Betaling : Mollie alternatief voor Groot Brittannië

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powershift
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2022
Goedendag,

Ik heb een vraag.
Voor mijn Nederlandse klanten gebruik ik met veel plezier de Mollie API voor het afhandelen van betalingen.
Maar nu wil ik graag ook een implementatie voor het Verenigd Koninkrijk voor mijn software.

Ik heb een PHP applicatie gebouwd en heb natuurlijk al wat rondgekeken maar er zijn er velen. En allen beloven dat ze een goede implementatie leveren.

Maar je hebt ook veel Nederlandse providers die een goede implementatie beloven en support. Echter naar mijn meningen zijn er maar weinig zo goed uitgewerkt en geaccepteerd als Mollie.

Nu ben ik nog vrij blanco betreft de UK.

Dus ik hoop dat er iemand hier wat meer ervaring heeft op dit vlak.

TIAD :-D

Beste antwoord (via powershift op 26-03-2020 15:50)

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13
Stripe vind ik technisch het meest relaxed, worldpay is het meest gebruikt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 05-10 09:29

De Nelis

en anders maar niet...

Kun je hiervoor niet bij Stripe terecht?

Zelf geen ervaring met custom implementatie, maar wel de standaard plugins en de support is ook uitstekend.

[ Voor 44% gewijzigd door De Nelis op 25-03-2020 13:18 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 21:13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:46
Kan je Mollie niet in de UK gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 17:53
Afgaand op https://www.statista.com/...nline-payment-methods-uk/ hebben ze in de UK geen hele specifieke betaalmethoden zoals wij dat in Nederlands met iDEAL en in België met Bancontact hebben. Een Nederlandse PSP die PayPal en credit/debitcards ondersteund kan dus prima betalingen van UK klanten faciliteren.

Tenzij jouw klanten diegene zijn die een contract met de PSP afsluiten. In dat geval is het misschien praktischer om inderdaad een partij uit de UK te pakken (maar in dat geval zou ik deze vraag niet hier stellen, maar aan een paar potentiële klanten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:46
Je zou eens kunnen kijken naar Omnipay: https://github.com/thephpleague/omnipay
Dat zorgt voor een (redelijk) gestandaardiseerde manier om betalingen te doen via PSP's. Dus als je daar een implementatie voor maakt dan is het makkelijk(er) overschakelen.

En pluspunt; wordt beheerd door een Tweakers gebruiker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 21:42
De Nelis schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:07:
Kun je hiervoor niet bij Stripe terecht?

Zelf geen ervaring met custom implementatie, maar wel de standaard plugins en de support is ook uitstekend.
Stripe is technisch erg prettig, maar ze doen geen PayPal geloof ik (mocht dat een eis zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powershift
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2022
Barryvdh schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:33:
Kan je Mollie niet in de UK gebruiken?
Ik zou het graag doen. Maar het gaat erom dat het ook voor Britse klanten een geaccepteerd iets is.
Als je een Nederlander benaderd en zegt maak even een Mollie account aan. Dan bekijkt hij de website. Ziet dat het een Nederlands bedrijf is. En vervolgens maakt hij het account aan.

STEL stripe zou iDeal ondersteunen.
En je zou aan dezelfde Nederlander vragen om een Stripe account aan te maken. En hij ziet dat het GEEN Nederlands bedrijf is of Nederlandstalig. Dan hebben ze vaak zoiets van hmm.. Weet het niet. Ik werk met ... Mollie, Multisafepay of andere.

Uiteraard afhankelijk van de doelgroep.
__fred__ schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:12:
Technisch het meest relaxed is een voordeel. Ik las zojuist echter dat Stripe Geen PayPal ondersteund. En dat lijkt mij toch iets wat heel handig is voor de Britse markt.

Ik ga eens kijken naar WorldPay.

Bedankt!
Barryvdh schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:00:
Je zou eens kunnen kijken naar Omnipay: https://github.com/thephpleague/omnipay
Dat zorgt voor een (redelijk) gestandaardiseerde manier om betalingen te doen via PSP's. Dus als je daar een implementatie voor maakt dan is het makkelijk(er) overschakelen.

En pluspunt; wordt beheerd door een Tweakers gebruiker ;)
Ik ga eerst eens kijken hoe de implementatie van WorldPay is en daarna naar die van Omnipay plus de acceptatie in de Britse markt.
Dat laatste is heel belangrijk.

Verder uiteraard heel handig als er een Nederlander achter het roer zit :-D

Bedankt voor alle antwoorden!!
Ik heb voldoende stof om een goede keuze te kunnen maken. Want ik was nogal groen wat de Britse markt betreft.

[ Voor 47% gewijzigd door powershift op 26-03-2020 15:53 ]

Pagina: 1