Ik sta op het punt om van mijn hobby mijn werk te gaan maken. De afgelopen jaren heb ik naast het werken in de interieurbouw, voor veel vrienden en kennissen 3d tekeningen gemaakt en interieur adviezen gegeven. Nu kom ik op een punt aan dat de opdrachten te groot worden en ik vaak mijn renderingen uit hand moet geven. Ik wil daarom mijn huidige workstation gaan vervangen voor een grote update.
Voor deze update heb ik een budget van 3000 / 3500 euro. Daarnaast heb ik een budget voor 1000 voor het aanschaffen van 1 of 2 beeldschermen. Ik heb altijd met een scherm gewerkt maar op mijn werk merk ik hoe fijn het is om meer ruimte te hebben.
Programma's waarmee ik werk zijn Autocad 3DMax en als Render programma Vray.
Muis en toetstenbord neem ik mee van mij huidige workstation.
De computer word echt alleen gebruikt voor het 3d tekenen en het renderen van realistische beelden. Ik zit met veel vragen over CPU of GPU, misschien dat er hier mensen zijn die zich hier al eens over hebben gebogen?.
Ik heb voor mezelf al wat proberen samen te stellen , maar ik ben er heel eerlijk in , op het gebied van interieur kan ik door muren heen kijken , maar door alle verschillende pc onderdelen raak ik verdwaald.
Hierbij mijn opzet.
Behuizing: Corsair Carbide 275R
Moederbord : Asus X399 - E STRIX
Processor: AMD Ryzen Threadripper 2970WX 3,0 Ghz
Geheugen: Corsair Vengeance 32GB
Opslag1 : 2000 GB
Opslag2 : 500 GB Samsung 970 EVO Plus M.2
Video : NVidia RTX 2070 Super 8GB ( of even wachten en voor de 2080 Ti 11gb gaan?)
Koeling: Ventilator ? Waterkoeling?
Voeding Seasonic Focus Gold 750watt ( Is nu teveel maar voor uitbreiding later)
Alvast bedankt
Voor deze update heb ik een budget van 3000 / 3500 euro. Daarnaast heb ik een budget voor 1000 voor het aanschaffen van 1 of 2 beeldschermen. Ik heb altijd met een scherm gewerkt maar op mijn werk merk ik hoe fijn het is om meer ruimte te hebben.
Programma's waarmee ik werk zijn Autocad 3DMax en als Render programma Vray.
Muis en toetstenbord neem ik mee van mij huidige workstation.
De computer word echt alleen gebruikt voor het 3d tekenen en het renderen van realistische beelden. Ik zit met veel vragen over CPU of GPU, misschien dat er hier mensen zijn die zich hier al eens over hebben gebogen?.
Ik heb voor mezelf al wat proberen samen te stellen , maar ik ben er heel eerlijk in , op het gebied van interieur kan ik door muren heen kijken , maar door alle verschillende pc onderdelen raak ik verdwaald.

Hierbij mijn opzet.
Behuizing: Corsair Carbide 275R
Moederbord : Asus X399 - E STRIX
Processor: AMD Ryzen Threadripper 2970WX 3,0 Ghz
Geheugen: Corsair Vengeance 32GB
Opslag1 : 2000 GB
Opslag2 : 500 GB Samsung 970 EVO Plus M.2
Video : NVidia RTX 2070 Super 8GB ( of even wachten en voor de 2080 Ti 11gb gaan?)
Koeling: Ventilator ? Waterkoeling?
Voeding Seasonic Focus Gold 750watt ( Is nu teveel maar voor uitbreiding later)
Alvast bedankt