Geparkeerde auto al maanden niet verplaatst, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 50.683 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Mijn vriendin en ik wonen in een zijstraat boven een winkelcentrum en parkeerplaatsen zijn redelijk schaars (stuk of 10 parkeerplaatsen voor 25 woningen + winkelcentrum overflow) en er staat hier al maanden een auto voor de deur met parkeervergunning voor onze omgeving. Inmiddels is de omliggende grond redelijk groen uitgeslagen en blijft er onwijs veel ander vuil achter hangen.

Naast het feit dat het er gewoon niet netjes uitziet, houdt deze auto ook een schaarse parkeerplaats bezet. Uiteraard, als er gewoon wegenbelasting betaald wordt, heb ik hier niks over te zeggen. Nu heb ik via ovi.rdw.nl al gekeken of de auto geschorst is en het enige dat ik eruit kan halen is dat de APK allang verlopen is (wat volgens de RDW erop kan wijzen dat hij geschorst is?)...

Iemand voor mij wat dingen die ik kan nalopen? Uiteraard kan ik de politie bellen en deze vraag stellen, maar die hebben genoeg andere dingen aan hun hoofd op het moment...

per aspera ad astra

Beste antwoord (via LAD93 op 24-03-2020 14:00)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
https://buitenbeter.nl/

Even de app downloaden, melding maken met foto en locatie er bij en klaar. De kans is bijzonder groot dat je gemeente er iets mee doet. Een makkelijkere manier van melden is er bijna niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Je zal toch een melding moeten doen bij de gemeente en dit een paar keer herhalen waarschijnlijk. Heb het in het verleden ook weleens gehad. Het heeft toen bijna een jaar gekost om een wrak van een parkeerterrein te krijgen. Schijnbaar werd er nog MRB voor betaald ook.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:05
Geen apk is vreemd, want dat zijn grove boetes. Is dat kreng niet gejat?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je kunt via de RDW gegevens ook zien of deze nog WAM verzekerd is? Zo niet, dan kun je er mogelijk sneller reacties op kunnen krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Folke
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-10 21:10
Privé terrein + APK verlopen = geen probleem
Openbaar terrein + APK +2 mnd verlopen = verboden

ter verduidelijking: een APK verlopen voertuig mag niet de openbare weg op, maar ook niet geparkeerd staan. Art. 4.7 van het Voertuigreglement.

[ Voor 9% gewijzigd door Folke op 24-03-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 22:58
Zoals @Señor Sjon ook schrijft, meldt dit bij de gemeente. Die moeten binnen een paar dagen langs komen om de situatie te beoordelen. Als het er inderdaad alle schijn van heeft dat deze auto al enige tijd niet verplaatst is, plakken zij een stikker op de bestuurders portier en stijl, met de mededeling dat als de auto niet binnen x aantal dagen verwijderd is, deze zal worden afgevoerd. Houdt dit in de gaten, als de x aantal dagen voorbij zijn, gelijk weer achter de gemeente aanbellen.
Ik heb dit een paar jaar geleden aan de hand gehad met een auto een niet NL kenteken in Rotterdam, deze is uiteindelijk ca. 3 weken na mijn eerste telefoontje afgevoerd door de gemeente.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

is er niet te achterhalen bij wie de auto hoort? misschien even in de wijk rondvragen bij de buren?

Misschien ligt de eigenaar al wel maanden dood in zijn huis... zeker als die zo lang stil staat en apk verlopen is kan er wel eens meer aan de hand zijn. Maar de gemeente kan zeker achterhalen van wie de auto is dus die zullen die stappen eventueel ook kunnen nemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +18 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Even de app downloaden, melding maken met foto en locatie er bij en klaar. De kans is bijzonder groot dat je gemeente er iets mee doet. Een makkelijkere manier van melden is er bijna niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:49:
is er niet te achterhalen bij wie de auto hoort? misschien even in de wijk rondvragen bij de buren?

