Eldoled cc led drivers met Loxone: hoog stand-by verbruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brambou
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-05 16:07
Hallo,

Ik heb opgemerkt dat mijn eldoled led drivers een hoog stand-by verbruik hebben. Ze liggen continue aan, maar met loxone 0% als kanaalwaarde. Dat zou dus Dmx waarde 0 naar alle kanalen moeten zijn.

De documentatie zegt dat stand-by vermogen minder dan 0,5w zou moeten zijn. Maar ik meet 23w voor de powerdrive 106/s en 6w voor de powerdrive 561/s. Dit loopt aardig op voor 3st 106 en 6st 561 =+-120w

Voordat ik ze individueel in/uitschakel dmv extra relais: Kan iemand dit bevestigen?

Ofwel heb ik ergens iets verkeerd ingesteld, wie kan me zijn instellingen delen? Zowel op de driver als in loxone. Ik ben sowieso geïnteresseerd in jullie curve instellingen. Ik heb ze momenteel op het gevoel ingesteld, maar ik heb nog niet gespeeld met de verschillende mogelijkheden. Voorlopig doen ze eigenlijk wat ze moeten doen.

Mvg Bram

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag. Ik bezit er zelf ook vijf, maar kan momenteel nog niet het verbruik van de voedingen meten. Ik heb alleen warm witte verlichting in huis en alle kanalen staan op maximaal.

Mijn intentie was om bij volledige afwezigheid de voedingen uit te schakelen, echter bij het inschakelen van de voeding geven de lampen een kleine flikkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Dennis heeft hier ook ervaring mee dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:14
Dat klopt inderdaad @bbbrumbrum. Ik heb in mijn winkelmandje bij Voltus al de MDT AZI gezet want ik wil het betrouwbaar kunnen meten.

Hoe meet jij @Brambou?