Ik heb een vraag. Het is mij opgevallen dat de laatste paar dagen Amazon.de en Amazon.nl zit niet in tussen de prisvergelijking op Pricewatch. Is er een reden hiervoor?
Verwijderd
Verkopers bepalen zelf wat/waar ze prijzen laten zien, daar kan Tweakers verder niets aan doen.
Amazon heeft inderdaad besloten om even geen prijzen te tonen.
De exacte reden hiervoor hebben we niet vernomen.
De exacte reden hiervoor hebben we niet vernomen.
[ Voor 36% gewijzigd door Mooijekind op 25-03-2020 11:23 ]
Dit viel mij inderdaad ook op. Hopelijk wordt er niet besloten om de .nl-webshop te gaan tonen in plaats van de .de.
Pure speculatie, misschien de marketing stopgezet nu er in meerdere Amazon warenhuizen medewerkers positief waren getest op een COVID-19 besmetting?
Als alternatief kan ik je keepa.com aanraden. Kun je price alerts instellen voor Amazon. Laatste keer dat ik keek stond de NL site er echter nog niet tussen.famgourley schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:10:
Ik heb een vraag. Het is mij opgevallen dat de laatste paar dagen Amazon.de en Amazon.nl zit niet in tussen de prisvergelijking op Pricewatch. Is er een reden hiervoor?
Wat jammer, toen ik de titel las dacht ik dat er meerdere mensen vonden dat Amazon.nl niet op de pricewatch zou moeten staan om zo Amazon toch een beetje in de weg zitten in Nederland en de lokale ondernemers en pleziertje te doen. Zou best een chille zet zijn van Tweakers denk ik...
@temega Amazon weren uit de PW kun je zelf doen door standaard een CSS snippet te laden: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/zoeken/
[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 06-06-2020 17:54 ]
Gelukkig heeft Nederland een vrije markt en doet Tweakers dat niet.temega schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:37:
Wat jammer, toen ik de titel las dacht ik dat er meerdere mensen vonden dat Amazon.nl niet op de pricewatch zou moeten staan om zo Amazon toch een beetje in de weg zitten in Nederland en de lokale ondernemers en pleziertje te doen. Zou best een chille zet zijn van Tweakers denk ik...
The devil is in the details.
Vrije markt ja maar ik denk dat je op een gegeven moment ook gewoon teveel macht kan hebben. En als je dan van "buiten" komt en hier gaat domineren dan vind ik dat daar wel wat over mag worden gezegd en dat je als Nederlander dan voor de ondernemers van eigen bodem moet staan.
Dat is aan iedereen om zelf te bepalen.temega schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:12:
Vrije markt ja maar ik denk dat je op een gegeven moment ook gewoon teveel macht kan hebben. En als je dan van "buiten" komt en hier gaat domineren dan vind ik dat daar wel wat over mag worden gezegd en dat je als Nederlander dan voor de ondernemers van eigen bodem moet staan.
The devil is in the details.
Quote van Keepa zelf,LA-384 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:01:
[...]
Als alternatief kan ik je keepa.com aanraden. Kun je price alerts instellen voor Amazon. Laatste keer dat ik keek stond de NL site er echter nog niet tussen.
The problem is we do not yet have access to Amazon.nl data. It’s the same reason we can not support Amazon Turkey, Singapore, Egypt, U.A.E. or Saudi Arabia.
We can’t tell if and when we gain data access to those new marketplaces so we can not provide any ETA.
Ik had dat zelf inmiddels ook gelezen idd (bericht is 2,5 mnd oud
Wat let de lokale ondernemer om ook via Amazon aan te bieden? (de meesten doen dat nu ook al via Bol/Marktplaats/Ebay)temega schreef op zondag 7 juni 2020 @ 01:12:
Bol, Marktplaats en Ebay zijn overigens ook niet-Nederlands.
[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 07-06-2020 11:25 ]
Ik zou dat juist vervelend vinden, je wilt als consument toch juist een goed en betrouwbaar overzicht krijgen van het aanbod en de beste prijzen. Als Tweakers.net dan partijen gaat uitsluiten zijn we wat dat betreft ver van een perfecte pricewatchtemega schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:37:
Bol is wel degelijk een Nederlands bedrijf, in Nederlandse handen. Marktplaats is als Nederlands bedrijf begonnen, maar sinds 2004 "opgeslokt" door Ebay inderdaad.pagani schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Wat let de lokale ondernemer om ook via Amazon aan te bieden? (de meesten doen dat nu ook al via Bol/Marktplaats/Ebay)
Bol, Marktplaats en Ebay zijn overigens ook niet-Nederlands.
I stand corrected. Bol is wel begonnen in Duitse handen (tot 2009)theblindman schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:26:
[...]
Bol is wel degelijk een Nederlands bedrijf, in Nederlandse handen. Marktplaats is als Nederlands bedrijf begonnen, maar sinds 2004 "opgeslokt" door Ebay inderdaad.
Meerdere van die Nederlandse ondernemers hebben niet nagelaten hun shop nog een weekje in de lucht te houden en betalingen te aanvaarden terwijl ze goed wisten dat ze al falliet waren... een risico dat zich bij Amazon nooit zal stellen.temega schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:37:
Veel van die NL shops zijn overigens te gierig op in de Pricewatch te adverteren. Van Amazon zien ze bij DPG nog wat geld binnenkomen
Pagina: 1