Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
Ik heb een vraag over Zwave; ik heb een draaidimmer in de muur maar geen buis naar mijn nieuwe lamp. Kan ik de draaidimmer vervangen door een pulsdrukker, deze aan een fibaro hangen en draadloos naar een andere fibaro dimmer koppelen? Ik wil dus mijn bestaande inbouw Bush jeager vervangen en geen afstandsbediening oid.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:26
Ja dat kan zeker, je zal dan zelf in een domotica pakket een stukje software moeten schrijven. Ikzelf heb een dubbele schakelaar in de muur gemonteerd die niet met de lampen verbonden zijn (Z-wave). De lampen zijn smart lampen van Yeelight (Wifi). Ik schakel nu met de zwave schakelaar een groep van 4 lampen. Bij het uitzetten blijft er zelfs 1 een minuut langer aan zodat ik niet in het donker naar bed ga.

• JeroenV
Mmm ik hoopte dat ik gewoon 2 modules kon monteren en de leer knop inhouden (o.i.d.).?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:18
Jazeker kan dat, het magische woord dat je zoekt is 'associations'

Daarmee kun je twee (of meer) Z-Wave devices aan elkaar koppelen zonder tussenkomst van een controller

Info: https://www.vesternet.com...roups-scenes-associations

[ Voor 17% gewijzigd door lolgast op 27-03-2020 09:22 ]

• JeroenV
Thanks lolgast, precies wat ik zocht!