Toon posts:

Aanrader "Cyber Home AD-L 528"

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn eerste standalone DvD speler gekocht. Aangezien ik veel problemen over standalone DvD-spelers hoor, wil ik toch deze effen in het spotlichtje zetten :Y)

Hier een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhome-europe.de/specs/adl528/frontflucht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cyberhome-europe.de/specs/adl528/hintenflucht.jpg

Specificaties

Hij leest alle CD-R die ik heb, CD-RW heb ik nog niet getest. Hij leest MP3 cd's met een bitrate van ten minste 320 kb/s. Geluidskwalitiet is toppie. Beeldkwaliteit bij DvD's is uitstekend. Geen blokken bij donkere scenes (getest met de Matrix). Hij pakt zelfs DvD's die door mijn Creative 5x DvD (zit in mij PC) wordt geweigerd.

Voordelen (afgezien wat hier bovenstaat):

- MP3's kun je in mappen branden
- Audio CD's klinken net zo goed als mijn Sony CD-speler.
- Twee uitgangen voor 2 koptelefoons
- regiovrij te maken
- niet te vergeten de prijs f 499,- + f 6,61 (verwijderingsbijdrage)

Nadelen:

- Geen dotmatrix display
- Beetje ouderwets uiterlijk
- Leest geen ID3 tags van MP3's
- Leest maar de 1ste 8 tekens van MP3's
- groter dan mijn Sony Tuner, waardoor hij niet in mijn kast past :(

Ik heb hem bij Megapool vandaan!

Voor mij is het de beste DvD speler :Y)

[nog vergeten]

Er zit een AMD in. Gaat er toch nog wat geld van mij naar een goed doel :+

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Er zit een AMD in. Gaat er toch nog wat geld van mij naar een goed doel
:?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:26
ja als je geen reet om beeld kwaliteit geeft koop dan zon vreselijke cyberhome(.de)
Wat een klote beeld geeft zon ding zeg
en ook nog eens slechte playback.
Nee ik raad hem jullie absoluut NIET
aan. Wil je een goede dvd speler dan kan je ook beter voor een gaan zonder mp3 afspeel mogelijkheid.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Iemand ervaring met die Samsung apparaatjes ? Die zie je overal voor onder de 500 opduiken, ik bedoel dan de 100 en de 105 variant..

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
mooie dingen

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

mooie dingen...
Samsung of Cyber home ?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:10

Nicap

Tsssk....

Ik vind het wel knap dat je na nog geen eens een dag gebruik zo'n ding al aan kan raden.

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Ik heb het persoonlijk niet zo heel errug op DVD spelers met mp3 ondersteuning, vaak is de beeldkwaliteit zoveel minder dat het pluspunt van de mp3 ondesteuning al niet meer opgaat.

Liever dan een portable mp3 speler van 250 piek erbij kopen dan dat ik in moet leveren op de beeldkwaliteit.

Verwijderd

mm, ik heb dat ding dus ook, maar niet voor lang, gaat snel terug naar de winkel!.

bij dvd films regelmatig storing (lijkt op macrovision proctectie)(slecht beeld)

loopwerk is gammel, en maakt nogal wat geluid

mp3's afspelen zonder een menu, dus als je een nummer zoekt, suc6

met "Gone in 60Secs" geen geluid (?)

en zo kan ik nog wel ff doorgaan...
Kortom een afrader.

(Bij de mediamarkt had een verkoper me verteld dat die dingen nogal vaak terug kwamen voor garantie, en dat ik beter een prijsklasse hoger moest gaan, maar ik was weer eigenwijs (wie gelooft er nu ook een verkoper :) ))

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 21:07 schreef menn0 het volgende:
ja als je geen reet om beeld kwaliteit geeft koop dan zon vreselijke cyberhome(.de)
Wat een klote beeld geeft zon ding zeg
en ook nog eens slechte playback.
Nee ik raad hem jullie absoluut NIET
aan. Wil je een goede dvd speler dan kan je ook beter voor een gaan zonder mp3 afspeel mogelijkheid.
Zo te lezen spreek jij niet uit ervaring. Ik ben reuze tevreden met mijn Cyberhome. Trouwens het is de nieuwste versie van ze. Ik weet ook wel dat een DvD speler van boven de f 1000,- beter is dan een speler die iets van f 400,- heeft gekost. Beeld, geluid en playback is (voor mij) uitstekend. Vertel mij eerst maar eens wat daar dan mis mee moet zijn :? Wat is er dan zo verkeert aan. Aan loze woorden heb ik niks.

