Streaming HTPC om van oude tv een smart tv te maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel doet vermoeden wil ik een compact systeem maken/kopen om diensten zoals netflix en de ziggo go app te kunnen streamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
liefst onder 200 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
voorkeur als het systeem wel volgens een soort afstandsbediening kan werken. Dus geïntegreerd of als externe muis die als afstandsbediening functioneert ? weet niet of zo iets bestaat. Verder geen voorkeur

Ga je overklokken?
Nee, als het maar kan streamen vind ik het prima.

Wat verwacht je van ons?[i]
een kost effectieve oplossing om te kunnen streamen.
Ik heb wel aanvullende eisen.
-Moet een internet via de kabel hebben. Wil de streaming pc ook achter in de tuin gebruiken waar het wifi bereik slecht is maar wel een vaste internet kabel aanwezig is. (wifi is een pre)
-4K streaming is een Pre, geen must
-Zoals eerder benoemd liefst te besturen via een afstandbediening.

zelf had ik het volgende device gevonden. Misschien kan iemand mij al vertellen of dit een goede keuze is. of dat ik beter naar een ander soort apparaat kan gaan kijken.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PC'sRikomagic MK39 RK3399€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 121,-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJHB0476
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-04 07:30
Wellicht is kijken naar een : pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB

Schijnbaar alleen te koop bij Coolblue en Mediamarkt (en tijdelijk uitverkocht....)

[ Voor 20% gewijzigd door MJHB0476 op 24-03-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:29
Een access point plaatsen en een chromecast aanschaffen misschien een optie? Heb je meteen wifi. Ik heb op zolder waar het hier in huis wifi bereik slecht is precies dit gedaan en werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:58
Ik heb zelf een MSI Cubi gekocht, daar RAM ingeplaatst en PrimeOS (Android) op geplaatst. Voordeel hiervan is dat je makkelijk kunt updaten, bij een voorinstallatie verouderd de Android versie best snel.

[ Voor 32% gewijzigd door TwingyTwingy op 24-03-2020 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
sorry voor late reactie iedereen. het zijn wat hectische dagen met de covid-19 uitbraak en midden in een verbouwing zitten.
Baloes schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:21:
Een access point plaatsen en een chromecast aanschaffen misschien een optie? Heb je meteen wifi. Ik heb op zolder waar het hier in huis wifi bereik slecht is precies dit gedaan en werkt top.
Ik wil een op zichzelf staand systeem hebben. Ik heb de chromecast optie wel bekeken maar heeft zeker niet mijn voorkeur.
MJHB0476 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:59:
Wellicht is kijken naar een : pricewatch: Nvidia Shield TV (2019) 8GB

Schijnbaar alleen te koop bij Coolblue en Mediamarkt (en tijdelijk uitverkocht....)
jammer, had nog niet eens aan de nvidia shield gedacht. Is in ieder geval een stuk bekender dan het apparaat dat ik had gevonden. Zal eens wat reviews gaan opzoeken.
TwingyTwingy schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:57:
Ik heb zelf een MSI Cubi gekocht, daar RAM ingeplaatst en PrimeOS (Android) op geplaatst. Voordeel hiervan is dat je makkelijk kunt updaten, bij een voorinstallatie verouderd de Android versie best snel.
En het besturen van de pc doe je dan via toetsenbord? of heb je er een soort afstandsbediening bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:58
ronald92 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:38:
sorry voor late reactie iedereen. het zijn wat hectische dagen met de covid-19 uitbraak en midden in een verbouwing zitten.

[...]

Ik wil een op zichzelf staand systeem hebben. Ik heb de chromecast optie wel bekeken maar heeft zeker niet mijn voorkeur.

[...]

jammer, had nog niet eens aan de nvidia shield gedacht. Is in ieder geval een stuk bekender dan het apparaat dat ik had gevonden. Zal eens wat reviews gaan opzoeken.

[...]

En het besturen van de pc doe je dan via toetsenbord? of heb je er een soort afstandsbediening bij?
Ik gebruik zelf een draadloze muis en toetsenbord maar ook een afstandbediening is mogelijk. PrimeOS werkt met vrijwel alle USB/Bluetooth apparaten en zelfs een mobiele telefoon kun je als afstandbediening gebruiken.
Pagina: 1