Toon posts:

blue orb nodig ?? + cfm = ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ejow,

ik heb een probleem:
mijn GF2 Pro 64Mb (creative) wordt denkelijk te warm.
Als ik een divx speel in fullscreen mode, crasht het systeem na een minuut of 2-3
met de kast open en een blazer erop van 30cm doorsnee, geen probleem, de film blijft spelen.

een stress test op cpu geeft dan weer geen problemen, zelfs niet met de kast dicht (AMD 1.2Ghz, Volcano II op 53°C onder full load)

Maar hoe kan dat nu ? een gf2 die zowiezo al te warm wordt zonder overclocken ? :( moet ik nu echt een blue orb installeren ? (btw, gaat dat altijd zonder problemen)

en dan nog 1 vraagje: bij fans staat er "cfm", welke eenheid is dat juist, dan kan ik dat ff omrekenen

cheerz

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Je kan er ook gewoon een 486 of pentium 1 coolertje opschroeven.

Verwijderd

Topicstarter
:?

er zit een coolertje op dat ong. 0.5cm hoog is, is een 486 coolertje dan beter?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41
Nou, mischien is dat coolertje wat er nu opzit kapot. Moet je ff kijken. Want normaliter zou de standaard-cooler je core makkelijk koel houden.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:17
cfm is trouwens cubic feet/minute

Verwijderd

zit er nu al wel een fan op je heatsink?
anders moet je die er even opschroeven
en zorgen voor een goeie airflow in je kast

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Een blu orb zorgt niet echt voor een betere koeling, maar zorgt er wel voor dat je een pci slot moet opofferen. Vaak helpt het al een stuk door de orginele koeler eraf te halen, te schuren en van koelpasta te voorzien ipv de tape die wordt gebruikt. En als je nog een slot over hebt, zorg dan dat deze naast je videokaart zit, dit scheelt al gauw een graadje of vijf.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Mijn Nvidia riva TNT2 werd ook te warm met alleen koelblok want de monteur van Chello had me koeler gemold door de netwerkkaart er strak tegen an te zetten ma goed kheb toen een koelertje voor een pentium1 gehaald de gaten iets uitgeboord van de koeler (waar de schroeven door moeten) en met houtschroeven op de heatsink gezet en me pc is nu veel stabieler.
Pagina: 1