Zoek twee monitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:22
Hallo ik ben op zoek naar twee (gelijke) beeldschermen om op te kunnen gamen. Het is een koop die ik al een hele tijd heb uitgesteld. (Zoektocht huis - verhuizing etc.).

Ik zoek een?
Twee monitoren om op te gamen

Wat is je budget?
Heb ik niet echt, richting 800 euro?.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
- Geen voorkeur wat merk betreft,
- Ik denk dat ik naar 27 inch beeldschermen wil
- korte reactietijd (1ms)
- Hoge refreshrate (144HZ+)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een NVIDIA GeForce GTX 1080 videokaart.
Ik speel verschillende games, shooters, strategy etc. voor de videokaart ook wel zware spellen.

Als op de bovenstaande eisen zoek heb ik nog steeds keuze te over. Hebben jullie nog tips om de keuze te verkleinen?
Is curved handig/niet handig bij twee beeldschermen bijv...?

(Bonus)
Zou ik de monitoren op de standaard steunen laten of zou ik naar een dual monitor steun "moeten" gaan... wat zijn jullie ervaring daarin?

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Beste antwoord (via klaw op 25-03-2020 16:05)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Over strategie-games kan ik niets zeggen. Je laatste overweging is een goede en een reden om naar 1440p te gaan.

Ik wou het je alleen even meegeven. Ik heb overigens een pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood en daar ben ik erg blij mee. Hangt naast een 34" ultrawide (daar al eens naar gekeken?) aan deze pricewatch: Newstar FPMA-D550DBLACK

pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart is ook leuk. of pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart en dan een normale 27" met 60hz er naast (die heb je voor 200-300 euro) als je graag meer ruimte wil.

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 25-03-2020 12:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Ik zou van harte deze willen aanbevelen : pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VapingQueen
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07-2020

VapingQueen

Patriotic Vapester!

@klaw

https://www.bol.com/nl/p/...a=#product_specifications

Zelfde modelletje als hierboven, maar dan in 240Hz uitvoering. ;)

Ik gebruik zelf alleen maar "rechte" schermen en heb totaal geen ervaring met curved, of het misschien een verbetering is, ik weet het niet. :$

Met de standaard voet kan je alles doen eigenlijk wat je wilt. Uit de Tweakers specificatie's :

"90° horizontaal draaibaar (Pivot), Hoogte verstelbaar, Verticaal kantelbaar".

Ik zou ze dus eerst op de standaard voet neerzetten, als je de conlusie trekt dat dat het toch net niet is, kan je ze altijd aan een beugel hangen. ;)

Mods : I-stick 50w, 2x Pioneer4U IPV4, Pioneer4U IPV2X, I-stick 100w V1, Reuleaux RX200, 3x Reuleaux RX300, 2x Smok GX350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Welke resolutie wil je?

En waarom twee high refresh monitoren? Je kan ook 1 wat duurdere gaming monitor nemen (lees bij die lg 1440p wel reviews, blacklight bleed moet je tegen kunnen) en 1 reguliere van hetzelfde formaat.

Een 1080 op 1440p is overigens wel krap. Ik moet op mijn 2080 al wat settings omlaag zetten voor 100+ FPS in veel games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
@418O2
Ik zou het lieftst twee gelijke, kopen sommige spellen bijv. bij witcher 3 zou ik op één scherm spelen (twee lijkt mij super klote, dan zou je naar drie moeten, maar dat zal de videokaart minder grappig vinden en duur)
Andere spellen, strategie, zou je wel op twee kunnen doen dacht ik. Dan zou ik graag wel twee dezelfde willen hebben.

Wat resolutie betreft was ik een beetje vergeten, ik dacht aan quad hd. Maar hoe krap is krap?
Ik had gelezen dat de gtx 1080 op 1440 P zou moeten kunnen en 100 HZ halen. Misschien niet alles op max...

(Maar daarnaast ... deze PC is twee jaar oud en met een monitor zou ik ook nog bij de volgende PC moeten passen...)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Over strategie-games kan ik niets zeggen. Je laatste overweging is een goede en een reden om naar 1440p te gaan.

Ik wou het je alleen even meegeven. Ik heb overigens een pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood en daar ben ik erg blij mee. Hangt naast een 34" ultrawide (daar al eens naar gekeken?) aan deze pricewatch: Newstar FPMA-D550DBLACK

pricewatch: AOC AGON AG352UCG Zilver, Zwart is ook leuk. of pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart en dan een normale 27" met 60hz er naast (die heb je voor 200-300 euro) als je graag meer ruimte wil.

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 25-03-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
@418O2
Ultra wide zou kunnen maar het kost ook wat, ik zou dan de
pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart
pricewatch: AOC AG271QX Zwart, Rood
naast elkaar kunnnen zetten, maar passen ze goed bij elkaar.... een is edge lit ander niet bijv...

maar als je ultra wide gaat, zou je dan nog je tweede scherm gebruiken om te gamen... hmmmm
ik denk nog even na...

[ Voor 9% gewijzigd door klaw op 25-03-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Het is een beste uitgave en je wil er lang mee doen, vandaar dat ik je wat opties anders dan 2 dezelfde 16:9 laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
@418O2
Opties is altijd goed, ik denk dat ik de AOC AG271QX Zwart eerst bestel. Die andere kan ik ook nog wel volgende week bestellen, kan ik er over nadenken :)

Pagina: 1