Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop gezocht: help mij niet teveel uit te geven!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 09:33
Hi all,
Mijn baan staat onder druk en dat betekent dat ik binnenkort weer moet solliciteren. Dan ben ik straks natuurlijk mijn werklaptop kwijt. Onze oude Macbook is nu toch echt niet meer aan te slingeren, dus ik ga op zoek naar een laptop die me hierbij kan helpen.
Ik kijk er geen films op en heb goede ogen. Muziek stream ik. Mijn bestanden wil ik prima in de cloud opslaan. Dus ik heb geen groot opslaggeheugen nodig.
Daarnaast denk ik erover na om wellicht voor mijzelf te beginnen, dus een snelle Chromebook vind ik voor nu geen optie. Jullie hulp is welkom! Ik ga namelijk zelf altijd al snel voor een duurder exemplaar, terwijl iets me zegt dat ik dat niet nodig heb.

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral gebruiken voor tekstverwerking en lichte fotobewerking. Ik vind 13/14 inch prettiger dan 15 inch, vooral ook vanwege het gewicht.

Wat is je budget?
Tussen de 500 en 700 euro moet wel genoeg zijn denk ik zo.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op zich wel, hij moet in mijn rugtas passen en ik moet geen last krijgen van mijn rug. Dus ja, hoe lichter hoe beter.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb op een of andere manier een voorkeur voor Intel i5, omdat ik op een of andere manier het idee heb dat AMD altijd minder presteert. Maar graag advies. Daarnaast vind ik mat of glanzend geen issue, gebruik nu glanzend en dat werkt. Maar ik weet dat mat iets lekkerder kijkt in de zon.

Deze heb ik tot nu toe zelf verzameld, in willekeurige volgorde:
pricewatch: Lenovo ThinkPad E595 (20NF001HMH)
pricewatch: Asus ZenBook 14 UX431FA-AM149T
pricewatch: Lenovo ideapad S145-15IIL (81W800AJMH)
pricewatch: Acer Aspire 5 A514-52-531Q

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Die lenovo ideapad heeft een tn paneel, dus wellicht niet ideaal voor fotobewerking.

Verder is er inderdaad genoeg keuze tussen de 500 en 700 euro:
categorie: Laptops

[ Voor 49% gewijzigd door DeArmeStudent op 24-03-2020 14:35 ]

• deejaylethal
DeArmeStudent schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:33:
Die lenovo ideapad heeft een tn paneel, dus wellicht niet ideaal voor fotobewerking.

Ja, maar precies daarom zoek ik jullie hulp.
Want hoe groot is het verschil tussen de Intel i5 en de AMD? En heb je voor basale Photoshop bewerking echt een klapper van een processor nodig, of is deze range genoeg? En is 8gb werkgeheugen afdoende, of is 16gb echt van nut? Daarnaast ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de Zenbook.
Vroeger toen ik er nog scherp op zat hielp ik anderen, ik hoop dat jullie mij nu kunnen helpen. <3

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Voor simpele photoshop bewerkingen zal je geen klapper van een processor en videokaart nodig hebben, dit verandert pas als je er zware bewerkingen op los laat of in 4K mee wilt gaan werken, etc.

De laatste tijd neig ik toch meer naar de AMD kant gezien de betere grafische prestaties, dat de Vega 8 2GB ram in beslag neemt hou ik even voor lief aangezien dit makkelijk genoeg ge-upgrade kan worden, dat is naar mijn gevoel geen reden om nog eens €50-€100 extra te betalen maar ik begrijp het helemaal als jij daar anders over denkt, vaak is de memory ook single channel ongeacht je voor de 8GB of 16GB gaat. Ram is vooral belangrijk als je veel programma's en tabs heb open staan, ik kan mij voorstellen dat als je veel layers in photoshop open hebt staan en bewerkt je meer dan 6-8GB ram wilt.

Om maar even in het voordeel te spreken van Intel, volgens mij zijn de grafische prestaties de laatste tijd wel verbeterd tot een vergelijkbaar niveau maar om eerlijk te zijn heb ik mij er niet heel erg in verdiept. Intel is ook wat zuiniger op de batterij wat ook een grote rol kan spelen.

• deejaylethal
Wat zijn jullie gedachten over deze:
https://www.bol.com/nl/p/...14-inch/9200000125065466/

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Prima laptop en zeker een aanrader.
Waar je rekening mee moet houden bij de meeste 14 inch laptops:
geen nummeriek toetsen gedeelte aan rechterkant
geen DVD speler

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Wanneer weet je of je voor jezelf wilt beginnen? Je kan mogelijk beter wachten, want als je toch voor jezelf gaat beginnen is het verstandiger om de laptop zakelijk te kopen.

• deejaylethal
beast1909 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:16:
Wanneer weet je of je voor jezelf wilt beginnen? Je kan mogelijk beter wachten, want als je toch voor jezelf gaat beginnen is het verstandiger om de laptop zakelijk te kopen.
Eens.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bedankt voor het meedenken!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
DeArmeStudent schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:33:

Door het i5-10210U filter vervalt het AMD-filter daarvoor ;).

Ik had onlangs ongeveer dezelfde wensen en ben toen uitgekomen op de pricewatch: Acer Swift 3 SF314-41-R69Y

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
michielRB schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:15:
Prima laptop en zeker een aanrader.
Waar je rekening mee moet houden bij de meeste 14 inch laptops:
geen nummeriek toetsen gedeelte aan rechterkant
geen DVD speler
De laatste keer dat ik een DVD in m'n handen heb gehad, is 15 jaar geleden. Ik denk dat alleen het nummeriek toetsenbord een gemis is voor sommige mensen (zoals ikzelf).

• deejaylethal
Cheesy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Door het i5-10210U filter vervalt het AMD-filter daarvoor ;).

Ik had onlangs ongeveer dezelfde wensen en ben toen uitgekomen op de pricewatch: Acer Swift 3 SF314-41-R69Y
Ook geen gek apparaat. Hoe bevalt deze?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
deejaylethal schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:44:
[...]

Ook geen gek apparaat. Hoe bevalt deze?
Prima eigenlijk. Ik heb wel altijd een hekel aan vooraf geïnstalleerde rommel maar dat kan je er natuurlijk makkelijk afhalen. De fingerprint reader vind ik wel erg fijn. De behuizing vind ik strak/netjes met dat geborsteld aluminium.

Verder draai ik niet zoveel zware programma’s. Alleen Photoshop 2020 nu en dat gaat prima.

Verwijderd

Edit*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2020 13:48 ]

Pagina: 1