Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn vorige topic beschreef ik een kapotte Rx 580 8gb
Verwijderd in "RX 580 werkt niet"
Deze is momenteel weer terug in mijn bezig en werkt!

Echter doet hij het alleen als ik de HDMI (met HDMI-VGA adapter) output gebruik.
Wanneer ik de VGA kabel met Dvi-d adapter inplug dan vertoont de kaart opnieuw dezelfde problemen
(fans op 100% en geen beeld)

adapter: https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000058731600/?s2a=

Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk dat de VGA naar dvi-d adapter deze problemen veroorzaakt?
Ik heb helaas geen andere videokaart met deze uitgang om het te testen.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op heeft,
Mathieu

Processor: AMD Ryzen 5 1600
Moederbord: ASRock AB350M Pro4
Gpu: Gigabyte AORUS Radeon RX 580 8GB
RAM: HyperX Fury black HX424C15FB3/8
Voeding: Corsair TX550M V2
Ssd: Crucial MX500 2,5" 250GB

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

DVI-D kan ook niet naar VGA, daar moet het een DVI-I poort met een bijpassende adapter voor zijn.

DVI-D is puur digitaal (daar staat de -D voor, Digital), DVI-I heeft analoge signalen aan boord waar je met een passief adaptertje VGA van kan maken. VGA is namelijk analoog.

[ Voor 48% gewijzigd door McKaamos op 24-03-2020 14:02 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@McKaamos Hallo McKaamos, Goed om te weten!
Toch heeft het de afgelopen paar maanden prima gewerkt, maar eigenlijk is het dus geen goede combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
McKaamos schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:00:
DVI-D kan ook niet naar VGA, daar moet het een DVI-I poort met een bijpassende adapter voor zijn.

DVI-D is puur digitaal (daar staat de -D voor, Digital), DVI-I heeft analoge signalen aan boord waar je met een passief adaptertje VGA van kan maken. VGA is namelijk analoog.
Zijn linkje lijkt echter te gaan naar een actieve converter en niet naar een DVI-I naar VGA adapter.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55
-The_Mask- schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Zijn linkje lijkt echter te gaan naar een actieve converter en niet naar een DVI-I naar VGA adapter.
hmm, ik heb eerder de indruk dat de pagina op bol.com niet klopt. dvi-d zijn voornamelijk data signalen, volgens mij kan je daar niet zomaar voeding vanaf trekken om een DA convertor van te draaien, en al helemaal neit voor 8.95 ;)

Als het eerder wel gewerkt heeft, denk ik dat het niet een dvi-d, maar een dvi-i (of dvi-a) port betreft. Het plaatje van de converter laat ook een dvi stekker met alle pinnen zien, oftewel eentje met ook de analoge pinnen (je weet wel, die voor vga zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door borft op 24-03-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

-The_Mask- schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Ik wou gaan zeggen dat DVI geen power levert, maar er komt wel degelijk 5v op pin 14. De vraag is of dat voldoende is om die converter aan het werk te krijgen/houden.
Best kans dat het issue daar in zit, en dat je eigenlijk een converter met eigen powersupply moet hebben om dit voor elkaar te boksen.
borft schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:13:
[...]

hmm, ik heb eerder de indruk dat de pagina op bol.com niet klopt. dvi-d zijn voornamelijk data signalen, volgens mij kan je daar niet zomaar voeding vanaf trekken om een DA convertor van te draaien, en al helemaal neit voor 8.95 ;)

Als het eerder wel gewerkt heeft, denk ik dat het niet een dvi-d, maar een dvi-i (of dvi-a) port betreft. Het plaatje van de converter laat ook een dvi stekker met alle pinnen zien, oftewel eentje met ook de analoge pinnen (je weet wel, die voor vga zijn)
Dat was mijn gedachte ook, maar er zit weldegelijk een 5v draadje in een DVI connector. Of die genoeg levert? Not sure.

[ Voor 41% gewijzigd door McKaamos op 24-03-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:24
Een passieve DVI-I naar VGA adapter past ook niet een op DVI-D poort wegens het ontbreken van de gaten voor de analoge pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier dan nog een foto van de daadwerkelijke adapter Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8605Ijp-isMeh-pYNKCIZZ7cSUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vpLi90GKpGxpusOgBptOHnug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is een active DVI-D naar VGA converter.

Dus of het ligt aan de videokaart of aan de adapter, enige manier om daar achter te komen is testen.

[ Voor 54% gewijzigd door -The_Mask- op 24-03-2020 14:28 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is mogelijk dat door deze nu waarschijnlijk defecte adapter, de videokaart de weg kwijt raakt ('no signal' en fans die voluit gaan draaien) ? Dan weet ik dat het probleem daar ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:31:
Dus het is mogelijk dat door deze nu waarschijnlijk defecte adapter, de videokaart de weg kwijt raakt ('no signal' en fans die voluit gaan draaien) ? Dan weet ik dat het probleem daar ligt.
Dat is zeker mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@-The_Mask- Ik heb de winkel die de controle heeft uitgevoerd een mail gestuurd met de vraag welke output ze hebben gebruikt tijdens het testen. het wordt waarschijnlijk ook tijd voor een nieuwe monitor. haha
Pagina: 1