Qnap download capped op 1MB/s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:51
Hallo,

Vandaag via filestation een download gestart vanaf een ftp in de cloud. De download is gecapped op 1MB/s ipv 25-30MB/s normaal.
Iemand enig idee hoe ik dit kan troubleshooten ? Tijd geleden is er een update geweest en ik heb ook nog QVPN service geinstalleerd maar niet gebruikt.
Download vanaf mijn lan gaat aan 10-12MB/s wat ook een pak trager is dan normaal.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 22:53
Vanaf welke FTP download je. Staat daar een limiet op?
Hoe is het intern vanaf je PC naar de Qnap. Zit hier ookal een limiet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je LAN "magisch" nog maar 12 MB/s is (oftewel maximaal 100Mbit, hinthint), dan kan je sowieso wel vergeten dat FTP daarboven gaat komen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
MAX3400 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:34:
Als je LAN "magisch" nog maar 12 MB/s is (oftewel maximaal 100Mbit, hinthint), dan kan je sowieso wel vergeten dat FTP daarboven gaat komen?
Idd maar qnap doet enkel 10Mbit of 1MB/s. Netwerkinstellingen zijn ok van de qnap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Yarisken schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Idd maar qnap doet enkel 10Mbit of 1MB/s. Netwerkinstellingen zijn ok van de qnap.
Beetje tegenstrijdig? 10Mbit en dan zeggen dat de netwerkinstellingen (welke??) in orde zijn? En je kwam vragen waarom je geen 240Mbit meer haalt via FTP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Adapter: Adapter 1 (1GbE)
Status: Connected
IP Address: 192.168.0.99
Network Speed: 1 Gbps
VLAN: --

Dat ziet er toch goed uit lijkt me. Ik heb daar ook niets aan aangepast.

Ik download van een seedbox via ftp. Als ik download via mijn computer haal ik volle snelheid. Het probleem zit in de qnap. Ik ben system engineer dus ik weet wel iets van netwerken en systemen.

Het enige verschil is dat ik op mijn seedbox download met ftp en via computer via sftp. Dus wie weet limiteert mijn isp ftp verkeer wegens corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 11:17
Yarisken schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 19:53:
Dus wie weet limiteert mijn isp ftp verkeer wegens corona.
besmettingsgevaar met ftp is wel aanzienlijk hoger idd.
sorry, kon het niet laten...
Waarmee je dus eigenlijk aangeeft dat het wrs niet aan de qnap ligt. Maar dat kan je dus zelf heel gemakkelijk even testen

[ Voor 18% gewijzigd door Tens op 24-03-2020 19:57 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

De download is gecapped op 1MB/s
Download vanaf mijn lan gaat aan 10-12MB/s
Network Speed: 1 Gbps
Het probleem zit in de qnap.
Amazing hoe je in 3 posts zelf al constateert dat het issue in je Qnap zit en toch met 3 verschillende waarden komt.

Geen idee hoe de redenatie dan is maar op basis van je hoofdletters en kleine letters, kunnen we veilig aannemen dat 1Gbps mogelijk wel je LINK-speed is. Maar als dan de data over het LAN niet sneller binnenkomt dan 100Mbit naar je Qnap en je WAN-traffic niet sneller dan 10Mbit naar je Qnap, waar zit dan het issue?

Je kan natuurlijk ook de klacht neerleggen bij je seedbox-provider? Want blijkbaar (concludeer je gedeeltelijk zelf), zit he tprobleem "voornamelijk" tussen je Qnap en je seedbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
Het gaat inderdaad denk ik bij mijn seedbox provider liggen. Via sftp en ssh haal ik wel volle snelheid, enkel via ftp niet.
Bedankt voor de reacties, ik maak een ticket bij mijn seedbox provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

*kuch* vsftpd staat er bekend om "random" threads op 1MB/s of 2MB/s te cappen, @Yarisken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
MAX3400 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:55:
*kuch* vsftpd staat er bekend om "random" threads op 1MB/s of 2MB/s te cappen, @Yarisken ;)
Tis mijn isp telenet. Heb random ftp sites zitten testen en allemaal heb ik cap op 1MB/s.
Effe modem herstarten en als dat niet helpt dan is het ticket bij telenet inschieten.
Pagina: 1