Verwijderd

Topicstarter
Review van de Cyber Home AD-M512 DVD/CD/MP3 Player

Hier de AMD chip die ik bedoel in de AD-M512
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarecentral.com/graphics/screenshots/2625pic8.jpg

Ik neem aan dat deze ook in de nieuwe AD-L 528 serie zit.

Hier de conclusie uit het stuk
BETREFT de AD-M 512
In comparison to a Sony DVD/CD player model DV-325 and a Pioneer DV-525, both modified to be region-code free, we did not see any differences in image quality worth mentioning. Layer changes as well as fast forward/rewind and pause didn't give any problems. Skipping to a new chapter was actually a tad faster on the Cyber Home than on the other two. Sound quality was excellent, both when using the analog and the digital audio outputs. We could not hear any differences in a blind test randomly switching between players. We did, however, find that the noise levels on the analog outputs of the Cyber Home were higher than with the others. When using the digital-output there were no noticeable differences between the three.

Whether displaying exceptionally bright and vivid colors such as used in Robin Williams What Dreams May Come, or fast, action-packed scenes such as in the Matrix, the AD-M512 did not falter or show any problems. Overall the image quality was good and on a par with that of the more expensive players.

When playing audio or MP3 CDs, playback was what weve come to expect from any CD player nowadays: crisp and clear and with plenty of punch and weight in the lower regions of the sound spectrum. The AD-M512 handled each and every MP3 CD we threw at it, provided they were recorded in one of the commonly used formats and layouts. The Cyber Home does not come with any software or guidelines on how to record MP3 CDs on a CD-writer, but therere many websites and newsgroups that describe the process in great detail.
Weet iemand toevallig ook hoe je deze regiovrij maakt. Ik heb al overal gekeken maar deze gaan allemaal over de oudere versies.

• Richard
  • Laatst online: 14:02

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hij leest MP3 cd's met een bitrate van ten minste 320 kb/s.
In mijn collectie zitten hooguit 25 MP3z met een bitrate van 320 kb/sec. lekker als dat het minste is wat ie kan lezen :?

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 05 augustus 2001 00:03 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

In mijn collectie zitten hooguit 25 MP3z met een bitrate van 320 kb/sec. lekker als dat het minste is wat ie kan lezen :?
Sorry voor mijn foute nederlands. Hij kan natuurlijk ook lagere bitrates lezen :)

Verwijderd

Weet iemand toevallig ook hoe je deze regiovrij maakt. Ik heb al overal gekeken maar deze gaan allemaal over de oudere versies.
ding is al regio vrij vanuit de winkel

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:43 schreef e-X-hale het volgende:
mm, ik heb dat ding dus ook, maar niet voor lang, gaat snel terug naar de winkel!.

bij dvd films regelmatig storing (lijkt op macrovision proctectie)(slecht beeld)

Kortom een afrader.

(Bij de mediamarkt had een verkoper me verteld dat die dingen nogal vaak terug kwamen voor garantie, en dat ik beter een prijsklasse hoger moest gaan, maar ik was weer eigenwijs (wie gelooft er nu ook een verkoper :) ))
Dat nummer zoeken is geen probleem met MP3's doe je TV maar eens aan en druk op "Program".

We zullen zien of dat deze voor de garantie tijd terug gaat. Zo ja dan zie dat vanzelf verschijnen hier.

P.s. loopwerk is hier niet gammel :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 23:43 schreef e-X-hale het volgende:

Kortom een afrader.

Gone in 60 sec effen gehuurd. Ik heb WEL geluid.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ik heb ook een 'budget' standalone DVD speler gekocht. De 'Limit 8080a' player, gekocht bij richer sounds (www.richersounds.nl) voor 399,-.

Qua specificaties lijkt 'ie heel sterk op de CyberHome ADL528 uit deze topic:

DVD,MP3,VCD,SVCD,CDR,CDRW

Ik kan er echt helemaal niks over vinden op internet of in bladen, maar ik heb wel het een en andere uitgeprobeerd: mp3 werkt, ook vanaf cdr (cdrw weet ik nog niet), audio cd's klinken goed, dvd weergave via scart is beter dan mijn ouwe G400. So far so good.

