Vraag

• VraagMaar
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-03-2020
Ik ben op zoek naar een tool, waarmee ik eenvoudig en goedkoop smartphones kan beheren.

Wat is namelijk nu het issue:
Wij geven smartphones uit aan chauffeurs e.d. Waar je vroeger eenvoudig de telefoon hardwarematig kon resetten en weer volledige toegang tot het toestel had, worden smartphones nu gekoppeld aan een Gmail of Apple account en wordt het toestel onbruikbaar als de inlogcode niet meer achterhaald kan worden.

Wij zoeken een tool, waarbij we het eigendom/toegang tot het toestel kunnen bewaken/beheren. En als een toestel terug komt, waarbij pincodes/inlogcodes e.d. veranderd zijn en vergeten, wij toch toegang kunnen verschaffen tot de toestellen.

We hebben enkele MDM toepassingen gezien, o.a. van Sophos, maar daarmee beheer je alleen de laag bovenop Android. Ik zoek een tool waarmee je de toestellen zelf in de grip houdt (wat erop gezet wordt hoeft niet beheerd te worden) en waarbij we niet maandelijks 5 euro per toestel kwijt zijn, want dat is totaal niet rendabel.

Beste antwoord (via VraagMaar op 31-03-2020 09:12)

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:19
Ik heb goede ervaring met MDM van ManageEngine. Is gratis voor de eerste 35 toestellen.

Alle reacties

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-11 16:20

Grannd

da Granndest

Volgens mij moet je gewoon een bruikleenovereenkomst opstellen waarbij je de chauffeurs verplicht stelt om de toestellen los te koppelen van Apple/Gmail/Samsung accounts bij teruggave. En er een boete aan hangen.

MDM-oplossingen zijn er juist om te bepalen wat mensen wel/niet met de telefoon mogen doen, maar daarvan geef je zelf aan dat je daar geen interesse in heb.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Kan zoiets niet met intune of mobileiron of zo?

https://docs.microsoft.co...mote-actions/devices-wipe

[ Voor 44% gewijzigd door PageFault op 25-03-2020 12:02 ]

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Als het android toestellen zijn, zou je met TWRP Custom recovery kunnen gebruiken om de toestellen eenvoudig te resetten? Moet je het alleen wel bij elk toestel even installeren voor je die uitgeeft. Maar goed, dan loop je weer tegen eventuele garantie issues vanwege een geunlockte bootloader e.d.

Is verder wel een goedkope manier, maar misschien niet heel profi.

[ Voor 4% gewijzigd door Jivebunny op 25-03-2020 12:06 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier zijn toch de smartphones met Enterprice Editions geschikt voor?
https://www.android.com/intl/nl_nl/enterprise/

Ik maak er verder geen gebruik van en ken het verder ook niet, maar kom het regelmatig tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 25-03-2020 12:18 ]

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:55

Pazo

Mroaw?

Bij ons hebben ook een 10-tal chauffeurs een telefoon, die we ze gebruiken voor de ritplanning / transportopdrachten. Hierop staat Mobilock geïnstalleerd. Ze kunnen daardoor alleen de plannings-app openen, de rest zit 'achter' Mobilock en kunnen ze dus niets mee. Ze kunnen dus ook geen instellingen wijzigen. Misschien is dat iets?

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • Beste antwoord

• Amens
Ik heb goede ervaring met MDM van ManageEngine. Is gratis voor de eerste 35 toestellen.

• VraagMaar
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-03-2020
Dank allen!
We gaan kijken of ManageEngine voor ons de oplossing is.
https://www.manageengine.com/nl/mobile-device-management/

• Amens
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust via DM. Ik kan je wel een eindje op weg helpen.
Pagina: 1