Anoniem video conferencing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12-09-2024
Aangezien ik even niet weet waar dit topic hoort heb ik deze in 'Algemene Zaken' gepost.

Mijn vrouw werkt in het basisonderwijs en er is afgesproken contact te leggen met de kinderen die momenteel thuis zijn. De voorkeur is videobellen. Dit kan via Whatsapp/Skype/Facetime enzovoorts. Aangezien ze gebruik maakt van een prive Android telefoon en haar nummer niet aan ouders wil geven zitten we met een dilemma. Facetime valt af.
Hoe is dit handig op te lossen? Er is van uit school niks geregeld (daar gaat dit topic overigens NIET over) hoe dit aan te pakken.
Is het mogelijk om via Whatsapp anoniem te video bellen? Ik kon het niet vinden. Mijn idee zou zijn te bellen (zonder beeld) en dan anoniem.
Misschien heeft iemand nog een idee waar ik overheen gekeken heb :)

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Beste antwoord (via Merkin Muffley op 27-03-2020 14:01)

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55
Onze school gebruikt google hangouts, extra Gmail account aanmaken. Juffrouw deelt een link via haar school mail adres.
Ik zou vooral richten op een app die veel apparaten support (whatsapp werkt niet op er iPad, FaceTime niet op Android)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:43

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Misschien een cheap ass prepaid kaartje kopen zodat je het echte nummer anoniem kan houden?
Volgens mij vraagt whatsapp maar 1x om een activatiecode per sms.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:53
Via Zoom bijvoorbeeld, dan hoef je geen nummer te hebben.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 15:14
Discord?
https://blog.discordapp.c...ur-classroom-8587bf78e6c4

[ Voor 83% gewijzigd door TECHcrime op 24-03-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:44
Als je in het bezit bent van een laptop met webcam wellicht met Skype en een nieuw MS account?

[ Voor 6% gewijzigd door NoepZor op 24-03-2020 10:32 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:14
Ik zou gebruik maken van de mogelijkheden met bijvoorbeeld Zoom.

Is gratis, tot gigantische aantallen mensen (afgelopen week hebben wij met 200+ ingebeld inclusief video) en je hoeft geen extra software als deelnemer te installeren maar werkt snel via een web-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:26
MS Teams maakt toch geen gebruik van je mobiel nummer

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 10:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mauritio schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:32:
Ik zou gebruik maken van de mogelijkheden met bijvoorbeeld Zoom.

Is gratis, tot gigantische aantallen mensen (afgelopen week hebben wij met 200+ ingebeld inclusief video) en je hoeft geen extra software als deelnemer te installeren maar werkt snel via een web-app.
Maar wel met een max van 40 minuten! .. Daarna moet je opnieuw connecten. ;) (Gratis account)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Zoom vind ik wel een leuke, even kijken of het werkt vanaf de pc hier (Lubuntu laptop). En de andere kant kan via laptop/mobiel connecten? of alleen via laptop/pc?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:55
Onze school gebruikt google hangouts, extra Gmail account aanmaken. Juffrouw deelt een link via haar school mail adres.
Ik zou vooral richten op een app die veel apparaten support (whatsapp werkt niet op er iPad, FaceTime niet op Android)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:24
brokenp schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:38:
Dit. Hangouts zou perfect zijn voor deze situatie. Ik gebruik Hangouts altijd voor geplande meetings, voor ad-hoc screensharing gebruik ik https://whereby.com (voorheen: appear.in).

Cisco Webex, GotoMeeting, Adobe Connect en Zoom heb ik ook wel eens gebruikt, maar ik blijf terugvallen op Hangouts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:40

Mitchell

Ondertitel

Je zou ook iets als Jitsi kunnen zelf hosten (of als tijdelijk oplossing hun eigen server gebruiken)? Dan heb je helemaal niks nieuws nodig.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:40

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Merkin Muffley schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:29:
Mijn idee zou zijn te bellen (zonder beeld) en dan anoniem.
Gewoon via mobiel bellen met #31# voor het nummer om anoniem te bellen?

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Hartelijk dank voor het meedenken, even overleggen met m'n vrouw wat we gaan doen. Ik neig naar zoom/hangouts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:14
Merkin Muffley schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:37:
Zoom vind ik wel een leuke, even kijken of het werkt vanaf de pc hier (Lubuntu laptop). En de andere kant kan via laptop/mobiel connecten? of alleen via laptop/pc?
Kan inderdaad beiden.
Let wel op de 40 minuten max per call wat @Falcon al aangeeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:44
Merkin Muffley schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:06:
Hartelijk dank voor het meedenken, even overleggen met m'n vrouw wat we gaan doen. Ik neig naar zoom/hangouts...
Hangouts heeft een fantastische app voor op de telefoon!

