Spraakversterking voor slechthorende leukemie patiënt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Beste Tweakers,

Mijn schoonvader ligt met Leukemie in het ziekenhuis en de levensverwachting is enkele weken. Hij hoort heel slecht vanwege een doof oor en een oorontsteking. Een audicien kan dit op korte termijn niet oplossen.

Ik zoek hier daarom op korte termijn een oplossing voor. Ik dacht zelf aan een combinatie van een koptelefoon die gebruik maakt van bone conduction en een device met een microfoon die de audio realtime kan versterken richting de koptelefoon. Ik kan me alleen geen device bedenken die daartoe in staat is. Omdat er weinig tijd is hoop ik dat jullie mij hierin kunnen adviseren.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:55
Ik heb even zitten zoeken, misschien zijn er karaoke sets waarop je ook een koptelefoon aan kan sluiten?

Naar mijn idee de goedkoopste en snelste oplossing. Je zit enkel ermee dat er in een microfoon gesproken moet worden, maar dat lijkt mij minder erg dan (bijna) niet horen.

Dure oplossing is een hoorbril, je zou eens contact op moeten nemen voor prijs/beschikbaarheid.

http://www.beengeleiding.nl/soorten_beengeleiders/

Verder beterschap (y)

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Allereerst sterkte toegewenst :)
Een device wat audio van een microfoon realtime kan versterken richting een hoofdtelefoon is over het algemeen een mengpaneel, danwel een hoofdtelefoon versterker. Mic en botgeleiding zul je zelf moeten fixen, waarbij die hoofdtelefoon met botgeleiding misschien nog wel het lastigste wordt. Ik weet dat het bestaat, wellicht dat je het in de sporthoek moet zoeken. Levertijd is de vraag. Helpt dat? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Sterkte,

Offtopic:
Waarom kan de audicien niets voor jou betekenen?
Is dat vanwege de levertijd? Te duur of is dat vanwege een ooronsteking. Oorontsteking en hulpmiddelen gaan vaak niets samen. En hulpmiddelen worden vaak op maat gemaakt. Maar ik kan niet voorstellen, dat ze niets voor jouw schoonvader kunnen betekenen.

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb een Aftershockz koptelefoon gekocht. Icm een microfoon app kunnen we het redelijk goed versterken. Helaas wel met enige vertraging. Het werkt sowieso goed met skype en andere multimedia die op de tablet draait.