Misschien ligt de eigenaar al wel maanden dood in zijn huis... zeker als die zo lang stil staat en apk verlopen is kan er wel eens meer aan de hand zijn. Maar de gemeente kan zeker achterhalen van wie de auto is dus die zullen die stappen eventueel ook kunnen nemen.
Voor een gemeente is dat natuurlijk veel makkelijker te achterhalen dan een particulier. Melden bij de gemeente is in elk geval de beste optie en die hebben al vrij makkelijk een stok om mee te slaan vanwege de verlopen APK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Dank voor de reacties allen - voor nu heb ik een melding in de BeterBuiten app gemaakt. Kijken of de gemeente dit oppakt.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59

paQ

LAD93 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:01:
Dank voor de reacties allen - voor nu heb ik een melding in de BeterBuiten app gemaakt. Kijken of de gemeente dit oppakt.
Mijn ervaring is dat dit sneller en vlotter gaat dan bellen of mailen.
Maar dat zal sterk afhankelijk zijn van de gemeente. Het is wel veel completer qua locatie, omschrijving en eventueel foto.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

paQ schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:16:
[...]
Mijn ervaring is dat dit sneller en vlotter gaat dan bellen of mailen.
Maar dat zal sterk afhankelijk zijn van de gemeente. Het is wel veel completer qua locatie, omschrijving en eventueel foto.
Niet mijn ervaring, daarbij is niet iedere gemeente aangesloten op de BuitenBeter service. Ik ben van BuitenBeter overgestapt naar 100% Twitter meldingen, reacties (en soms de acties daarop ook), binnen 24 uur (tijdens werkdagen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 20:59

paQ

hardware-lover schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:38:
[...]

Niet mijn ervaring, daarbij is niet iedere gemeente aangesloten op de BuitenBeter service. Ik ben van BuitenBeter overgestapt naar 100% Twitter meldingen, reacties (en soms de acties daarop ook), binnen 24 uur (tijdens werkdagen).
nou dat zeg ik: het zal sterk afhangen van de gemeente. (...hoe ze met meldingen uit de app omgaan)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

paQ schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:41:
[...]
nou dat zeg ik: het zal sterk afhangen van de gemeente. (...hoe ze met meldingen uit de app omgaan)
En ik bedoel te zeggen: los van welke app je gebruikt (BB of de gemeente app), Twitter is over het algemeen het meest direct (en daarbij openbaar als men zou willen), vanzelfsprekend enkel indien je gemeente ook actief gebruik maakt van Twitter ;)

@LAD93, laat je nog even weten hoe dit is afgelopen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De bewoners van een straat in Eindhoven hebben gewoon de krant ingezet en met succes:

https://www.ed.nl/eindhov...elijk-opgehaald~a1e7faab/

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aike schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:06:
De bewoners van een straat in Eindhoven hebben gewoon de krant ingezet en met succes:

https://www.ed.nl/eindhov...elijk-opgehaald~a1e7faab/
Dat verhaal is eigenlijk een bietje anders dan in deze situatie :)

https://www.ed.nl/eindhov...vo-in-eindhoven~a2f1a2d2/

Politie kan niks doen

Paijens belde al eens met de gemeente of die de auto niet weg kan laten slepen. ,,Die verwezen me naar de politie maar die zegt niks te kunnen doen. De auto is verzekerd en mag hier dus gewoon staan.” Uit de kentekencheck blijkt verder dat de Volvo niet gestolen is en de apk over precies een jaar verloopt.

https://www.ed.nl/eindhov...ven-poepen-door~a1cd2ce4/

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 24-03-2020 15:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Paar maanden geleden ook hier mee te maken gehad. Melding gemaakt bij de gemeente, die hebben nog redelijk lang geprobeerd om de eigenaar te pakken te krijgen maar nooit gelukt. En toen ik in December van vakantie terug kwam was die weg. Waarschijnlijk weggesleept want rijden kon die niet meer dat ding met lekke banden, verlopen APK en niet verzekering.

Gewoon bij de gemeente melden dus is de conclusie, die zullen hier echt wel iets aan doen.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:08
Bel de politie met de mededeling dat je je zorgen maakt over de eigenaar van die auto.
Omdat het voertuig al enige tijd stil staat, en zelfs geen apk meer op zit.
Ik denk dat de politie dan al wat meer bereid is om even bij het huisadres langs te gaan.

Dan is of:
A. De eigenaar op de hoogte dat het voertuig voor overlast zorgt.
B. De politie een overleden persoon rijker.

Maar heb je verder geen idee van wie het voertuig is?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
MaD_co schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 16:11:
Bel de politie met de mededeling dat je je zorgen maakt over de eigenaar van die auto.
Omdat het voertuig al enige tijd stil staat, en zelfs geen apk meer op zit.
Ik denk dat de politie dan al wat meer bereid is om even bij het huisadres langs te gaan.

Dan is of:
A. De eigenaar op de hoogte dat het voertuig voor overlast zorgt.
B. De politie een overleden persoon rijker.

