Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:29

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Zilver welke ik af en aan gebruik. Nu heeft ie denk ik veel te lang uitgestaan en laad deze niet meer op. Zo lijkt het, het beeld blijft zwart. Als hij aan de PC hangt geeft hij aan dat ie in DFU (Device Firmware Update) modus is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Een Windows 10 laptop.
Een Macbook Pro.
Verschillende kabels.
Verschillende tools zoals iTunes en 3uTools.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet niet of ik het geforceerd heb, maar als ik hem aan een de PC of de Mac hang, geeft iTunes aan dat hij in herstelmodus staat. Echter het herstellen zelf mislukt. Als ik het probeer te herstellen via iTunes dan zie je de iPad enkele keren herstarten, het Apple logo verschijnt, en daarna verschijnt het Apple logo met een voortgangsbalk eronder, maar dan valt hij uit en geeft iTunes aan:

"De iPad kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (9)."

Als ik hetzelfde probeer met andere software welke ik gevonden heb via verschillende links, zoals 3uTools, dan gebeurd exact hetzelfde.

Ik denk zelf dat de accu te leeg is om te herstellen, maar volgens internet laad de iPad niet op als deze in DFU modus staat, dus kan ik er weinig aan doen.

Iemand de gouden tip wat ik nog kan proberen? Of kan ie de prullenbak in...

Beste antwoord (via majoh op 25-03-2020 16:09)

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:34
https://support.apple.com/nl-nl/HT201444

Er is iets anders aan de hand, het kan de batterij niet zijn. De verbinding wordt onverwacht verbroken. ik zie dat je al een beol hebt geprobeerd van waar je dan het eerste mee begint:
- andere kabel
- andere computer

Zorg dat ITunes helemaal up to date is en er geen beveiligingssoftware actief is zoals virusscanners of firewalls. Zorg ook dat de connector poort onreraan schoon is en vrij is van pluis/stof.

Lukt het echt niet, kun je er nog eens mee naar een AASP of Apple Store om te kijken of het daar lukt met een van de Macs daar. Als dat neit werkt kun je er vanuit gaan dat er een hardareprobleem is ,mogelijk met de connector of het logic board.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 20:34
https://support.apple.com/nl-nl/HT201444

Er is iets anders aan de hand, het kan de batterij niet zijn. De verbinding wordt onverwacht verbroken. ik zie dat je al een beol hebt geprobeerd van waar je dan het eerste mee begint:
- andere kabel
- andere computer

Zorg dat ITunes helemaal up to date is en er geen beveiligingssoftware actief is zoals virusscanners of firewalls. Zorg ook dat de connector poort onreraan schoon is en vrij is van pluis/stof.

Lukt het echt niet, kun je er nog eens mee naar een AASP of Apple Store om te kijken of het daar lukt met een van de Macs daar. Als dat neit werkt kun je er vanuit gaan dat er een hardareprobleem is ,mogelijk met de connector of het logic board.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik heb inderdaad eerst die link, en verder op internet opgezocht of ik iets kon vinden.

Waarschijnlijk zal het dan een hardware issue zijn. Helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@majoh Al nachtje aan de lader laten liggen (origineel setje of MFI) vuile laadopening, Dockcon defect, oplaad chip defect.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Yup, heb het ook al even, lees een week denk ik wel, aan de lader laten liggen. Scherm blijft zwart, volgens meerder sites is dat omdat ie in DFU modus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:49

RnB

Ik heb foutcode 9 ook enorm vaak mee gemaakt met iPhones in DFU modus die ik wilde updaten.
Iedere keer bleek het de kabel te zijn.

De gebruikte kabel werkte prima om op te laden en met iTunes te synchroniseren, maar niet om de iPhone in DFU modus te updaten, heel vreemd. Dit was ook de reden dat ik de eerste keer zat te klooien, omdat ik de kabel nooit had vermoed. Pakte ik een nieuwe kabel, werkte het zonder problemen.
Pagina: 1