Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Nee diskmanagement ziet hem helemaal niet helaas_Dune_ schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:58:
Als je in diskmanagment naar beneden scrolt zie de disk daar dan niet staan en dien je niet gewoon een partitie aan te maken om deze te formateren, zodat de partities in het bovenste deel van het scherm getoond worden?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Onderstaand kwam ik tegen in de handleiding van het moederbord, maar begrijp niet helemaal hoe ik dit zou moeten lezen.
/f/image/STBT7R0Km4KnSQiY4nrV3O9P.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door Ruut88 op 24-03-2020 16:07 ]
Haal alle andere schijven even los. Wordt hij dan wel gezien?
En/of zit er een schijf op SATA3_5 of sata express aangesloten.
[ Voor 26% gewijzigd door Thc_Nbl op 24-03-2020 16:10 ]
ehhh.. noppes
diskpart
list disk
staat hij daar bij?
Heb geprobeerd er direct windows op te installeren zonder dat de andere schijven waren aangesloten, toen zag hij hem wel in de BIOS maar de windows installatie zag hem vervolgens weer niet.Thc_Nbl schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:09:
Doe eens een simpel testje.
Haal alle andere schijven even los. Wordt hij dan wel gezien?
Als ik nu alle disks verwijder kan ook niet meer in windows disk manager komen dus dat is wat lastig
NopeXfade schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:11:
Open powershell als admin,
diskpart
list disk
staat hij daar bij?
/f/image/d0kZiScjOlUdq0JJhZYiYe1M.png?f=fotoalbum_large)
Als aida hem ziet, dan deze tool ook wel. Dan kan je hem daarin initializeren en formateren.
[ Voor 7% gewijzigd door Xfade op 24-03-2020 16:18 ]
Thanks voor de tip maar die ziet hem helaas ook niet.Xfade schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:18:
Je zou Minitool Partition Wizard Free kunnen proberen, windows disk management doet wel vaker rare dingen.
Als aida hem ziet, dan deze tool ook wel. Dan kan je hem daarin initializeren en formateren.
[ Voor 52% gewijzigd door Xfade op 24-03-2020 16:27 ]
Draai windows 10 pro, zie onderstaande screens voor bios settingsXfade schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:25:
Dan is ie in de bios in raid gezet ofzo? Of je draait windows server die automagisch hem toegevoegd heeft aan hun software raid.
:strip_exif()/f/image/KOIHNdaAML4fbcq0iO7de5CS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9AcdqsgbBPJVVWbA7l4oS9kG.jpg?f=fotoalbum_large)
En zet Aggressive Link Power Management eens uit.
ehhh.. noppes
Heb hem inmiddels een drive letter kunnen geven in huidige windows install (vraag me niet hoe en waarom t nu wel lukte). Volgens mij werkte het verwijderen van de storage pool en daarna opnieuw scannen in disk mananger.Thc_Nbl schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:39:
Alles disks los behalve de nieuwe en probeer windows te installeren.
En zet Aggressive Link Power Management eens uit.
Als ik nu de windows installatie start ziet hij de disk wel (juiste omvang ook) maar als ik hem selecteer krijg ik: installatie kan geen partitie vinden of aanmaken

[ Voor 3% gewijzigd door Ruut88 op 24-03-2020 16:43 ]
Thc_Nbl schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:45:
screenshotje ?
:strip_exif()/f/image/nxXEAOTGTDf1g5LvIMMWAszU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YNlRZoXGmvyh5ubYd6YbfQVO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door Ruut88 op 24-03-2020 17:02 ]
Ja BIOS staat op UEFI modeNielson schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:06:
Start je de Windows setup wel in UEFI mode?
Maar start je de setup ook in UEFI mode? Want dan zou setup geen problemen moeten hebben met GPT schijven. En gooi even voor de zekerheid even alle partities van de schijf.
Ik start hem op deze manier.Nielson schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:15:
[...]
Maar start je de setup ook in UEFI mode? Want dan zou setup geen problemen moeten hebben met GPT schijven. En gooi even voor de zekerheid even alle partities van de schijf.
:strip_exif()/f/image/yNwAWvdzn4mSeNkvP9a5mSTt.jpg?f=fotoalbum_large)
Het verwijderen van de kleine (15mb) partitie tijdens de installatie was de truc, kreeg weer de GTP melding maar na het verwijderen van die kleine partitie (en toevoegen aan gehele volume) liep hij als een zonnetje.
Thanks voor de input allemaal!