waar ik alle gegevens invul en nog een blad waar alle ingevulde informatie gevisualiseerd wordt in een zelfgemaakt "offerte".

Mijn probleem:

Ik wil in mijn invulblad een tekstbox maken waar ik zelf een verhaal kan type voor de klant. Bijvoorbeeld project 1 bestaat uit dit en dat etc.

Nu wil ik dat deze tekstbox overgenomen wordt in blad 'offerte' op de desbetreffende plaats.

Kunnen jullie mij helpen?

Bedankt en stay safe!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:59
Dit klinkt heel erg alsof je op zoek bent naar "="?
Een verwijzing naar de waarde op de andere sheet. Dus als je in bijv. E4, de waarde van sheet1, A2 wil hebben, dan moet je op E4 invullen "=Sheet1!A2". Maar geen idee of je dit bedoelde? Wat heb je verder zelf al gevonden?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFarao
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 13-01-2021
Misschien leg ik het verkeerd uit. Zie beide foto's.
Ik wil een textbox maken in blad 1. Hier wil ik zelf mij tekst schrijven . Blad 2: genaamd offerte, daar wil ik dat deze textbox wordt overgenomen en eventueel opschuift, als er veel tekst is.

Ik heb veel op google gekeken, maar daar wordt alleen uitgelegd hoe je een cel linkt aan een textbox. Met simpel weg = lukt het niet!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCjpwmnzhE2O9GIHa0SfkBMCj44=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5XPnDpYBj0tuxSnKGtuVCLFa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7z4l6bCF61q1oeVLEc02RFYPU9k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YJehoxP4FQwV4JwCQtXmmy17.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Je moet niet met een tekstveld (textbox) gaan werken, maar gewoon op het invulblad invullen in de betreffende cellen. Je kunt deze eventueel samenvoegen zodat het qua opmaak allemaal netjes past. Denk er wel om, er zit een maximum aan het aantal tekens dat vanuit een cel overgenomen kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Stel dat je de gegevens van de textboxen 1 en 2 van het invulblad wil overbrengen naar de textboxen 4 en 7 op het blad "Offerte", dan kan dat bv. zo:
code:
1
2
3
4
5
6
Sub macro1()
With Sheets("Offerte")
.TextBox4.Value = Sheets("Invulblad").TextBox1.Value
.TextBox7.Value = Sheets("Invulblad").TextBox2.Value
End With
End Sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

dix-neuf schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:26:
Stel dat je de gegevens van de textboxen 1 en 2 van het invulblad wil overbrengen naar de textboxen 4 en 7 op het blad "Offerte", dan kan dat bv. zo:
code:
1
2
3
4
5
6
Sub macro1()
With Sheets("Offerte")
.TextBox4.Value = Sheets("Invulblad").TextBox1.Value
.TextBox7.Value = Sheets("Invulblad").TextBox2.Value
End With
End Sub
Leg er dan ook even bij uit dat je hiervoor VBA moet gebruiken binnen Excel, waardoor macro's aan moeten staan en veel bedrijfsomgevingen gaan flippen omdat die macro's blokkeren. Is dus in heel veel gevallen niet de juiste oplossing voor het probleem van TS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Icephase schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:32:
Leg er dan ook even bij uit dat je hiervoor VBA moet gebruiken binnen Excel, waardoor macro's aan moeten staan en veel bedrijfsomgevingen gaan flippen omdat die macro's blokkeren.
Als een code begint met 'Sub macro1' dan weet de vragensteller heus wel dat die code vba-code is.
De vragensteller vroeg om een oplossing met tekstboxen; ik gaf er een.
Is dus in heel veel gevallen niet de juiste oplossing voor het probleem van TS...
Geef dan zelf een betere !

[ Voor 11% gewijzigd door dix-neuf op 25-03-2020 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

dix-neuf schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:45:

[...]

Geef dan zelf een betere !