Opstarten laptop duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus1337
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-05 14:23
Hoi allen,

In 2017 eigenaar geworden van een ASUS laptop. Model: Asus VivoBook F556UQ-DM1298T
Na een jaar (ja ik weet dat het lang duurde) erachter gekomen dat mijn HDMI poort niet werkte. De laptop teruggestuurd naar ASUS, die hebben het gefixt.

Na deze reparatie heb ik twee 'mankementen' aan de laptop. Al langere tijd probeer ik uit te zoeken waar het aan kan liggen, maar dit heeft nog geen resultaat opgeleverd.
Nu zijn het mankementen waar ik prima mee kan leven, maar mocht iemand een oplossing weten dan is dat natuurlijk altijd welkom.

In tussentijd is hij vorig jaar nog naar ASUS teruggestuurd geweest. Toen kreeg ik niks meer te zien op mijn beeldscherm. Binnen drie dagen (inclusief verzending) had ik hem alweer terug. Dus ga dr vanuit dat t iets kleins was. Nee, dr stond helaas weinig op de bon.

Mankement 1:
Wanneer ik de laptop opstart, duurt het zo'n 15 seconden voordat hij echt boot. Dan pas zie ik het ASUS logo in beeld en hoor ik mijn tweede schijf (HDD) opstarten. In de BIOS al wel gekeken naar fast-boot optie? Kreeg dit een keer te horen van een IT'er in de buurt.

Mankement 2:
Wanneer ik mijn laptop van het netstroom af haal, valt vaak mijn wifi weg. Als ik dan opnieuw verbinding probeer te maken met het netwerk, duurt dit enige tijd en daarna valt mijn netwerkkaart uit.
Als ik de laptop in slaapstand zet en weer eruit haal, werkt het netwerk weer prima.
Heb de driver al 20 keer opnieuw geinstalleerd en ook specifiek gekeken of ik wel de juist versie heb. maar hier ligt het helaas niet aan.

Mocht iemand iets weten of tips hebben dan hoor ik het graag!

Groet!