Maar heb je verder geen idee van wie het voertuig is?
Nee ik heb echt geen flauw idee. Het probleem is ook een beetje dat hier in de buurt een stuk of 6 flats staan (allemaal bovenop het winkelcentrum) en iedereen in de omgeving krijgt dezelfde parkeervergunning op kenteken, dus ik kan ook niet echt uitvogelen hoe en wat...

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
LAD93 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:01:
Gebruik zelf ook de 'verbeterdebuurt app'. Meestal binnen 24 uur reactie en aktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
praat eens met de wijkagent. wij hadden een auto die geparkeerd stond op terrein van de VvE. briefje onder de ruit hielp niet, was nog verzekerd, apk niet verlopen. nadat de wijkagent de situatie ter plekke had bekeken was de auto een paar dagen later weg. nooit meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
In België mag je wagen nooit langer dan 24u op een openbare parkeerplaats blijven staan. Is er in NL zo geen regel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

680x0 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:47:
In België mag je wagen nooit langer dan 24u op een openbare parkeerplaats blijven staan. Is er in NL zo geen regel dan?
Heb je daar een link van? 24u lijkt mij enorm kort, ik zou dan in stad Antwerpen minimaal 1 a 2x per week deze wet overtreden door in mijn wijk te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Lekker in deze periode :) Zat autos die de komende weken niet van hun plek gaan komen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
Heb je daar een link van? 24u lijkt mij enorm kort, ik zou dan in stad Antwerpen minimaal 1 a 2x per week deze wet overtreden door in mijn wijk te parkeren.
https://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/192-art27

De beperking voor niet mobiele voertuigen wordt vaak doorgetrokken naar alle voertuigen. Er is veel informatie te vinden over mensen die dit tevergeefs hebben aangevochten voor de rechtbank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:06
680x0 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 00:20:
[...]

De beperking voor niet mobiele voertuigen wordt vaak doorgetrokken naar alle voertuigen. Er is veel informatie te vinden over mensen die dit tevergeefs hebben aangevochten voor de rechtbank...
Je link spreekt expliciet alleen over aanhangwagens en 'motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden'. Nou is dat laatste een vaag begrip maar dat je nergens langer dan 24u mag parkeren klopt duidelijk niet. Wat bedoel je met 'wordt doorgetrokken naar alle voertuigen'?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 15:13
Ik heb dit zelf aan de hand gehad bij mijn vorige huis, waar een tweetal auto' s een aantal maanden stonden.

Hierover heb ik een mailtje gestuurd aan de wijkagent. Deze heeft de mogelijkheid om te kijken wie de eigenaar is en daarop te handelen. Het kan natuurlijk zo zijn dat er iets met de eigenaar gebeurd is, de wijkagent is dan ook de aangewezen persoon om dat uit te zoeken.
Na mijn melding heeft het een week geduurd voordat beide auto's weg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
Je link spreekt expliciet alleen over aanhangwagens en 'motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden'. Nou is dat laatste een vaag begrip maar dat je nergens langer dan 24u mag parkeren klopt duidelijk niet. Wat bedoel je met 'wordt doorgetrokken naar alle voertuigen'?
Dat de term 'motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden' ten onrechte wordt doorgetrokken naar gewoon geparkeerde voertuigen. Al jaren gekend punt van discussie in Belgie en je wint zelden voor de politie rechtbank..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Ik zie daar niet staan wat jij zegt, hier gaat het over wrakken niet over normale wagens. En in blauwe zones heb je te maken met parkeerschijven.
Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.
[...]
Dat de term 'motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden' ten onrechte wordt doorgetrokken naar gewoon geparkeerde voertuigen. Al jaren gekend punt van discussie in Belgie en je wint zelden voor de politie rechtbank..
Maar ik neem aan dat dit gebeurt nadat je behoorlijk lang ergens hebt gestaan? Heb je een link naar een verhaal waar dit gebeurt zou zijn met iemand die bijvoorbeel een week of 2 ergens heeft gestaan?

[ Voor 27% gewijzigd door swtimmer op 25-03-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 18:13
Ik heb dit zelf ooit ook is een keer gehad, alles rondom de auto was inderdaad ook groen uitgeslagen. Simpele tweet naar de wijkagent was voldoende, auto was binnen een week weg.

Live PVoutput 10.777 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 21:10

MazeWing

The plot thickens...

