Mikrotik IPTV probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roans
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-10-2024
Wie zou mij kunnen helpen ?

[ Voor 103% gewijzigd door roans op 18-08-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Is je internet snelheid bij een test wel goed? Zie je hoge CPU load op de Mikrotik als het hapert? Hetgeen je noemt is inderdaad unicast.

/Edit: Zo te zien heb je ook een 4G verbinding aangesloten erop? Gaat het internetverkeer wel allemaal via de vaste lijn?

[ Voor 31% gewijzigd door ik222 op 24-03-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roans
ik222 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 20:25:
Is je internet snelheid bij een test wel goed? Zie je hoge CPU load op de Mikrotik als het hapert? Hetgeen je noemt is inderdaad unicast.

/Edit: Zo te zien heb je ook een 4G verbinding aangesloten erop? Gaat het internetverkeer wel allemaal via de vaste lijn?
Snelheid is prima 100/100 wordt keurig gehaald.
4g dient als backup . Interface staat ge-disabeld en gaat handmatig aan waneer nodig.

CPU load heb ik nog nooit boven de 30% gehad, ik verwacht dus echt dat het in de configuratie zit

[ Voor 4% gewijzigd door roans op 24-03-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
roans schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:31:
[...]

4g dient als backup . Interface staat ge-disabeld en gaat handmatig aan waneer nodig.

CPU load heb ik nog nooit boven de 30% gehad, ik verwacht dus echt dat het in de configuratie zit
hoe lang doet dit probleem zich al voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roans
boyette schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 03:19:
[...]

hoe lang doet dit probleem zich al voor?
Ik denk ongeveer 2a 3 maanden. Heb jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
roans schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 22:31:
[...]

Hetgeen bij jou hapert is wel unicast verkeer maar dat verkeer komt ook gewoon binnen via VLAN4, het is dus geen internetverkeer.

Hoe zien je firewall regels eruit? Niet per ongeluk iets waardoor voor unicast verkeer via VLAN4 per ongeluk geen fastpath gebruikt wordt of iets dergelijks? De config zoals hierboven gepost is in elk geval helemaal correct.

En anders nog een andere vraag, werkt het met de standaard Fritzbox wel goed? Niet dat KPN ergens een capaciteitsprobleem heeft en jij maar zit te zoeken in je eigen router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaas
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:45
Ik liep laatst tegen problemen aan met ip tv waar de stream om de 10 minuten stopte en er van zender verwisseld moest worden om hem weer op gang te krijgen.
Het aanmaken van een aparte firewall regel die het ip tv verkeer van buiten af toe liet loste dit probleem op.

Niet het zelfde probleem, maar mijn advies is kijk eens naar de counters van je firewall regels. Is er eentje die ongeveer 8Mb/s voor zijn kiezen krijgt tijdens het tv kijken, loop je firewall regels na.

Edit
Je zou ook nog kunnen proberen quick leave op no te zetten.
https://wiki.mikrotik.com...oxy#.2Frouting_igmp-proxy

[ Voor 13% gewijzigd door kaaas op 21-04-2020 11:51 ]

Pagina: 1