Hallo allemaal,
Ik heb recentelijk mijn Windows 10 installatie gereset omdat ik op een dag, plotseling, werd begroet door een zwart scherm vlak na de login. Sinds ik dit gedaan heb is de Verkenner heel erg langzaam in de omgang, start heel langzaam op en contextmenu's duren een eeuwigheid om te laden...
Dikke vette edit:
Ook de Opdrachtprompt (alleen als met administrator rechten wordt gestart) en het Windows Instellingen menu zijn zeer langzaam in de omgang.
Ook start de PC snel op en gaming en webbrowsen gaat prima.
...
Ik heb een zelfgebouwde computer vaan een paar jaar oud met daarin:
i5-4670, GTX1080 en 16GB RAM.
Windows 10 1909 build 18363.720 geïnstalleerd op een 120GB SSD (WD Blue)
...
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals het uitschakelen van schijfindexering, wisselbestand verwijderd, verkleind, vergroot, Windows geheugencontrole uitgevoerd, SFC /SCANNOW, Windows Search service uitschakelen, Cortana geblokkeerd in het register.
Und sofort, und so weiter...
Hebben jullie enig idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt
,
Misha
...
Ik heb recentelijk mijn Windows 10 installatie gereset omdat ik op een dag, plotseling, werd begroet door een zwart scherm vlak na de login. Sinds ik dit gedaan heb is de Verkenner heel erg langzaam in de omgang, start heel langzaam op en contextmenu's duren een eeuwigheid om te laden...
Dikke vette edit:
Ook de Opdrachtprompt (alleen als met administrator rechten wordt gestart) en het Windows Instellingen menu zijn zeer langzaam in de omgang.
Ook start de PC snel op en gaming en webbrowsen gaat prima.
...
Ik heb een zelfgebouwde computer vaan een paar jaar oud met daarin:
i5-4670, GTX1080 en 16GB RAM.
Windows 10 1909 build 18363.720 geïnstalleerd op een 120GB SSD (WD Blue)
...
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals het uitschakelen van schijfindexering, wisselbestand verwijderd, verkleind, vergroot, Windows geheugencontrole uitgevoerd, SFC /SCANNOW, Windows Search service uitschakelen, Cortana geblokkeerd in het register.
Und sofort, und so weiter...
Hebben jullie enig idee wat ik nog kan proberen?
Alvast bedankt
Misha
...
[ Voor 10% gewijzigd door Misha1994 op 25-03-2020 12:37 ]