Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-08 09:23
Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een nieuwe android telefoon.

Wat is je budget?
700-800 €

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor:
- Streamen spotify naar bluetooth oordopjes(Sony wf-xm3)
- Navigatie(tom tom mobile)
- Foto's maken, voor eigen gebruik, geen professionele kwaliteit.
- Netflix/youtube
- Whatsapp
- Browsen
- Beeld voor/van de drone.
Eigenlijk dus gewoon standaard gebruik. Ik game eigenlijk niet op mijn telefoon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit te twijfelen tussen de Samsung Note 10+(2e hands) en de (officieel nog niet uit) Xiaomi mi 10 pro.
Beide zitten rond de prijs range van 700-800 euro.
Ik zie nu ook dat de S20+ (tweedehands) in de prijs klaar valt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb eerder een note gehad, en ben erg tevreden over de functionaliteiten van het S-pennetje.
Echter ben ik ook een hardware fanaat en vindt ik de Exynos9825 erg slecht presteren ten opzichte van de sd 865.Ik denkt dat het gaat om z'n 15-25% verschil. Een directe comparison heb ik nog niet kunnen vinden.

Voordelen:
Samsung:
Software, s-pen, resolutie, formaat, scherm kwaliteit, uiterlijk, prijs, waterdicht,

Xiaomi:
Socked/snelheid, HZ scherm, leeftijd, batterij/opladen, camera,

Ik denk dat ik de resolutie van de note liever heb dan de hz van de xiaomi.
Het is dus eigenlijk kiezen tussen, s-pen/prijs tegen leeftijd/snelheid.

Ik kan geen definitieve doorslag geven op de keuze. Wat is jouw mening? of vindt je dat mijn keuze moet gaan naar een andere telefoon? eentje die ik nog niet bekeken heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Note 10 Lite nog overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Ik heb zojuist even gekeken, ik heb het bestaan van de telefoon helemaal over het hoofd gezien.

De prestaties van de Note 10 Lite zijn al minder dan mijn huidige telefoon de Mi Mix 3. Dus ik denk niet echt dat dit het antwoord is.

De S20+ 2e hands valt ook in de prijs klasse, zit ik nu te kijken.
Ik zal hem toevoegen aan het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ik denk trouwens dat 90 of 120 Hz meer invloed heeft op je ervaring dan QHD+. FHD+ is al erg scherp op 6.6", en de pixels zijn niet echt te zien. Maar een hogere verversingsnelheid maakt een enorm verschil in hoe je je telefoon ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 18:15
Beat The Best schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:52:
Ik heb zojuist even gekeken, ik heb het bestaan van de telefoon helemaal over het hoofd gezien.

De prestaties van de Note 10 Lite zijn al minder dan mijn huidige telefoon de Mi Mix 3. Dus ik denk niet echt dat dit het antwoord is.

De S20+ 2e hands valt ook in de prijs klasse, zit ik nu te kijken.
Ik zal hem toevoegen aan het topic.
Hallo, hoe bevalt de Mi Mix 3, kwam deze ook tegen in de zoektocht naar een nieuwe telefoon zoals ook de Mi 9T Pro die op dit moment ongeveer 100 euro duurder is dan de Mi Mix 3 vraag mij af wat de meerwaarde van de Mi 9T pro is en de 100 euro wat hij meer kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Ik heb geen idee hoe de mi 9T pro is.

De snapdragon 845 is echt een beest, alleen jammer dat de batterij nu wat slechter wordt.1,5 jaar intensief gebruik. Ik moet eerlijk toekennen dat ik de MIUI iets minder vind dan een europees merk als bijv samsung.

Dat is ook mijn grootste twijfel, ik wacht 15 April af wat de one plus 8 Pro doet. als dat rond de 800€ zit doe ik die anders alsnog een 2e hands note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Reken maar dat de 8 Pro niet onder de €750 gaat zitten. SD 865, overige 5G kosten, 120 Hz, 50W, draadloos laden? e.d. krijg je niet onder die prijs als je ook nog een beetje winst wilt maken. Volgens mij wordt de prijs nu geschat op €799 voor de laagste geheugenconfiguratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beat The Best
Opzich niet erg om er dan iets meer voor neer te leggen.

Als Samsung geen Exynos had gehad in Europa maar gewoon Snapdragon dan had ik de s20+ vermoedelijk gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 11:56
Advies: heb een week lang een Samsung S20 gehad. NIET DOEN! Neem aub geen Exynos chip! Je gaat er spijt van krijgen... bijv. vanwege de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat The Best
Tremio schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:16:
Advies: heb een week lang een Samsung S20 gehad. NIET DOEN! Neem aub geen Exynos chip! Je gaat er spijt van krijgen... bijv. vanwege de batterij.
Ja ik heb echt al hele slechte ervaringen gehoord over de huidige gen.
Ik was het ook niet van plan.

Nog geen eens gehad over het feit dat de prestaties altijd 1 generatie achterlopen, en de grafische prestaties 2 generaties op de Snapdragon series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 07:44
Ik zit naar de A71 te kijken. Snapdragon 730. Voor eigenlijk alles snel genoeg.
Super amoled. Stereo speakers. En groot scherm .
Enige dat je dan zou missen is 90hrz verversing. Maar wel 400 nu.

Weet niet of dat geen goede optie is
Pagina: 1