Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop voor competitief VR simracen (sanity check)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 20:48
Een goeie vriend wil een stevige desktop die moet gebruikt worden voor simracen in VR. Het is iemand die ook IRL on track rijdt, dus het moet 'realistisch' zijn. Persoon in kwestie is niet technisch en wil gewoon dat het werkt zonder dat hij zich moet bezig houden met configuratie van PC settings. Toestel moet toch even meegaan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
VR simracen, vb. Assetto Corsa.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liever iets meer betalen als dat meer zekerheid geeft om zorgenloos te kunnen racen. Zonder nutteloos geld door de venster te smijten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Cfr. onderstaande lijst. VR headset, stuur, pedalen, ... hoeven hier niet mee in opgenomen worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia GPU. Geen andere voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zorgenloos VR gamen.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Sanity check over spec. Eventueel alternatieven. Vb. liever een 570X als een 470X?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3800X Boxed€ 334,-€ 334,-
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G (rev. 2.0)€ 784,06€ 784,06
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 110,95€ 110,95
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 54,90€ 54,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 135,99€ 135,99
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 87,89€ 87,89
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 174,91€ 174,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.821,70

Beste antwoord (via Daggie op 25-03-2020 11:41)

• JH34D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 13:58
Voor een Rift heeft hij zeker genoeg aan de gekozen videokaart. Ik draai zelf een Rift op een 2070 Super en dat werkt prima met redelijk hoge instellingen. Valve Index denk ik dat ook wel genoeg moet hebben aan de 2080S en de upgrade naar 2080ti zal het verschil (lijkt mij) niet waard zijn)

Qua airflow zou ik zelf een pricewatch: Fractal Design Meshify C variant kiezen. Nog steeds een lekker simpel uiterlijk, zelfde price range en je hebt wat keuze uit kleuren etc. Gooi het prijsverschil desnoods in meer/betere fans, ik zou er persoonlijk iig nog eentje voorin bij hangen.

Overigens valt me nu op dat je een 3800X hebt. Een 3700X met een veilige overclock (waarvoor de meeste moederborden tegenwoordig zelfs opties bieden) gaat je ook redelijk die kant op helpen en bespaart je 45 euro.

Alle reacties

• JH34D
Weet je welke VR set je vriend heeft? Dit kan handig zijn om te bepalen wat er grafisch nodig is.

Sowieso is een X570 niet per se nodig voor een 3800X. Sterker nog, ik zou je aanraden een goed B450 bord te pakken als de pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX in plaats van de X470, hoewel dit bord er ook degelijk uit ziet.

Qua werkgeheugen is pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK genoeg voor gaming.

R5 ziet er nogal choked uit voor airflow. Wat voor uiterlijk zoek je in de behuizing? Dan kan ik kijken wat er in die categorie aan betere alternatieven zijn.

• Daggie
Hij twijfelt tussen een Rift S of een Valve Index. Die laatste blijkt populair in het simracing milieu.

Geen voorkeur wat uiterlijk behuizing betreft, maar eerder zakelijk. Ik heb zelf een R5 en ben daar bijzonder tevreden van owv. de bouwkwaliteit.

Acties:
  • Beste antwoord

• JH34D
Voor een Rift heeft hij zeker genoeg aan de gekozen videokaart. Ik draai zelf een Rift op een 2070 Super en dat werkt prima met redelijk hoge instellingen. Valve Index denk ik dat ook wel genoeg moet hebben aan de 2080S en de upgrade naar 2080ti zal het verschil (lijkt mij) niet waard zijn)

Qua airflow zou ik zelf een pricewatch: Fractal Design Meshify C variant kiezen. Nog steeds een lekker simpel uiterlijk, zelfde price range en je hebt wat keuze uit kleuren etc. Gooi het prijsverschil desnoods in meer/betere fans, ik zou er persoonlijk iig nog eentje voorin bij hangen.

Overigens valt me nu op dat je een 3800X hebt. Een 3700X met een veilige overclock (waarvoor de meeste moederborden tegenwoordig zelfs opties bieden) gaat je ook redelijk die kant op helpen en bespaart je 45 euro.

• Daggie
Heel erg bedankt @JH34D !