Vliegend beest in huis - kakkerlak?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10
Beste Tweakers,

Ik zag zojuist een fiks (ongeveer 3 cm) insect door mijn huis vliegen en landen op het raam. Ik heb er een foto van kunnen maken en heb het daarna neergeslagen. Helaas is het beest er daarna vandoor gegaan en kan ik het niet meer vinden.

Ik heb uitgebreid zitten googlen (oa met lens) naar wat voor insect het zou kunnen zijn.

Het lijkt mij geen kakkerlak omdat op de foto de poten glad lijken. Volgens lens zou het een stinkbug zijn maar die zouden in Nederland niet voor horen te komen.

Weet een van jullie misschien wat het is? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZVFDnCc1TRKjXpTH4f-sU2adf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqeYNwMqahWfUgwnhiUG03On.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFk9nVUV1im2KRp7KQFcTv_5f20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IN6ZJibFLPIxcAZm3vT5PX4k.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via stutrecht op 24-03-2020 15:18)

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 18:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik zou een soort wants gokken kwa schildvorm.

edit: Stinkbug is ook een soort wants zie ik ;P In Nederland komen genoeg andere wantsen voor.

[ Voor 52% gewijzigd door Koetjeboe op 24-03-2020 12:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:32
Volgens mij is het een soort kever.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 18:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

edit: Stinkbug is ook een soort wants zie ik ;P In Nederland komen genoeg andere wantsen voor.

[ Voor 52% gewijzigd door Koetjeboe op 24-03-2020 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Koetjeboe schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:05:
Je was net wat sneller met reageren dan ik. Zelfde determinatie op basis van de vorm. Een of andere randwants, gezien de gekartelde achterkant.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 11:50
Het is waarschijnlijk een Grauwe schildwants

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Dank voor de reacties allen. Ik ben mijn huis nog even doorgegaan om het beest te vinden maar dat is helaas niet gelukt.

Gelet op jullie reacties kan ik er dus wel van uit gaan dat het geen kakkerlak is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 11:50
stutrecht schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:24:

Gelet op jullie reacties kan ik er dus wel van uit gaan dat het geen kakkerlak is?
Zoek in Google eens naar afbeeldingen van kakkerlakken :P

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17

BCC

Wikipedia: Groene schildwants

Stinkwantsen komen tegenwoordig ook in Nederland voor dankzij de global warming zag ik van de week op het klokhuis.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-06 15:16
Deze dingen zitten ook regelmatig bij mij in huis. Volgensmij is dit een bladpootwants.

Iig een wants achtige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik zou ze iig met een papiertje pakken en verwijderen. Want die stinken en als je ze met je vingers aanraakt, krijg je die lucht moeilijk weg hehe.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Yep. Zeker geen kakkerlak maar een schildwants
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schildwantsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Jivebunny schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:48:
Ik zou ze iig met een papiertje pakken en verwijderen. Want die stinken en als je ze met je vingers aanraakt, krijg je die lucht moeilijk weg hehe.
Dat hoor ik vaak. Zelf sla ik ze altijd KO met een vliegenmepper en heb nog nooit een stank gemerkt. Ze schijnen dat te doen als ze zich bedreigd voelen, maar mogelijk krijgen ze de tijd niet of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
Allen, hartelijk dank voor het meedenken!
Pagina: 1