Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een tablet

Wat is je budget?
Ik hoef geen high-end tablet qua performance, voor mij is het scherm het belangrijkst. Maximaal €300,- heeft mijn voorkeur.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er voornamelijk comics op lezen, maar ook series op kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had al de Samsung Galaxy Tab S5e gezien, maar die mij eigenlijk net wat te duur. Het scherm daarvan spreekt mij aan, maar ik vermoed dat ik aan de extra power van de Snapdragon niet veel ga hebben. Een ALLDOCUBE X is ook een optie denk ik? Ik weet niet hoe het zit qua kwaliteit bij de minder bekende Chinese merken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er iemand ervaringen met het lezen van comics op een Tablet? Ik ben vooral benieuwd wat je ervaringen zijn met de resolutie van schermen. Een full hd tablet is een flink stuk goedkoper, maar of dat net zo fijn is om te lezen weet ik niet. Verder ben ik benieuwd welke SoCs voldoende zijn voor wat ik wil. Ik erger mij snel aan trage hardware, maar heb geen plannen games e.d. te spelen. Dus de GPU doet er niet zoveel toe.

Alle reacties

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb geen advies voor een type tablet, maar mijn ervaring met het lezen op tablets is niet echt positief.
Comics lees ik vaak in bed met een wat donkere omgeving, en als ik dat op een tablet doe krijg ik echt snel last van mijn ogen. Zelf op een redelijk moderne ipad air is het niet fijn om langere tijd naar te staren.
Dus dat is ook wel iets om mee te nemen in je keuze. Waar ga je er gebruik van maken, en hoe lang wil je lezen?
Lees je de comics alleen overdag in het ov (bijvoorbeeld), of af en toe een kwartiertje dan is dit natuurlijk geen issue.

Verwijderd

Topicstarter
fm77 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 21:17:
Ik heb geen advies voor een type tablet, maar mijn ervaring met het lezen op tablets is niet echt positief.
Comics lees ik vaak in bed met een wat donkere omgeving, en als ik dat op een tablet doe krijg ik echt snel last van mijn ogen. Zelf op een redelijk moderne ipad air is het niet fijn om langere tijd naar te staren.
Dus dat is ook wel iets om mee te nemen in je keuze. Waar ga je er gebruik van maken, en hoe lang wil je lezen?
Lees je de comics alleen overdag in het ov (bijvoorbeeld), of af en toe een kwartiertje dan is dit natuurlijk geen issue.
Ik heb een tijdje geleden een kleine budget tablet gehad van 8" en een lage resolutie. Dat was op zich prima te doen, alleen was het niet zo scherp en eigenlijk net te klein. Het licht had ik echter geen last van in bed, ook niet als ik een uur aan het lezen was..

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:17
Ik heb ervaring met comics op Android en Apple tablets. Belangrijkste is de verhouding en formaat van het scherm dat de pagina's er goed op passen. Verder maakte het eigenlijk niet uit.

[ Voor 11% gewijzigd door swhnld op 24-03-2020 21:51 ]