PCI USB 3.0 kaart voor Valve Index

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-12-2020
Recentelijk heb ik een Valve Index gekocht, tot mijn ongenoegen krijg ik deze niet aan de praat op 2 van mijn systemen (vergelijkbare hardware). Hij werkt af en toe 30 seconden, waarna aangegeven wordt dat er geen verbinding meer gemaakt kan worden met de headset middels een 108 error code.

Uiteraard heb ik reeds contact gehad met Steam support, zei hebben na het nakijken van mijn systeem en headset de voorbarige conclusie getrokken dat het aan de headset ligt, eind deze week zal ik een vervangende index headset ontvangen. hierbij de response van Steam support:

" It looks like the host controller drivers for the add-in card you're using at the moment are pretty old, so I would recommend checking for a newer version. Alternatively, using the default drivers provided by Windows for the device may help as well. You can generally do this by uninstalling the drivers for it from the Device Manager.

Since you had similar issues on a different PC, however, this behavior is likely due to an issue with the headset. If the previous steps don't help, we'll set up a replacement for you. "

Mijn externe PCI kaart:

https://www.delock.com/produkte/G_89315/merkmale.html

Mijn Moederbord (waarbij de usb 3.0 en 3.1 aansluitingen ook niet werken icm de headset, zelfde gedrag als de PCI kaart.)

Z170 PRO GAMING

Uiteraard heb ik alle relevante drivers zoals mobo, usb drivers, videokaart drivers en OS updates geupdate tot de nieuwste versie..

Nu is mijn vraag.

Heeft iemand hier reeds een PCI usb 3.0 hub gekocht welke prima werkt in combinatie met een Valve Index?

Steam support uiteraard dezelfde vraag reeds gesteld:

Steam Support is not able to provide recommendations for Hardware.

You may want to look at other community sources to find this information.

De reden dat ik niet het idee heb dat het ook echt aan de headset ligt, is de vele issues die ik online lees betreffende USB connectie issues. Ik wil voor als de nieuwe headset binnenkomt uitsluiten dat het aan de handware ligt. Aanbevolen hardware in vele online topics is echter niet in NL verkrijgbaar..