Toch zou ik graag veel info/specs/reviews willen zien om te weten of het een goed apparaat is qua levensduur, loopwerk kwaliteit enzo. Zou er bijv. dezelfde chip inzitten als de cyberhome?

Als ik binnen 2 weken niet tevreden zou zijn om welke reden dan ook, dan kan 'ie terug.

EDIT:

Zo, dit ding gaat dinsdag meteen terug naar de winkel. Ik had het kunnen weten, een DVD speler voor 399,-... maar goed.
DVD's doen het op zich prima, maar bij de layer change haperde die heel erg en daarna beleven er wat foutjes verschijnen.
Verder gaven veel mp3tjes tik geluiden, zal wel aan de bit rate liggen, sommige deden het prima, andere niet, van dezelfde cd.

En nu het ergste; een gloednieuwe originele cd (Outrospective van Faithless) tikt als de neten. Terug dus, nu komt er of een goeie standalone of een gewone cd speler...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Ik heb de samsung 511, inderdaad voor een prikkie te krijgen ( onder de 500,-)
Goed beeld, mogelijkheid voor dts, gemakkelijke te bedienen.
Waarom zou je in hemelsnaam MP3 op zo'n ding willen? Voor mij niet interessant in ieder geval, die laat ik wel uit mijn labtec 2514 uit mijn pc schallen...

De samsung moet via de afstandsbediening regiovrij te maken zijn...weet iemand misschien hoe?

xMouse

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:19
http://www.cyberhome-help.de/tadl528_english.php4

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• Kokkers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:11
Ik weet niet of dit een aanrader of een afrader is.
Het enige dat ik weet is dat ik hem dik een half jaar heb en dat ie geen enkele DVD meer speelt :(

• menn0
  • Laatst online: 13:26
Degeen die mij vroeg
het ook nog eens uit te leggen
heeft nu vast genoeg te lezen,
en ik sprak dus met de andere hier wel uit ervaring, ik test namelijk eerst voordat ik koop en zag dus de veel slechtere playback van cyberhome gelijk. Je kunt bij mediamarkt zon 25 spelers op dezelfde tv testen, See the difference!
Ik raad jullie allemaal de pioneer
dv343 aan. Of de dv535 als je die nog ergens kan opsporen. En idd zoals ik al eerder zei niet een met mp3, je koopt ook geen vaatwasser die kan ook je kleren wast. (hmm :?)

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:46

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Nou ik heb zelf ook die md 512 van cyberhome en tis werkelijk een top ding, beeld is perfect geluid is goed, regio vrij gemaakt door middel van ouwe bios er in te flashen omdat ie al standaard met de 9 serie bios geflashed is die is niet meer in te stellen dan op een andere regio maar met versie 8 nog wel.
Maar ik moet zeggen hij is perfect, loop werk is goed (wat wil je, zit een ide dvd speler in :P )

erg tevreden mee.
heb m nu al een half jaar + :) en nog nooit problemen gehad :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

Op zaterdag 04 augustus 2001 21:07 schreef menn0 het volgende:
Wil je een goede dvd speler dan kan je ook beter voor een gaan zonder mp3 afspeel mogelijkheid.
in een woord GELUL . een speler is niet slecht alleen omdat hij mp3 functionaliteit heeft. het gaat om de hardware die in de dvd speler zit .als phillips of een ander wel erkent merk mp3 ondersteuning aan zn dvd spelers geeft maakt dat de rest van de speler toch niet meteen slecht...?? sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in .

mollie

• xxxMaverick
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op donderdag 09 augustus 2001 13:53 schreef mollie het volgende:

[..]

in een woord GELUL . een speler is niet slecht alleen omdat hij mp3 functionaliteit heeft. het gaat om de hardware die in de dvd speler zit .als phillips of een ander wel erkent merk mp3 ondersteuning aan zn dvd spelers geeft maakt dat de rest van de speler toch niet meteen slecht...?? sorry hoor maar dat gaat er bij mij niet in .

mollie
Ik heb nu een grundig 5100, wel mp3 en verder ook perfect. So I agree.....

