Geen Amazon in Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• famgourley
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-10 07:35
Ik heb een vraag. Het is mij opgevallen dat de laatste paar dagen Amazon.de en Amazon.nl zit niet in tussen de prisvergelijking op Pricewatch. Is er een reden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkopers bepalen zelf wat/waar ze prijzen laten zien, daar kan Tweakers verder niets aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• famgourley
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-10 07:35
Oke. Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
Amazon heeft inderdaad besloten om even geen prijzen te tonen.
De exacte reden hiervoor hebben we niet vernomen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mooijekind op 25-03-2020 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-10 12:36
Dit viel mij inderdaad ook op. Hopelijk wordt er niet besloten om de .nl-webshop te gaan tonen in plaats van de .de.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Pure speculatie, misschien de marketing stopgezet nu er in meerdere Amazon warenhuizen medewerkers positief waren getest op een COVID-19 besmetting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
famgourley schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:10:
Ik heb een vraag. Het is mij opgevallen dat de laatste paar dagen Amazon.de en Amazon.nl zit niet in tussen de prisvergelijking op Pricewatch. Is er een reden hiervoor?
Als alternatief kan ik je keepa.com aanraden. Kun je price alerts instellen voor Amazon. Laatste keer dat ik keek stond de NL site er echter nog niet tussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• temega
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07-2022
Wat jammer, toen ik de titel las dacht ik dat er meerdere mensen vonden dat Amazon.nl niet op de pricewatch zou moeten staan om zo Amazon toch een beetje in de weg zitten in Nederland en de lokale ondernemers en pleziertje te doen. Zou best een chille zet zijn van Tweakers denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@temega Amazon weren uit de PW kun je zelf doen door standaard een CSS snippet te laden: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 06-06-2020 17:54 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17
temega schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:37:
Wat jammer, toen ik de titel las dacht ik dat er meerdere mensen vonden dat Amazon.nl niet op de pricewatch zou moeten staan om zo Amazon toch een beetje in de weg zitten in Nederland en de lokale ondernemers en pleziertje te doen. Zou best een chille zet zijn van Tweakers denk ik...
Gelukkig heeft Nederland een vrije markt en doet Tweakers dat niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• temega
  • Laatst online: 26-07-2022
Vrije markt ja maar ik denk dat je op een gegeven moment ook gewoon teveel macht kan hebben. En als je dan van "buiten" komt en hier gaat domineren dan vind ik dat daar wel wat over mag worden gezegd en dat je als Nederlander dan voor de ondernemers van eigen bodem moet staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:17
temega schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:12:
Vrije markt ja maar ik denk dat je op een gegeven moment ook gewoon teveel macht kan hebben. En als je dan van "buiten" komt en hier gaat domineren dan vind ik dat daar wel wat over mag worden gezegd en dat je als Nederlander dan voor de ondernemers van eigen bodem moet staan.
Dat is aan iedereen om zelf te bepalen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-10 17:17
LA-384 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Als alternatief kan ik je keepa.com aanraden. Kun je price alerts instellen voor Amazon. Laatste keer dat ik keek stond de NL site er echter nog niet tussen.
Quote van Keepa zelf,
The problem is we do not yet have access to Amazon.nl data. It’s the same reason we can not support Amazon Turkey, Singapore, Egypt, U.A.E. or Saudi Arabia.

We can’t tell if and when we gain data access to those new marketplaces so we can not provide any ETA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
HurryUp schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:15:
[...]

Quote van Keepa zelf,

[...]
Ik had dat zelf inmiddels ook gelezen idd (bericht is 2,5 mnd oud :+), maar goed dat je het even hier neerzet, dan weet iedereen waarom de NL versie nog niet wordt ondersteund (en waarschijnlijk nooit zal worden, tenzij er een andere manier wordt gevonden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
temega schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:12:
Wat let de lokale ondernemer om ook via Amazon aan te bieden? (de meesten doen dat nu ook al via Bol/Marktplaats/Ebay)

Bol, Marktplaats en Ebay zijn overigens ook niet-Nederlands.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 07-06-2020 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44
Ik zou dat juist vervelend vinden, je wilt als consument toch juist een goed en betrouwbaar overzicht krijgen van het aanbod en de beste prijzen. Als Tweakers.net dan partijen gaat uitsluiten zijn we wat dat betreft ver van een perfecte pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Laatst online: 19:16
pagani schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:21:
[...]

Wat let de lokale ondernemer om ook via Amazon aan te bieden? (de meesten doen dat nu ook al via Bol/Marktplaats/Ebay)

Bol, Marktplaats en Ebay zijn overigens ook niet-Nederlands.
Bol is wel degelijk een Nederlands bedrijf, in Nederlandse handen. Marktplaats is als Nederlands bedrijf begonnen, maar sinds 2004 "opgeslokt" door Ebay inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
theblindman schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:26:
[...]

Bol is wel degelijk een Nederlands bedrijf, in Nederlandse handen. Marktplaats is als Nederlands bedrijf begonnen, maar sinds 2004 "opgeslokt" door Ebay inderdaad.
I stand corrected. Bol is wel begonnen in Duitse handen (tot 2009)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-10 15:25

WhiteDog

met zwarte hond

Meerdere van die Nederlandse ondernemers hebben niet nagelaten hun shop nog een weekje in de lucht te houden en betalingen te aanvaarden terwijl ze goed wisten dat ze al falliet waren... een risico dat zich bij Amazon nooit zal stellen.

Veel van die NL shops zijn overigens te gierig op in de Pricewatch te adverteren. Van Amazon zien ze bij DPG nog wat geld binnenkomen :)
Pagina: 1