Ik ben voor mijn vrouw op zoek naar een PC voor haar werk als interieur ontwerpster.
Op dit moment gebruikt ze Sketchup en Photoshop CC. Ze wil in de toekomst wellicht ook gaan renderen. Er zal op deze PC niet gegamed gaan worden.
Ik heb geprobeerd me in te lezen maar dit is toch lastiger dan ik dacht. Ik heb ook eerdere posts op het forum gelezen maar deze zijn inmiddels vrij oud en intussen is er natuurlijk het eea op de markt bij gekomen. Ik weet inmiddels wel dat Sketchup beter zou werken met een nvidea kaart.
De grootste twijfels die ik heb zijn:
AMD Ryzen 5 3600 vs Intel i5 9600k of andere i5, en
GTX 1660 super vs RTX 2060
Ik snap dat betere of processors videokaarten zoals de RTX 2080 of de i9 processor nog beter zijn maar die vallen buiten het budget en de vraag is of dit voor dit doel ook noodzakelijk is. De PC moet soepel draaien maar het heeft m.i. geen zin om veel te betalen voor prestaties die niet gebruikt gaan worden.
Afhankelijk van de aanbevolen configuratie weet ik ook niet welk moederbord en welke voeding hierbij past. Het hoeft niet fancy te zijn, maar wel functioneel.
Ik heb nog een Samsung EVO 850 SSD 2.5" die ik kan gebruiken.
Budget complete configuratie met (witte) kast, zonder harde schijf is ca €900.-
Concrete vragen:
AMD of Intel processor en welke dan?
Voldoet de GTX 1660 super?
Welk moederbord en welke voeding en eventuele extra koeler?
Alvast bedankt voor de adviezen en reacties.
Op dit moment gebruikt ze Sketchup en Photoshop CC. Ze wil in de toekomst wellicht ook gaan renderen. Er zal op deze PC niet gegamed gaan worden.
Ik heb geprobeerd me in te lezen maar dit is toch lastiger dan ik dacht. Ik heb ook eerdere posts op het forum gelezen maar deze zijn inmiddels vrij oud en intussen is er natuurlijk het eea op de markt bij gekomen. Ik weet inmiddels wel dat Sketchup beter zou werken met een nvidea kaart.
De grootste twijfels die ik heb zijn:
AMD Ryzen 5 3600 vs Intel i5 9600k of andere i5, en
GTX 1660 super vs RTX 2060
Ik snap dat betere of processors videokaarten zoals de RTX 2080 of de i9 processor nog beter zijn maar die vallen buiten het budget en de vraag is of dit voor dit doel ook noodzakelijk is. De PC moet soepel draaien maar het heeft m.i. geen zin om veel te betalen voor prestaties die niet gebruikt gaan worden.
Afhankelijk van de aanbevolen configuratie weet ik ook niet welk moederbord en welke voeding hierbij past. Het hoeft niet fancy te zijn, maar wel functioneel.
Ik heb nog een Samsung EVO 850 SSD 2.5" die ik kan gebruiken.
Budget complete configuratie met (witte) kast, zonder harde schijf is ca €900.-
Concrete vragen:
AMD of Intel processor en welke dan?
Voldoet de GTX 1660 super?
Welk moederbord en welke voeding en eventuele extra koeler?
Alvast bedankt voor de adviezen en reacties.