Receiver + raspberry pi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-05-2021
Hi ik heb een kort vraagje, ik ben redelijk nieuw in de wereld van receivers enz dus beer met mij. Ik heb een raspberry pi met kodi in de woonkamer voor m'n media. Momenteel gaat er een HDMI kabel van pi naar mijn TV en een optical audio kabel van TV naar dvd speler/versterker waar mijn speakers op aangesloten zijn.

Nu is het zo dat ik eigenlijk 80% van de tijd alleen muziek luister en het dus een beetje lomp is om de TV aan te hebben staan daarvoor. De pi bedienen kan via apps en/of web interface. Wat ik dus eigenlijk wil is een manier om zonder TV het geluid van de pi (via HDMI) af te spelen. En af en toe wil ik wel een film/serie kijken dus de TV moet optioneel wel het beeld van de pi kunnen tonen.

Mijn vraag is is dit met een receiver te bewerkstelligen? Zoja waar moet ik dan allemaal op letten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Een receiver met HDMI IN zodat je de TV niet meer als hub hoef te gebruiken is inderdaad een oplossing. Het is alleen de vraag of dat niet wat overkill is. Met alleen een receiver ben je er immers nog niet aangezien daar ook speakers bij moeten. Speakers van de huidige set overzetten kan veelal wel maar let op of de subwoofer een passieve versie is. Dan wordt het al lastiger. Je kan ook de huidige setup houden en zorgen dat je beeld en geluid apart kan verzenden zodat de TV niet altijd aan hoeft. Een HDMI Audio Extractor kan dat bijvoorbeeld. Of een extra board voor de Pi met S/PDIF Out.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 22:41

John Doos

ClaudZaque

Mijn Philips android TV, heeft de optie om het beeld gedeeltelijk of volledig te dimmen.
Zo is je paneel zwart, maar wordt er wel doorvoer over de aansluitingen gedaan.
En met 1 druk op de knop is die weer wakker :)

Wellicht heeft jouw (smart) tv ook zon optie?

Nee