Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:16
Mijn vraag

Kan ik migreren van een oude (geen slim) PS4 naar een Pro door simpelweg de schijven om te wisselen?
In de PS4 zit een hybrid SSD/HDD en in de pro een 5400 rpm schijf. Dus ik hou het liefst de hybrid schijf.
Verder denk ik dat het migreren via ethernet vele uren gaat duren omdat ik spellen voornamelijk koop in de PS store.

Relevante software en hardware die ik gebruik
PS4 (geen slim)
PS4 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er zijn vele guides (incl van Sony) om data te migreren via ethernet maar hier heb ik nog geen antwoord op gevonden. Kan me voorstellen dat het niet zonder meer kan door hardware die anders is of kopieer beveiliging.
Ik probeer niks te omzeilen beide PS4 en PS4 pro zijn van mij en ik heb netjes betaald voor alle spellen. Ik probeer simpelweg wat tijd te besparen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Je kan de harde schijf niet uit de ene PS4 halen en die dan in een andere steken. Dan wordt de schijf geformateerd.

Het is handiger om je save bestanden op een usb stick te zetten of uploaden via PS plus en de spellen opnieuw uit te downloaden uit de store.

[ Voor 45% gewijzigd door Ike. op 24-03-2020 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee zo simpel is het helaas niet. Je kan het beste de guide van Sony volgen of gewoon alles opnieuw downloaden vanuit je library of installeren vanaf de discs. Dat laatste heb ik gedaan. Saves staan in de cloud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:38
Ik heb dit probleem ook gehad.
Wat ik deed: een andere externe HDD aansluiten op je huidige ps4. Op die HDD maak je een volledige backup.
Vervolgens haal je die SSHD uit je huidige ps4. Volledig wissen en in je nieuwe Pro steken. (Je moet dan zo'n clean install doen met een usb stick).
Daarna installeer je die backup opnieuw op je Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:18
bram1984 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:01:
Nee zo simpel is het helaas niet. Je kan het beste de guide van Sony volgen of gewoon alles opnieuw downloaden vanuit je library of installeren vanaf de discs. Dat laatste heb ik gedaan. Saves staan in de cloud.
Let er dan wel goed op dat je cloud back-up volledig up-to-date is. Meestal wel natuurlijk, maar je zult net zien dat er iets is mis gegaan... Beter om dat te weten vóórdat je alles overzet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rossi46 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Let er dan wel goed op dat je cloud back-up volledig up-to-date is. Meestal wel natuurlijk, maar je zult net zien dat er iets is mis gegaan... Beter om dat te weten vóórdat je alles overzet.
Regel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:38
Bedoel je met ethernet trouwens dat je met de ethernet kabel je 2 ps4's verbindt en zo alles overzet? Dat gaat in jouw geval sowieso niet. Dat gaat enkel lukken als je de schijven niet wil omwisselen.

De optie die ik hierboven had uitgelegd gaat trouwens ook lang duren hoor. Reken bijna een volledige dag. Het voordeel is dat je Pro volledig in dezelfde staat is als je oude ps4, geen gewijzigde settings of gedoe. En je moet niet gebruik maken van je internetverbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
Dank voor alle reacties. Was er al bang voor dat het niet zo simpel zou zijn.

@Anton.net Wat ik gevonden heb was idd een ethernet direct tussen de 2. Bij die optie zou ik dan de 1TB HDD blijven gebruiken. Wat ik liever niet doe.

Wat ontzettend onhandig van Sony om niet gewoon toe te staan om de schijf over te zetten van de ene naar de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
@Anton.net Is een externe HDD nodig? Het is USB 2 afaik. Vraag me af wat sneller gaat spellen opnieuw downloaden uit de PS store of terugzetten vanaf een backup.
Ik moet namelijk even goed zoeken of ik wel een spare usb schijf heb liggen. Meeste zijn in gebruik :-(
Pagina: 1