Toon posts:

Licht groen glans over tweede beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Dell Inspiron N5010 uit 2011 waarin ik later de HDD heb vervangen door een SSD. Werkt buitengewoon goed voor wat ik ermee doe. Jammer dat het scherm 1366 x 768 is. Maar mijn schoonzoon had nog een oude Dell HD monitor. Die heb ik er aan gehangen (VGA) en dat werkt(e) prima tot voor kort. Het notebook scherm staat doorgaans uit.

Een paar dagen terug lag er ineens een licht groene gloed over de monitor. Dus ik dacht dat de Dell monitor de beste tijd gehad heeft. Dus een nieuw iIyama Prolite E2282HS gekocht en eraan gehangen. Helaas, ook die heeft dezelfde licht groene gloed. Als ik ervoor kies om ook de notebook monitor aan te zetten dan zijn daarop de kleuren normaal.

Elders op dit forum zag ik iemand met hetzelfde probleem. Ik kon alleen niet uit de voeten met de daar gegeven oplossing. Ik heb wel AMD Catalyst Control Center maar daarin kon ik niet vinden wat moet worden gedaan. Iets met RGB of een andere code.

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Al een andere kabel geprobeerd?

Laat maar: Dat zal het probleem niet zijn als de gloed weg is als je het andere scherm aanzet.

[ Voor 62% gewijzigd door downtime op 24-03-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exact wat ik heb geprobeerd. Er zat nog HDMI op de notebook. Dus het scherm via HDMI aangesloten. Kwaliteit is wel beter, maar de groene gloed is nog niet volledig verdwenen. Wit is nog steeds niet echt wit.

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-10 14:37
In windows kan je de kleurbalans aanpassen door een custom kleurprofiel te maken. In start zoeken naar color management iirc.