Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschaduw
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-01 12:50
Goedenavond,

Ik heb al een aantal soortgelijke topics gelezen maar die kwamen vrijwel allemaal van voor begin 2019 of onder mijn budget liggen, vandaar dat ik een nieuw topic heb geopend, omdat er sindsdien lijkt mij, nieuwe monitors op de markt zijn gebracht en oudere monitors mogelijk zijn gedaald in prijs.

Ik zoek een?
Monitor voor mijn PS4 Pro die ik zojuist gekocht zodat mijn vriendin mijn oude PS4 (allereerste lichting) kan gebruiken om samen te gamen (je moet wat i.v.m. corona). Deze oude PS4 gebruikte ik op een Samsung UE40C5100 televisie die ik al ongeveer 10 jaar bezit. Nu ben ik op zoek naar een gaming monitor waar ik het beste uit mijn PS4 Pro kan halen qua snelheid. 27 inch lijkt mij de perfecte grootte voor op mijn bureau.

Wat is je budget?
Ca. 400 tot 800 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur qua merk maar vind strakke modellen met dunne randen vaak wel mooi. Uiterlijk komt echter op de laatste plaats, performance vind ik belangrijker in dit geval.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn vriendin blijft spelen op mijn oude PS4 in combinatie met de Samsung UE40C5100. Ik ben dus op zoek naar een gaming monitor maar zie zeer veel verschillende meningen over wat nou het best is met een PS4 Pro. Wanneer de PS5 eind 2020 uit komt schaf ik deze trouwens ook direct aan, waarschijnlijk in combinatie met een grote 4K HDR televisie om singleplayer games als The Last Of Us 2 etc. op te spelen dus mijn vraag is om dat in jullie achterhoofd te houden. De beoogde monitor wil ik gebruiken voor FPS zoals COD en Battlefield omdat ik nogal fanatiek ben en dus voornamelijk op zoek ben naar de beste performance. Momenteel heb ik met mijn tv problemen in donkere ruimtes: ik zie andere spelers vaak niet door weinig kleurverschil dus ik zou het ten eerste al fijn vinden als dat kan worden verbeterd.
Voor zover ik het goed begrijp hebben de meeste monitors in de benoemde prijsklasse een inputlag van ca. 1 tot 5 ms. Nu komt mijn voornaamste vraag: is het verstandiger om een 4K HDR monitor te nemen met 60Hz of een 1080p monitor met 144Hz? Ik zie daarover namelijk veel verschillende meningen en als ik het goed begrijp is 144Hz voor een PS4 Pro zonde omdat deze toch niet sneller kan dan 60FPS? Dan lijkt het me dat een 4K HDR 60Hz monitor meer uit de PS4 Pro kan halen aangezien deze 4K ondersteund. Waarom raden sommige mensen dan toch een 1080p aan met hogere Hz waardes?

Ik zou graag willen weten wat jullie zelf zouden doen met mijn budget, wetende dat ik met deze monitor voornamelijk de beste performance wil aangezien ik voor singleplayer games al een grote 4K HDR wil aanschaffen (i.v.m. PS5). Onderstaand heb ik alvast een model wat redelijk mooi in mijn budget past, is zoiets wat?

Dell UltraSharp U2718Q

Ik zie jullie reacties graag tegemoet en als jullie nog meer informatie nodig hebben hoor ik het ook graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschaduw
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-01 12:50
Ik heb inmiddels al een monitor gevonden op advies van een kennis. Deze post kan wat mij betreft worden verwijderd door een mod, kan zelf de verwijder knop niet vinden..

[ Voor 4% gewijzigd door mschaduw op 24-03-2020 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09 07:28
Welke is het geworden en waarom?
Waarschijnlijk zullen meer mensen in deze tijd een soortgelijke vraag hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:04
mschaduw schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:20:
Ik heb inmiddels al een monitor gevonden op advies van een kennis. Deze post kan wat mij betreft worden verwijderd door een mod, kan zelf de verwijder knop niet vinden..
Die heb je ook niet, alleen mogelijk voor een mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Opgeloste topics sluiten we hier niet. Je topic valt vanzelf naar beneden. Wellicht kan je voor de volgende met een zelfde vraag nog even posten welke monitor je dan hebt gevonden :).