Game pc +- €1700

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramGamingNL
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag kunnen gamen op 1440p 144hz met de nieuwste titels
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet meer dan €1800
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Nee maar ik heb wel al een muis toetsenbord en monitor gevonden, maar weet niet of het wel past bij het budget ( die zitten dan bij het totaal bedrag)

Het zijn:

https://www.coolblue.nl/p...ireless-gaming-mouse.html

https://www.coolblue.nl/p...lg-ultragear-27gl850.html

https://www.coolblue.nl/p...-green-switch-qwerty.html

Als deze niet passen zijn suggesties zeer welkom

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een monitor muis + muismat en toetsenbord.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Heb geen echte merk voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Rgb waar het niet de performance van de pc beschadigd

Ga je overklokken?
Misschien iets later maar niet meteen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Nou dit is mijn eerste keer dat ik een pc bouw dus ik ben niet echt een expert buiten de video’s om. Maar ik hoop om een 1440p 144hz game pc te kunnen bouwen + peripherals voor €1800

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-08 12:05
Of dit je gaat lukken hangt van de settings die je wil gebruiken af. Ik zou je aanraden om eventueel te kijken naar goedkopere opties voor peripherals.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 172,-€ 172,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 112,66€ 112,66
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2060 Super Windforce OC 8G€ 424,90€ 424,90
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 5700 XT Gaming OC 8G€ 419,-€ 419,-
1BehuizingenCooler Master MasterBox MB511 RGB€ 66,-€ 66,-
1MonitorenLG UltraGear 27GL850 Zwart€ 464,64€ 464,64
1ToetsenbordenRazer BlackWidow Elite (Razer Green) US€ 157,90€ 157,90
1MuizenLogitech G502 Lightspeed€ 109,99€ 109,99
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 89,95€ 89,95
1Voedingenbe quiet! System Power 9 600W CM€ 70,67€ 70,67
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 117,83€ 117,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.205,54

is in ieder geval waar ik op uitkom met jouw budget. Keuze tussen videokaarten van Nvidia en AMD is een beetje driver stability bij Nvidia tegenover net wat extra performance bij AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramGamingNL
Ik denk dat ik voor de 5700xt ga dan, maar ik heb een paar vragen.
1 je hebt mijn voorgestelde peripherals erbij gedaan maar ik had die niet verplicht, je zegt zelf wat ik ook al dacht en dat is dat ze iets te high end waren, wat zijn betere alternatieven?
2 is er nog ergens waar ik een paar rgb strips kan kopen of kan dat niet bij deze case
3 is 1tb storage wel genoeg? Is het niet beter om een halve gb ssd en een 2tb hdd te doen?

[ Voor 17% gewijzigd door BramGamingNL op 25-03-2020 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JH34D
BramGamingNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:16:
Ik denk dat ik voor de 5700xt ga dan, maar ik heb een paar vragen.
1 je hebt mijn voorgestelde peripherals erbij gedaan maar ik had die niet verplicht, je zegt zelf wat ik ook al dacht en dat is dat ze iets te high end waren, wat zijn betere alternatieven?
2 is er nog ergens waar ik een paar rgb strips kan kopen of kan dat niet bij deze case
3 is 1tb storage wel genoeg? Is het niet beter om een halve gb ssd en een 2tb hdd te doen?
1. De LG is erg populair hier en ik ben zelf geen held in monitoren dus dat zou ik desnoods zo laten. pricewatch: Logitech G502 Hero is een goede optie voor je muis als je een draadje niet zo erg vindt. Om bij Logitech te blijven kan je de pricewatch: Logitech G512 GX Blue Clicky Special Edition (Qwerty US) halen als toetsenbord.
2. Er is overal wel plek voor RGB strips. Ik gebruik zelf deze pricewatch: Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips) omdat de rest van mijn spul ook voornamelijk corsair is.
3. dit is zeker een optie. het ligt vooral aan wat je nodig denkt te hebben qua opslag. Je alternatief zou een combo van pricewatch: Intel 660p 512GB en pricewatch: Seagate ST2000DM008, 2TB zijn.

Als je echt gek bent op RGB kan je overigens voor de pricewatch: Corsair iCUE 465X RGB Smart Case Zwart kiezen. Desnoods nog een pricewatch: Corsair LL120 RGB LED (Single pack), 120mm achterin er bij. Maar dan gaat je prijs wel weer omhoog. Deze case werkt wel mooier samen met de led strips die ik noemde, maar waarschijnlijk zijn daar betere alternatieven voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor €75,- zijn er wel betere voedingen te koop pricewatch: Corsair TX550M V2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramGamingNL
Ik heb nu dit: gallery: BramGamingNL zonder toetsenbord, is er nog een alternatief op dat Logitech toetsenbord, gaat mij namelijk helemaal niet om merk maar om kwaliteit

[ Voor 4% gewijzigd door BramGamingNL op 25-03-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH34D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramGamingNL
Ik ga dan denk ik voor de Hyperx

[ Voor 79% gewijzigd door BramGamingNL op 25-03-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ndrenth
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-07 20:26
Ik zie in je lijstje RAM geheugen van Corsair staan. Ik heb meermaals op dit forum gelezen dat Corsair verschillende chips in dezelfde type RAM bankjes gebruiken, je weet dus niet vooraf welke chip je krijgt. Kennelijk is de ene chip meer stabiel/beter dan de andere.. Daarom wordt vrij vaak afgeraden Corsair geheugen te nemen. Ik ben geen expert op dit gebied, maar dit is mogelijk een punt waar je nog naar kan kijken.

Ik zelf heb gekozen voor RGB RAM van G.Skill

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ndrenth schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:04:
Ik zie in je lijstje RAM geheugen van Corsair staan. Ik heb meermaals op dit forum gelezen dat Corsair verschillende chips in dezelfde type RAM bankjes gebruiken, je weet dus niet vooraf welke chip je krijgt. Kennelijk is de ene chip meer stabiel/beter dan de andere.. Daarom wordt vrij vaak afgeraden Corsair geheugen te nemen. Ik ben geen expert op dit gebied, maar dit is mogelijk een punt waar je nog naar kan kijken.

Ik zelf heb gekozen voor RGB RAM van G.Skill
Klopt, per type leveren ze verschillende versies, en met verschillende chips. Sommige kunnen niet stabiel zijn met Ryzen 3000. Crucial, Kingston en G-skill kunnen ook. Crucial levert Micron e-die die je kunt overclocken/hoger MT/s instellen. zoals staan in voorstel van @JH34D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JH34D
Hackus schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:08:
[...]

Klopt, per type leveren ze verschillende versies, en met verschillende chips. Sommige kunnen niet stabiel zijn met Ryzen 3000. Crucial, Kingston en G-skill kunnen ook. Crucial levert Micron e-die die je kunt overclocken/hoger MT/s instellen. zoals staan in voorstel van @JH34D
Ik kan dit beamen. Heb zelf Corsair latjes en heb moeite om die ook maar enigszins op het niveau van de beloofde specs te draaien zonder handmatig timings en voltages aan te passen.
Pagina: 1