Router upgrade: Huidige te weinig snelheid/signaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:25
Mijn vraag
Sinds mijn Ziggo Compal Connectbox aan het rebooten was iedere keer, heb ik weer mijn oude router er tussen gezet (TP-Link Archer C7). Nu merk ik dat het bereik niet sterk genoeg is, op de uithoeken krijg ik slechte snelheid en/of geen signaal.

Nu ben ik aan het kijken of een nieuwe router dit zal verhelpen. Liefst een die beetje redelijk in meterkast past.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Ziggo compal connectbox
- TP-Link archer C7
- 1x Netgear DGS-105 voor naar iedere kamer
- 1x Netgear DGS-105 op studeerkamer om wat meer bekabelt te verbinden.

Apartement is uit 2009, 100m2 platvloers, parkeergarage eronder.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al mijn 2.4ghz op andere ssid gedaan om te kijken of hij niet terug valt daarop, maar weinig verbetering.

Dacht mogelijk volgende routers een goede upgrade kunnen zijn:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Modems en routersNetgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router€ 103,20€ 103,20
1Modems en routersNetgear R6800 - Router€ 96,05€ 96,05
1Modems en routersNetgear R7800 Nighthawk X4S - AC2600 Router€ 125,59€ 125,59
1Modems en routersTP-Link Archer C2300€ 95,95€ 95,95
1Modems en routersUbiquiti UniFi Dream Machine€ 335,-€ 335,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,79

Ik vind de 300 euro voor de unifi dream machine wel veel, maar als dit het enige is :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou eerder gaan voor een combinatie van een Ubiquiti Unifi USG en een losse Unifi accesspoint.
Zit je ongeveer op 200~225 euro, en heb je een zeer stabiele router met een zeer goed wifi die je ook nog eens vrij kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
Sorry nog wat geupdate met mijn switches, ik heb daarnaast nog in mijn meterkast een 4 poorts switch om de 4 kamers met ethernet te verbinden.

Voorzover ik las heeft de unifi AP, ook PoE nodig, dus dan zal ik dat nog ergens moeten toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Klopt, de Unifi AP's werken op PoE, dus als je al een PoE switch hebt, dan is het lekker makkelijk kabeltje erin en klaar.
Bij de meeste Unifi AP's modellen leveren ze echter ook een PoE adapter mee, check het wel even vooraf deze erbij zit, de iets goedkopere "e" of "enterprise" modellen hebben die sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 17:14
Als de klacht alleen het WiFi signaal is zou ik je router lekker houden en een paar UAP-AC-Lite's ophangen waar je meer signaal wil hebben.
Hier zit normaliter een PoE injector bij, tenzij je de 3 pack koopt. Je kan inderdaad bij de shop waar je hem haalt even voor de zekerheid kunnen navragen of dat echt zo is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
pica schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:51:
Als de klacht alleen het WiFi signaal is zou ik je router lekker houden en een paar UAP-AC-Lite's ophangen waar je meer signaal wil hebben.
Hier zit normaliter een PoE injector bij, tenzij je de 3 pack koopt. Je kan inderdaad bij de shop waar je hem haalt even voor de zekerheid kunnen navragen of dat echt zo is.
Zijn modem lijkt steeds spontaan te rebooten in router mode (wat overigens niet vreemd is bij dat model)
Ik zou ook zeggen, neem 1 of meerdere UAP-AC-Lite's en een USG, doorgaans zeer stabiel/betrouwbare routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 19:13
Even hardop denkend. Is het een optie om bij Ziggo een andere Connectbox te vragen ipv een Compal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 19:53
USG is nergens voor nodig in deze situatie. Bel Ziggo of ze je een nieuw modem willen leveren omdat je slechte WiFi hebt. Dat is gratis.

Mocht je hier na nog steeds klachten hebben, WiFi van je modem uit zetten en 1 of 2 accespoints plaatsen. Locatie is alles bij WiFi, een meter kast is zelden tot nooit de beste plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barellron
Ik zal Ziggo eens bellen voor een nieuwe modem.
Is het trouwens niet ook gewoon als ik bijvoorbeeld een Unifi UAP-AC-Lite koppel aan mijn huidige router (en daar wifi utizet) dat het ook ok zou moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

barellron schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:20:
Ik zal Ziggo eens bellen voor een nieuwe modem.
Is het trouwens niet ook gewoon als ik bijvoorbeeld een Unifi UAP-AC-Lite koppel aan mijn huidige router (en daar wifi utizet) dat het ook ok zou moeten zijn?
Beter beriek krijg je door meerdere accesspoints (al dan niet in gebouwd in je router) te gebruiken. Laat het idee los van een one trick pony. Oftewel, zorg voor twee accesspoints (waarvan 1 van je router).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1