Toon posts:

CL Geforce 2 GTS binnen en problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Geforce 2 GTS is eindelijk binnen en installeren ging prima. Hij deed het alleen vanaf het begin niet zo goed. 3DMark liet lage scores zien en Quake3 schokte. Na wat gepruts met bijgeleverde drivers, de 6.18 en 5.30 nog geen resultaat.

Wat mij opviel is dat mijn processor na een paar minuten automatisch naar 100% processorload gaat. Dit heb ik uiteraard getest nadat ik tijdelijk mijn koe had uitgeschakeld. Die deed trouwens ook niet zoveel meer. In de laatste 8 uur nog geen 30 procent van een 33 blok.

Als er direct na het opstarten van de computer meteen wordt gebenchmarked dan laat 3DMark goede scores zien (4400+) en hetzelfde geldt voor Quake3 (1024 x 768 x 32, alles max, fps=64+ ). Echter na niet al te lange tijd zit 3DMark weer onder de 3000 en Quake3 gaat zo'n 15 fps achteruit terwijl het beeld schokt.

Videokaart niet overklokt al kan dat wel. Mijn systeem is:
Abit BH6 ver 1.02
Celeron 333@560
128 MB Ram
CL Geforce 2 GTS

b.t.w. Bij de grafische kaart had ik ook meteen een IBM Dekstar DTLA-307030 laten komen en die op een Abit HotRod66 geinstalleerd. Die Hotrod66 had ik al een tijdje, maar niks aan gehangen. Kan het mischien ook hier aan liggen. De harde schijf doet het trouwens prima en is veel stiller dan mijn beide 5400 tpm schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand 't. Ik draai trouwens Windows Me, maar dat geen probleem zijn denk ik. Wat ik nog ga proberen is alles opnieuw te installeren en dan mijn snelle IBM als C: te gebruiken. Ik denk dat het misschien een conflict is met de oude videokaart drivers. Ik had een Diamond Stealth S220 en een Voodoo2. Opnieuw installeren van windows zorgt dan wellicht voor dubbel snelheidswinst.

Mijn koetje vind het helemaal niet leuk meer. Een keyrate van 209.11 kkeys/s terwijl dat eerst +/- 1,540,000 kkeys/s was.

De kaart overklokt trouwens wel lekker, maar weet niet echt of de prestaties ook erg omhoog gaan met mijn processor. Benchmarken is niet meer zo betrouwbaar. Ik heb al een celeron 2 600 besteld. Uit Amerika komt een golden orb en artic silver aan. Hopen dat ie op minimaal 600@900 draait Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:29
Der moet toch iemand replyen, maar ik moet zeggen dat ik eerlijk gezegd geen enkel idee heb over wat dit probleem betekent en hoe het op te lossen is.

Sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Weet zelf ook echt niet wat er aan de hand is. Ik ga vandaag dan eindelijk mijn computer opnieuw installeren en dan maar hopen dat alles beter gaat.
Ik vind het zo jammer voor mijn koe.

• Daan
Hehe....

Mja, misschien beter als je alles opnieuw der in gooit.
Suc6.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Had hier ook heel veel problemen met dat ding, na een format zijn het er nog veel, maar wel minder, dus zou ik is proberen.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

syntony wat is en koe?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DPC koe graast niet meer zoals hij dat vroeger deed. Mijn processor belasting was dus altijd 100%, of de koe nou aan stond of niet.

Heb vandaag dan eindelijk tijd gevonden om de computer weer helemaal opnieuw te installeren. De Detonator 3 6.18 meteen als eerste geinstalleerd en de kaart draait perfect! Geen lockups, en een prima framerate zonder schokken. En denk dat mijn oude videokaartdrivers de boosdoeners waren. Mijn koe graast weer als vroeger.

Ik wacht nu nog op mijn nieuwe processor, want overklokken van de kaart heeft niet zo heel veel invloed meer op de framerates.

• Daan
Ik heb die 6.18's ook es geinstalleerd en ging er in Q3 met 7 fps op vooruit! WOW!

Dat scheelt dus wel ff... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Alleen ging ik er in 3DMark 2000 met 200 3DMarks op ACHTERUIT (?).. lekker vaag dus.

Es kijken hoe Deus Ex nu draait...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
Over die 200 3D marks stond hier iets over:
http://www.geforcefaq.com /

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Waarom wordt ik nou gewoon genegeerd?? wat is een koe????
Pagina: 1