Zullen we "niet zo eerlijke methoden" ook maar niet delen dan? Een kentekenplaat van een auto halen is in het minst erge geval vernieling, in het ergste geval diefstal. En diefstal van kentekenplaten wordt doorgaans vrij hoog opgenomen.

[ Voor 98% gewijzigd door deepbass909 op 27-03-2020 09:39 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrueGamer
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-10 17:04
Verwijderd vanwege reactie op illegaal advies.

[ Voor 83% gewijzigd door deepbass909 op 27-03-2020 09:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Verwijderd vanwege reactie op illegaal advies.

[ Voor 91% gewijzigd door deepbass909 op 27-03-2020 09:40 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:50
De politie is je beste vriend.
Zullen we eerst gewoon even laten controleren of er niet iemand ligt te rotten in een flat? Lijkt me wel zo netjes.
Zodra dat gedaan is kan er altijd nog over wegslepen gedacht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwrite
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:04
sypie schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:50:

BuitenBeter is een fantastische app, die ik overal in het land met succes heb gebruikt.
Is jouw gemeente niet aangesloten, dan krijg je bevestiging en reactie per e-mail. Is jouw gemeente wel aangesloten op het platform kan het lijken dat er geen reactie komt. In dat geval is die verborgen onder het tabje 'Mijn Meldingen' in de app (je krijgt hier geen bericht van).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

evilution schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:27:
[...]

Jij bent agent? En jij adviseert diefstal?
Ik adviseer geen diefstal, want je kunt de kentekenplaten altijd afgeven bij de politie.
Ik geef alleen aan wat een praktische en in dit geval effectieve oplossing is.

Als er namelijk een auto zou staan met verzekering + apk en die staat in de wijk "weg te rotten" zonder een wrak te worden, heb je gewoon een probleem. Je kunt dan wachten tot je een ons weegt, echter is er geen enkele wettelijke reden om ook maar iets met die auto te doen. Pas als de openbare orde/veiligheid in het geding zou komen, zijn er maatregelen mogelijk. Tot die tijd moet je dan maar aankijken hoe het onkruid rondom de auto zich verzameld en ook de volgens een nieuwe "dumpplaats" hebben...

Doe met mijn advies wat je wil. Ik geef alleen een snelle en makkelijke oplossing.
99ruud99 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:37:
De politie is je beste vriend.
Zullen we eerst gewoon even laten controleren of er niet iemand ligt te rotten in een flat? Lijkt me wel zo netjes.
Zodra dat gedaan is kan er altijd nog over wegslepen gedacht worden.
Succes daarmee. De kans dat de politie om die reden een woning naar binnen gaat is praktisch 0. Pas als men klaagt over stank of familie, etc. meldt dat ze die persoon al weken/maanden niet hebben gezien gaat de politie pas actie ondernemen. Echt niet wanneer iemand z'n auto ergens heeft geparkeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door MazeWing op 27-03-2020 08:55 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-10 20:58
Zomaar even ter nuance, een aantal jaren terug heb ik wegens gebroken been (mocht er 6 weken helemaal niet op staan) ook mijn auto bijna 3 maanden niet kunnen verplaatsen. Ik zou niet blij zijn met buren die dan meteen maar kentekenplaten eraf gaan slopen.

De opmerking is hier door diverse mensen al gemaakt, eerst even nagaan of er niet iets aan de hand is met de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Uiteraard moet eerst gepoogd worden de eigenaar te bereiken, mocht dit echter geen soelaas bieden dan moet je andere wegen bewandelen. Het is in die zin verstandiger om de politie te bellen ipv de gemeente.

Wat betreft die kentekenplaten; in de praktijk werd dit voornamelijk bij Poolse, Roemeense en Bulgaarse kentekenplaten gedaan. Vaak stonden deze "afgetrapte" auto's er maanden bij. Aangezien het daar heel anders werkt qua verzekering, etc. waren er vaak geen gronden om deze auto's weg te slepen. Het moge duidelijk zijn dat de eigenaar nooit te pakken te krijgen was.

Zie het kenteken-gebeuren als een redmiddel als andere pogingen niet gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Laatst online: 10:22

liberque

Vrijzinnig!

Inderdaad gewoon even contact opnemen met de politie dat je je zorgen maakt over de eigenaar van de auto daar deze al maanden daar staat en de APK verlopen is. Politie kijkt dan gewoon in het register en neemt telefonisch contact op met de eigenaar. Zelf al meerdere malen gehad dat een auto op mijn prive parking (eigen grond) stond en ik moest bellen omdat ik niet kon parkeren en binnen 10 minuten had de politie de eigenaar gebeld en kwam deze zijn/haar auto ophalen). Is niet erg belastend voor de politie, er wordt daadwerkelijk gecontroleerd of er iets niet met die persoon aan de hand is en je bespaart de eigenaar perhaps hoge boetes wat met dit coronagebeuren ook nog eens best sociaal van je is.

