Nieuwe buitenkraan plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:52
De situatie is als volgt:
Ik heb nu achter in de tuin een buitenkraan. Deze is vanuit de meterkast via de kruipruimte aangesloten op het waternet. Dit is een kraan die de leiding in de spouw heeft zitten. Nu wil ik echter op de voorgevel ook een buitenkraan monteren. Onze vloer is geïsoleerd met PUR, dus ik zie de waterleiding nu niet lopen. Ik kan deze wel makkelijk vinden, dat is geen probleem. Echter hoe kan ik het beste de leiding vastmaken aangezien overal een laag pur tegen aan zit. En hoe kan ik veilig/waterdicht met een leiding buiten komen? Want via de spouw gaat nu niet lukken neem ik aan? Dus ik had bedacht om een lange boor te kopen en dan schuin door de gevel te boren naar buiten, daarna stuk leiding omhoog voor de kraan en de opening afkitten. Alleen heb ik geen idee hoe ik de leiding aan de pur kan bevestigen, of wordt dit een kwestie van pur weghalen?

Ik heb geprobeerd op het forum wat info te vinden, alleen is het niet gelukt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 20:09
De meterkast zit voor?

Ik zou ten aller tijde een vorstvrije buitenkraan plaatsen.

Je boort hiervoor een gat van buiten naar binnen door de muur en hebt binnen het leidingwerk.

De sleutel/knop van de kraan zit buiten, maar de kraan zelf zit binnen.
Hierom moet je het gat ook een fractie schuin omhoog boren zodat de buis leegloopt als je de kraan afsluit.

https://www.hornbach.nl/s...WLGuPWj4n5LRoC1GUQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Helaas zit de meterkast achter de wc. Dus ik kan niet zomaar een gat door de muur naar binnen boren, dan kom ik op de wc uit. Anders was het een stukje eenvoudiger geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
Ik weet natuurlijk niet hoe je wc ruimte eruit ziet.
Maar daar heb je natuurlijk wel water.

Heb je aan de voorzijde van het huis ook de keuken zitten?
Misschien kan je zo boren dat je in of achter een keukenkastje uit komt en dan de leiding van de keukenkraan aftakken.

Maar als het niet anders is dan gewoon langs de gevel naar beneden en dan onder de grond naar de kruipruimte (schuin omhoog) boren.
Zorg dan wel voor een via het kruipluik goed bereikbaar aftap kraantje die laag genoeg zit zodat de leiding goed leeg loopt.
Je kan tyleenslang gebruiken. Maar dan moet je een aftapkraan met terugslagklep nemen is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Via de WC gaat niet lukken, aangezien ik dan alles wat ik open breek ook weer moet dichtmaken etc.

De keuken is inderdaad een goede optie, hier had ik zelf nog niet aan gedacht!
Ik denk dat ik hier eens de opties ga bekijken of ik vanaf de wasbak naar buiten kan.

Bedankt voor de tip, hier was ik naar op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
Als je zo'n vorstvrije buitenkraan (zoals in mijn eerste bericht) plaatst heb je geen aftapkraan nodig binnen.
Dus dan hoef je ook niet elk jaar in je keukenkastje te liggen om het water af te tappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuuhhh
Bedankt nog!
Het is inmiddels gelukt, de kraan zit erin.
😁👍
Pagina: 1