RSS feed van websites maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 27-09 22:26
Mijn vraag

Is het mogelijk om een RSS feed te maken van websites die dit niet standaard hebben? Ik heb een aantal websites/webshops waarvan ik het graag wil zien als zij nieuwe producten plaatsen zonder dat ik de website hoef te bezoeken.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Feedly, maar sta ook open voor andere clients

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De url proberen te importeren maar dit lukt niet omdat het geen RSS bekend is (logisch, want de site heeft dat ook niet)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Er zijn wel sites in de omloop waar je kan opgeven om die ene site in de gaten te houden, en dan sturen ze je een email als er een verandering wordt waargenomen. Geen idee of er ook een versie is dat een RSS feed aanmaakt. Zoek maar eens rond naar 'monitor site change alert' o.i.d.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Trinsec schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:17:
Er zijn wel sites in de omloop waar je kan opgeven om die ene site in de gaten te houden, en dan sturen ze je een email als er een verandering wordt waargenomen. Geen idee of er ook een versie is dat een RSS feed aanmaakt. Zoek maar eens rond naar 'monitor site change alert' o.i.d.
Super handige tip, thanks! Die laat ik dan naar mijn stoopinbox sturen, handig! Gelijk ff testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:26

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

http://fetchrss.com/ is een handige generatortool.
Die kan delen van de site uitlezen, zodat die een RSS-feed kan genereren. Je moet via die site zelf even via de friendly-use-wizard aangeven welke delen welk onderdeel vormen ;)

Ach ja, probeer maar.... en zie zelf :P

[ Voor 37% gewijzigd door AW_Bos op 27-03-2020 19:17 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:17

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Kwam dit onlangs tegen en vond het wel relevant om hier te posten, mocht je het nog als RSS willen i.p.v. email :) : https://blog.inoreader.co...inoreaders-web-feeds.html

Lijkt me handig, en Inoreader zelf is een geweldige RSS-client (gebruik het elke dag). :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapi_tijn
Trinsec schreef op woensdag 8 april 2020 @ 10:34:
Kwam dit onlangs tegen en vond het wel relevant om hier te posten, mocht je het nog als RSS willen i.p.v. email :) : https://blog.inoreader.co...inoreaders-web-feeds.html

Lijkt me handig, en Inoreader zelf is een geweldige RSS-client (gebruik het elke dag). :)
Thanks! Ziet er heel vet uit. Enige nadeel wat ik nog ga overdenken is de prijs, 59,- per jaar om 20 websites die geen RSS hebben om te zetten, ik weet niet of ik dat het waar vind. Thanks voor de goede tip!
Pagina: 1