Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het huidige systeem wordt fijnlijk alleen gebruikt om te gamen op 1080p. Ik zou kunnen overwegen om te upgraden naar 1440p in de nabije toekomst, dit zal ik dan wel in etappes willen uitvoeren!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet per se een vast budget. Het gaat me meer om het afwegen van mijn opties. Hier is het voor mij wel belangrijk dat het kosten efficiënt is. Met andere woorden gaat het mij bang-for-buck opleveren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De upgrade van 8gb ram naar 16gb gaat er sowieso komen. Daarnaast overweeg ik een nieuwe gpu
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij het uitkiezen van een gpu heb ik een lichte voorkeur voor een nvidia. Nu lees ik even snel niet al te goede reviews over RX 5700 XT, maar dit hoeft geen absolute doorslag te geven in mijn keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang-for-Buck is het belangrijkste hier.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil van jullie graag weten wat ik het beste met mijn huidige systeem en beeldscherm kan upgraden waarbij ik toch nog verschil zal merken tijdens het gamen.
Het ram geheugen uit me huidige systeem gaat naar een andere PC waar het zelfde kitje inzit, vandaar een upgrade naar een nieuw kitje. Hier kan ik tevens mijn huidige gpu kwijt mocht ik voor een upgrade kiezen.
In eerste instantie was ik overtuigt om een gtx 1660S erin te zetten, maar volgens benchmarks is dat een upgrade van 20%. Nu betwijfel ik of dit het wel echt waard is. Dit betekent dat ik een segment hoger overweeg, maar is dit niet overkill met mijn huidige systeem? Is het daarom geen optie om mijn beeldscherm eens te upgraden? Graag jullie kundigheid en mening!
RAM:
GPU:
Het huidige systeem wordt fijnlijk alleen gebruikt om te gamen op 1080p. Ik zou kunnen overwegen om te upgraden naar 1440p in de nabije toekomst, dit zal ik dan wel in etappes willen uitvoeren!
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet per se een vast budget. Het gaat me meer om het afwegen van mijn opties. Hier is het voor mij wel belangrijk dat het kosten efficiënt is. Met andere woorden gaat het mij bang-for-buck opleveren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 212,16 | € 212,16 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B350-Plus | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce OC 6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define S | € 68,97 | € 68,97 |
| 1 | Monitoren | BenQ XL2411T Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 404,03 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De upgrade van 8gb ram naar 16gb gaat er sowieso komen. Daarnaast overweeg ik een nieuwe gpu
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Bij het uitkiezen van een gpu heb ik een lichte voorkeur voor een nvidia. Nu lees ik even snel niet al te goede reviews over RX 5700 XT, maar dit hoeft geen absolute doorslag te geven in mijn keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang-for-Buck is het belangrijkste hier.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil van jullie graag weten wat ik het beste met mijn huidige systeem en beeldscherm kan upgraden waarbij ik toch nog verschil zal merken tijdens het gamen.
Het ram geheugen uit me huidige systeem gaat naar een andere PC waar het zelfde kitje inzit, vandaar een upgrade naar een nieuw kitje. Hier kan ik tevens mijn huidige gpu kwijt mocht ik voor een upgrade kiezen.
In eerste instantie was ik overtuigt om een gtx 1660S erin te zetten, maar volgens benchmarks is dat een upgrade van 20%. Nu betwijfel ik of dit het wel echt waard is. Dit betekent dat ik een segment hoger overweeg, maar is dit niet overkill met mijn huidige systeem? Is het daarom geen optie om mijn beeldscherm eens te upgraden? Graag jullie kundigheid en mening!
RAM:
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK | € 77,90 | € 77,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 77,90 | ||
GPU:
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 254,- | € 254,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse | € 422,99 | € 422,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 676,99 | ||