Maar goed, ik heb tevens een gratis Libera SIM in mijn telefoon zitten welke ik nu naar ouders heb gecommuniceerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-05 16:40
whereby.com is echt mijn favoriet, je kan met 4 tegelijk video bellen zonder een abbo en het werkt out of the box, je krijgt een eigen url (wherby.com/jenaam) en die kun je delen en hopa je bent aan het video bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@President Voordeel met hangouts is dat je meerdere accounts tegelijkertijd actief kan hebben. In het geval je bijvoorbeeld meer dan 1 klas/groep hebt waarbij je op andere tijden actief wilt zijn kan je dat zo perfect regelen. Ook een account opheffen kan dan onafhankelijk van de andere. Ik gebruik het zelf al jaren zowel zakelijk als privé door elkaar en bijkomen voordeel is dat mijn kids op een oude telefoon zonder nummer, tablet en/of laptop er gebruik van kunnen maken of desnoods op mijn eigen laptop onder een eigen account. Nog een voordeel is dat met een browser er ook geen installatie vereist is. Voor klassen kan je ook meet gebruiken (https://meet.google.com/) hier is echter wel 1 betaald account voor nodig voor de initiator. Erg handig is is dat je remote mensen kan beheren (muten e.d.), zeker in het begin wil er nog wel eens wat fout gaan met rondzingen of omgevingsgeluiden waarbij de meeting 'starter' zo toch de boel een beetje onder controle kan houden. Je kan ook mensen 'pinnen' zodat iemand die het woord heeft niet wordt weggedrukt door iemand anders. De presentatie mogelijkheden zijn overigens ook prima in orde.

De kwaliteit is over het algemeen goed, soms is skype beter maar soms ook weer niet maar in gebruik vind ik hangouts/meet wel een stuk fijner.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 24-03-2020 12:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:02
inbedrijf schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:02:
whereby.com is echt mijn favoriet, je kan met 4 tegelijk video bellen zonder een abbo en het werkt out of the box, je krijgt een eigen url (wherby.com/jenaam) en die kun je delen en hopa je bent aan het video bellen.
Enige nadeel, is dat je die URL wel weer bij de leerlingen terecht moet krijgen en je de kans hebt dat er andere leerlingen "inbellen" op de url

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:24
Puc van S. schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Enige nadeel, is dat je die URL wel weer bij de leerlingen terecht moet krijgen en je de kans hebt dat er andere leerlingen "inbellen" op de url
Nee hoor, je kunt iedereen blokkeren en alleen de juiste mensen toelaten via de room settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59
Zoom en anoniem gaan niet echt samen: https://securityboulevard...-you-need-to-be-aware-of/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:36
een initiatief dat hiervoor opgezet is (voor o.a. scholen) https://www.praatbox.be/

achterliggend is het een jitsi videocall

helemaal gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
hetzelfde dillema hier, vrouwlief wil ook liever niet met haar prive nummer whatsappen of videobellen.

2e android phone (die we nog hadden liggen) voorzien van een pre-paid simkaart van nog geen 5 euro en op die manier heeft ze nu whatsapp contact met de ouders (groep 4 basisschool) en dat gaat dikke prima zo.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan whatsapp zakelijk gebruiken deze kan je koppelen aan bijvoorbeeld het schoolnummer volgens mij moet je die telefoon wel even kunnen beantwoorden.
Anders hangouts of eigenlijk nu meet.google.com alleen moet school dan wel een Gsuite abonnement hebben.
Anders hiervoor telegram gebruiken want dat staat los van een telefoonnummer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:46
Dit klinkt wel erg basic, docenten die met oude telefoons via een sim gaan rommelen? En een tweaker onwaardig ;)

Op de (3 verschillende!) basisscholen van onze kinderen gebruiken alle kinderen chromebooks van school of gewoon de Pc/Laptop thuis met een google login op de school/leersoftware. Videoles gebeurd o.a.via google hangout meets.

En anders heb je skype, circuit en nog tig andere manieren om dit gewoon met een scherm en toetsenbord te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:54
Op de basisschool van mijn kinderen hebben ze voor alle kinderen een google account gecreerd (met een email adres van hun school (dus geen gmail).

Leswerk wordt gedeeld via Google classroom.
Dus dagelijks taken die via classroom ingeleverd moeten worden ( ze hoeven niet echt iets in te leveren maar is maar aanvinken dat het werk gedaan is (evt kan een foto worden geupload). Als ouder vind ik dit heel prettig werken aangezien het overzichtelijk is want ze moeten doen.

Ook hebben ze dagelijks via Google Meet en contact moment met hun docent. Groep 3 is dat 1 x per dag maar 5 en hoger 2x per dag.
Ze hebben nu zelfs dictee, boekenkring en een spreekbeurt zo gehouden

Ik heb echter geen idee of er kosten achter classroom zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:37

LankHoar

Langharig tuig

Merkin Muffley schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:06:
Met Hangouts heb ik alleen ervaring uit een ver verleden, maar Zoom gebruik ik tegenwoordig toch regelmatig. Zolang je 1:1 doet (dat is de bedoeling, toch?) heb je geen betaald account nodig. Wil je met meer dan 2 personen én langer dan 40 minuten, dan zul je een betaald account moeten nemen. Je kunt dan wel breakout groupjes aanmaken etc. dus het is het overwegen waard. Indien de school een licentie neemt zijn ze voor minder dan twee tientjes per maand per leerkracht klaar.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merkin Muffley
Het is dus Hangouts geworden, gisteren getest, werkt perfect!

Pagina: 1