Ik ben opzoek naar een laptop voor ontwikkelwerk. Ik draai meerdere software tegelijkertijd waardoor ik toch merk dat mijn huidige machine het niet helemaal kan bijhouden. Het is op dit moment vooral de hoeveelheid ram in mijn huidige machine die voor problemen zorgt. Ook zou ik graag een hoger resolutie scherm willen. Ik vind dat toch fijner werken. mijn budget hiervoor is ongeveer 1800 euro.
Nou ben ik opzoek gegaan naar laptops die aan mijn wensen voldoen en het is mij opgevallen dat als je van 16g ram naar 32 wilt, dat je dan meteen de hoofdprijs betaalt. Dat begrijp ik niet zo goed. Waarom kost een laptop met 16g meer ram 1000 euro meer?
De 32g laptops die ik zelf gevonden heb vallen ruim buiten mijn budget. Ik heb besloten dat ik een 16g laptop wil gaan aanschaffen die de mogelijkheid heeft tot uitbreiding van ram.
Ik ben dus opzoek gegaan naar laptops met een schermresolutie hoger dan 1920x1080 die mogelijkheid bieden tot het upgraden van ram. Echter heb ik dat niet kunnen vinden.
Dit is wat ik zelf heb kunnen vinden:
pricewatch: Asus ZenBook 15 UX534FTC-AA052T
Echter biedt deze laptop niet de mogelijkheid tot upgraden van ram.
Kunnen jullie mij helpen bij mijn zoektocht?
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk backend applicaties ontwikkelen. Maar ook Android. Denk aan Android Studio, Docker, Mysql, etc. Ik draai veel naast elkaar dus ram intensief.
Wat is je budget?
1800 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ga vaak naar klanten, dus de laptop moet enigszins draagbaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus en Lenovo genieten mijn voorkeur.
Nou ben ik opzoek gegaan naar laptops die aan mijn wensen voldoen en het is mij opgevallen dat als je van 16g ram naar 32 wilt, dat je dan meteen de hoofdprijs betaalt. Dat begrijp ik niet zo goed. Waarom kost een laptop met 16g meer ram 1000 euro meer?
De 32g laptops die ik zelf gevonden heb vallen ruim buiten mijn budget. Ik heb besloten dat ik een 16g laptop wil gaan aanschaffen die de mogelijkheid heeft tot uitbreiding van ram.
Ik ben dus opzoek gegaan naar laptops met een schermresolutie hoger dan 1920x1080 die mogelijkheid bieden tot het upgraden van ram. Echter heb ik dat niet kunnen vinden.
Dit is wat ik zelf heb kunnen vinden:
pricewatch: Asus ZenBook 15 UX534FTC-AA052T
Echter biedt deze laptop niet de mogelijkheid tot upgraden van ram.
Kunnen jullie mij helpen bij mijn zoektocht?
Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk backend applicaties ontwikkelen. Maar ook Android. Denk aan Android Studio, Docker, Mysql, etc. Ik draai veel naast elkaar dus ram intensief.
Wat is je budget?
1800 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik ga vaak naar klanten, dus de laptop moet enigszins draagbaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Asus en Lenovo genieten mijn voorkeur.