Internetkabel in Muur opsporen ivm lager monteren contactdoo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Ik heb een internetaansluiting maar de contactdoos zit bij het plafond, geen gezicht vanwege de zichtbare
kabel. Ik wil graag die contactdoos verlagen maar weet niet hoe de leiding door de muur loopt.
Hij lijkt recht naar beneden te lopen maar je weet het niet echt precies natuurlijk.

Ik heb wel een meter voor het opsporen maar die werkt voor electriciteitskabel.

Is er een manier om de internetkabel op te sporen? kan ik die misschien op een bepaalde manier onder
stroom zetten (lage hoeveelheid natuurlijk) dan pikt mijn multimeter dat wel op.

Of weet iemand een andere methode?

Verder algemene vraag, is een internetkabel ook qua signaal 'onder stroom' ?

Beste antwoord (via sugarcool6 op 25-03-2020 01:33)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:30
in dat geval kan je 99% zeker zijn dat die gewoon recht naar beneden loopt...
je zou met een beitetje stilletjes een stukje bezetsel eruit kunnen hakken tot je de gele pijp ziet (hopen dat de pijp niet met cement erin is gemetst)

als je genoeg pijp hebt vrij gebeiteld zou je die met een kniptang kunnen openhalen

nog mooier zou natuurlijk zijn als je bv ineens een steen klokboor erinkan zetten van 68mm , zodat je een inbouwdoos erinkan lijmen (of 68mm ,das toch de belgische maat

Afbeeldingslocatie: https://cdn.hbm-machines.com/images/cache/hbm-247-23.jpg-1200x600-0c4f5ebc88.jpg

Afbeeldingslocatie: https://gigatek.be/assets/shared/filestore/c84c928bb65c70dfc35409f802bb6214_300x300.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Probeer het eens met een (gevoelige) metaalsensor.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Internet-contactdoos? Van wie?

ISRA-punt van KPN alsmede "de groene kabel" van Ziggo mag jij zelfstandig niet verplaatsen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:40
Je weet zeker dat hij niet uit het plafond komt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
Als het niet te diep in de muur ligt dan kun je hem met een toner / tracer wel volgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzJkhd1Di8bhznPRoxfRL6MYBPM=/f/image/J1mblHRrXU3kYpKHdYd5ePj0.jpg

Kabel moet wel aan beide kanten zijn losgekoppeld dan. Neem aan dat je het over een eigen kabel binnen je woning hebt en dat dit gewoon mogelijk is, als het een kabel van buiten is zoals @MAX3400 suggereert dan lukt dat natuurlijk niet.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
kabel in het plafond is toch ideaal voor een mooie POE accespoint ?
serieus... gebruik deze , hang er een accespoint aan !

offtopic : grote kans is deze ooit naar boven doorgeboord, en loopt ie over de betonplaat richting meterkast
de kans dat deze eerst nog is via de muur naar beneden komt is heeeel klein , dat was namelijk extra werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat Ijske zegt...

Of je moet echt weten van een reden waarom dat ding 2 meter extra kabel heeft gekregen en langs de muur omhoog is gezet, of dat ding komt gewoon uit het plafond en men kwam 2 meter kabel tekort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
Ter verduidelijking het is niet van KPN en groene draad etc....het is een door mij zelfgetrokken netwerk kabel die naar mijn slaapkamer loopt (door een pvc buis in de muur van de verhuurder).

Het eindigt in mijn slaapkamer hoog vlak onder het plafond, ik mag een gat maken lager in de muur maar wil
voorkomen dat ik fout boor vandaar dat ik dit gat op de plaats wil boren van de buis waarin die netwerk kabel
is getrokken. Op een lagere plek in de muur, dicht bij de grond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0duBQVvQtLpofij41CBZy5hxR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SCyhyhZPluuIvyk5693bYZWW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ijske
in dat geval kan je 99% zeker zijn dat die gewoon recht naar beneden loopt...
je zou met een beitetje stilletjes een stukje bezetsel eruit kunnen hakken tot je de gele pijp ziet (hopen dat de pijp niet met cement erin is gemetst)

als je genoeg pijp hebt vrij gebeiteld zou je die met een kniptang kunnen openhalen

nog mooier zou natuurlijk zijn als je bv ineens een steen klokboor erinkan zetten van 68mm , zodat je een inbouwdoos erinkan lijmen (of 68mm ,das toch de belgische maat

Afbeeldingslocatie: https://cdn.hbm-machines.com/images/cache/hbm-247-23.jpg-1200x600-0c4f5ebc88.jpg

Afbeeldingslocatie: https://gigatek.be/assets/shared/filestore/c84c928bb65c70dfc35409f802bb6214_300x300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
Ik denk ook in die richting. Maar ik ga niet zomaar beitelen, wil zeker zijn want heb wel eens meegemaakt
dat dingen in een huis recht horen te lopen maar toch om een bepaalde technische reden een knik of draaiende richting hebben gekregen.

Ik heb er wel vertrouwen in hoor en denk ook dat het er rechtonder zit. Maar als ik dat met een electrische
meting kan onderbouwen dan ben ik gewoon wat zekerder voor ik ga boren.

Overigens heb ik inderdaad deze klokboren in huis. Ooit gekocht als setje voor dit soort doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:32
sugarcool6 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 01:36:
Ik heb er wel vertrouwen in hoor en denk ook dat het er rechtonder zit. Maar als ik dat met een electrische
meting kan onderbouwen dan ben ik gewoon wat zekerder voor ik ga boren.
Dat kan dus? Zie mijn reactie?
Xander schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:28:
Als het niet te diep in de muur ligt dan kun je hem met een toner / tracer wel volgen:
[Afbeelding]
Heb data en coax kabels bij mij in huis hier op de centimeter nauwkeurig mee kunnen volgen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royheidotting
  • Laatst online: 10-10 13:16
Je zou natuurlijk de kabel terug kunnen trekken om te kijken hoeveel meter kabel er in zit. (natuurlijk wel met een stukje touw zodat je hem makkelijk terug kunt trekken)

Matcht deze lengte met de lengte die jij verwacht (recht naar beneden), dan kun je er van uit gaan dat de kabel geen rare bochten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarcool6
Xander Ik schaf die zowiezo aan omdat ik dat wel kan gebruiken.
Misschien lost dat ook het probleem op. En de kabel kan worden losgekoppeld, geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarcool6
Even een laatste reactie......Ik wil iedereen bedanken voor de goede bijdragen, van elke kan ik wel iets leren\
ook al is dat in een ander verband dan met dit probleem. En zeker bedank ik degenen die het beste
antwoord gaven.

Ik heb nog geen gat in de muur geboord maar ben er wel in geslaagd met zo'n "Fluke Toner-Tracer" de loop
van de kabel te vinden en maar goed dat ik niet op de plaats heb geboord die "IJSKE" had aangegeven,
ik had namelijk ook verwacht dat het zo recht naar beneden zou lopen maar mijn bange vermoeden kwam toch uit. De loop van pvc buis met daarin de kabel was toch met bochten, en gezien de muren/vloer etc.
is dat ook qua besparing op lengte efficiënt. Dus de bouwer heeft om economische redenen die buis zo
kort mogelijk laten lopen en dat betekend af en toe een lichte bocht in de muren van de buis waarin de kabel
getrokken kan worden. Dus is de buis ongeveer 50 cm van de plek waar je hem eigenlijk zou verwachten,
Namelijk niet recht onder de oude contactdoos maar 50 cm daar vandaan. Als je hem onderaan net boven
de plint opnieuw zou aanleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door sugarcool6 op 27-03-2020 16:23 ]

Pagina: 1