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Mooi apparaat en werkt perfect. Beeldkwaliteit is ook altijd nog een stuk beter dan VHS!

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Heb m ook! De oude versie dan.
Heb 1 probleem gehad tot nu toe (dik half jaar in mijn bezit). De extra features van The Dark Crystal doen het niet.
Verder istie top, prima beeld kwaliteit. Moet wel toegeven dat ik een duurdere DVDspeler er nooit naast heb zien spelen.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Op donderdag 09 augustus 2001 13:53 schreef mollie het volgende:

[..]

mollie
Wat bedoelt wordt is dit: Bij een goede DVD speler zonder MP3 functionaliteit betaal je bijvoorbeeld 700 gulden. Voor zo'n apparaat met MP3 functionaliteit betaal je 500 gulden. Van die 500 gulden is (zeg maar) 50 gulden voor het inbouwen van de MP3 functionaliteit, dus heb je een 450 gulden (dure) DVD speler...snappie?

Geef mij maar een Warsteiner.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

juist ja .. dus ligt het aan de hardware die in de dvd speler zit.. het probleem is alleen dat mp3 functionalitiet volgens mij met elke dvd speler mogelijk is maar dat fabrikanten er meestal voor kiezen om deze functionaliteit niet in de software te integreren. waar we het dus over hebben is eigenlijk een dvd speler van 500 kan nooit super kwaliteit zijn en niet een dvd speler met mp3 functionaliteit kan nooit iets zijn

mollie

Verwijderd

Ik heb ook de nieuwe versie de AD-L 528
en die is nagenoeg niet regiovrij al zeggen ze van wel
Heb het geprobeerd met Lord of the Dance en daar gaf ie aan dat het een verkeerde regio code was
Ik ben momenteel op zoek naar de firmware en heb de site er voor gevonden maar daar was het nog niet aanwezeig
Het is een al eerder besproken duitse site
Verder is het een perfecte DVD MP3 speler

http://home.t-online.de/home/0306855728-0001/CHindex1.html

Verwijderd

hoe moet je de firmware branden voor de 528 en hoe zet je hem erin??

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Deze was vorige week 333 piek bij Mediamarkt.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb dat ding er weer uitgeflikkerd voor 250 piek, wat een ontzettend rotding, no flame intended!!!!

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Heb em ook dit ding. geen problemen ermee. heb em nu een maand of twee. staat elke dag volop te spelen, niks mee aan de hand. Ok hij is low budget en natuurlijk zijn er spelers die meer functies hebben en beter zijn en degelijker. maar wees es eerlijk. voor DIE prijs?.. dacht het niet.

Geluidsproductie is nihil. En je hoort het toch niet als je je sound een beetje op een leuk filmvolume hebt staan.
Ik ben er iig zeer over te spreken. Ding voldoet prima. Al dat gemeuk over die dingen..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 16 oktober 2001 22:35 schreef hervaz het volgende:
Ik heb dat ding er weer uitgeflikkerd voor 250 piek, wat een ontzettend rotding, no flame intended!!!!
:D :D :D :D

Ik heb in juli een Roadstar 2020H gekocht in Zwitserland voor f 293 en twee weken later verkocht op Ibazar voor f 390. :7

Hij deed het verder redelijk, alleen wil ik meer beeldkwaliteit en de MP3 weergave haperde soms.

Nu zit ik te twijfelen tussen een Pioneer DV-444 en een Toshiba SD210E. Welke het makkelijkst regiovrij te maken is wordt het.

Overigens heeft mijn zwager ook een Cyberhome 212 (de 212/512 serie schijnt toch echt stukken beter te zijn dan de 528) en die bevalt prima zolang hij een oude 51 cm TV heeft. Je kan de kwaliteit van de composite video out (liever s-video of RGB in SCART gebruiken) verbeteren door wat condensatoren te verzwaren. We hebben net de firmware geflasht naar eentje met een plaatje van Lara Croft als menu achtergrond. Lees hoe-da-moe op de cyberhome help page. Hier de moeilijke versie, Hier de makkelijke: het plaatje reeds ingebakken in de laatste regiovrije firmware.

Het Cyberhome forum is ook een aanrader.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://forum.cyberhome-help.de/images/smiles/icon24.gif
is het iemand al gelukt om macrovision uit te zetten op dit ding?
Pagina: 1