Toon posts:

PC speaker verbinden met consoles (Playstation4 en Switch)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een mooi logitech THX speakersetje (Logitech Z623 - 2.1 Speakersysteem) wat ik aangesloten heb op mijn pc. Werkt prima.

Nu heb ik onlangs een Switch en een PS4 gekocht. Ik wil die graag op hetzelfde speakersetje aansluiten. Is dit mogelijk? En zoja, hoe? En moet ik dan kabels verwisselen of zijn er andere opties? Is er een soort switch waarbij ik handmatig het audiosignaal kan omschakelen ofzo? Het speakersetje is met een standaard kabeltje op mijn moederbord aangesloten.

Ik heb op dit moment een headphone voor de consoles, die ik direct heb aangesloten maar als ik bv samen met mijn vriendin een spelletje op de console wil spelen is dat onhandig. We moeten dan een splitter gebruiken en twee headsets gebruiken. Dus het allerliefst wil ik een oplossing bedenken om mijn consoles permanent op de speakers aan te sluiten.

Ik ben niet zo heel handig met audio, dus als iemand suggesties heeft zou het echt superfijn als er een linkje van het product wat ik nodig heb erbij kan!

Super bedankt alvast!

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na zelf wat zoeken iets meer informatie:

Mijn PS4 heeft de volgende uitgangen: Optical, Aux en 3,5 headphones via de controller
Mijn Nintendo Switch heeft: 5.1 inch linear PCM output (HDMI connector in TV mode) en daarnaast de standaard 3.5 headphones.
Mijn speakerset heeft een RCA aansluiting (tulp) en een 3.5 ingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:08:
Na zelf wat zoeken iets meer informatie:

Mijn PS4 heeft de volgende uitgangen: Optical, Aux en 3,5 headphones via de controller
Mijn Nintendo Switch heeft: 5.1 inch linear PCM output (HDMI connector in TV mode) en daarnaast de standaard 3.5 headphones.
Mijn speakerset heeft een RCA aansluiting (tulp) en een 3.5 ingang.
Het makkelijkste is de speakers aan te sluiten op de TV, alles wat je vervolgens met de tv verbind geeft zn geluid over de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Brilsmurf,

Dankjewel voor je reactie! Dat klinkt eigenlijk wel logisch!

Ik heb een BenQ ultrawide monitor. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik mijn soundset daarop aan kan sluiten.

Kan ik het geluid van mijn PC ook aansluiten op de monitor?

Ik heb drie sound sources die ik af wil spelen met de speakers.

Groetjes,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn speakers hebben trouwens 2 ingangen. 3.5 (die gebruikt mijn PC nu) en een tulp.

Kan ik simpelweg de tulp aansluiten op mijn monitor (ik heb even gekeken, daar zit een 3.5 op inderdaad) en ben ik dan geholpen? Dat zou echt tof zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Brilsmurf,

Wilde nog even zeggen dat ik jouw plan heb opgevolgd en dat is gelukt! Alles gaat nu gewoon via mijn scherm naar de speakers. Nooit geweten dat dit mogelijk was dus dat voorkomt zoveel moeilijk gedoe. Kan nu zelfs tegelijkertijd mijn pc luisteren. Niet dat dit nodig is, maar goed.

Superbedankt!

Mike
Pagina: 1