Pas als dat alles niet helpt kan je via buitenbeter.nl aan de gang slaan. Wordt de auto weggesleept door de gemeente dan kost dat de eigenaar ook nog eens een sloot geld en het gaat dan over zoveel lagen. Zal dit pas als optie overwegen als de politie aangeeft dat er geen telefoonnummer bekend is.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04
Lekkere adviezen hier: kentekenplaten verwijderen omdat je van mening bent dat een auto er niet hoort te staan.

Ik zal een persoonlijke ervaring vertellen: ik heb enige tijd geleden mijn hand gebroken, 8 weken gips + revalidatie erna. Dit betekent dat mijn auto ook bijna 3 maanden op dezelfde parkeerplaats heeft stilgestaan.

Misschien heeft de eigenaar van de auto een sport-, fiets- of ander soort ongeluk gehad en moet hij nu langdurig revalideren waardoor autorijden niet kan. Dan verloopt de APK vanzelf omdat de eigenaar de auto niet weg kan brengen. Misschien heeft hij hier zelfs toestemming voor gezien de situatie. Wij weten het niet.

Ik zou eerst navragen en niet zomaar iemands ander auto gaan "vernielen".

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:58

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:En komen inmiddels nogal wat adviezen voorbij om het voertuig aan te kunnen laten merken als wrak (verwijderen van specifieke onderdelen). Laat ik daarover duidelijk zijn, dat is vandalisme of diefstal en is gewoon verboden en dergelijke adviezen horen niet op Tweakers thuis. Dit willen we dus ook niet meer zien.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-10 17:17
Blijf gewoon met je fikken van andermans materiaal.
Hoe moeilijk kan dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:15
Wat doe je dan als je een keer ziek bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Laatst online: 05-08 12:24
weet je zeker dat dit zo is? Dan kan toch niemand een weekendje weg? Lang niet iedereen heeft priveparkeerplaatsen, maar ook die mensen gaan toch wel eens op vakantie? 0

Ik ben wel erg benieuwd hoe het verhaal is afgelopen van OP trouwens, (@LAD93 ) want ik zit met een vergelijkbaar probleem (anderhalf jaar een auto niet van de plek geweest, en heeft buitenlands kenteken, dus niet via RDW te controleren)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Arokh schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:41:
[...]

weet je zeker dat dit zo is? Dan kan toch niemand een weekendje weg? Lang niet iedereen heeft priveparkeerplaatsen, maar ook die mensen gaan toch wel eens op vakantie? 0

Ik ben wel erg benieuwd hoe het verhaal is afgelopen van OP trouwens, (@LAD93 ) want ik zit met een vergelijkbaar probleem (anderhalf jaar een auto niet van de plek geweest, en heeft buitenlands kenteken, dus niet via RDW te controleren)
Uiteindelijk is dit opgelost door de samenhorigheid die ontstond door COVID :+. Lang verhaal kort, sommige buren groeiden steeds meer naar elkaar toe en degene van wie de auto was hoorde niet bij deze groep. De groep heeft toen gevraagd wanneer hij hem weg ging halen en binnen 2 dagen was de auto opgehaald door een sloopbedrijf :9. Dit vond echter wel enkele maanden na dit topic plaats.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:31
Da's niet helemaal juist; het is verboden voor motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden ( Bron).

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:56

Acradavos

Poetsfanaat

Ik heb vorige week een soortgelijke situatie gehad. Bij ons is er een gebrek aan parkeerruimte en helaas stond er al 4 weken een auto op dezelfde plek. Ik heb na het bellen met toezicht de eigenaresse gesproken.

Haar dochter bleek gezakt te zijn en ze wist aan te geven dat ze pas in augustus weer pas kon afrijden. ** Knip, daarvoor is dit topic niet bedoeld. **

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 20-05-2022 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Dit topic is in 2020 gestart en er is een "Beste antwoord" gegeven. 2 jaar later wordt het topic gekicked en daarnaast worden er regelmatig suggesties gedaan voor het omgaan met andermans eigendom op manieren die het daglicht niet kunnen verdragen. Daarom lijkt het mij beter dit topic te sluiten.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.