Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-07 21:46
Beste mede tweakers ik stuit op een probleem met mijn shaprine 5700xt pulse ik kom er zelf niet uit ma zo dra ik mijn fan speed regel via Msi afterburn heb ik fps drops in games dacht dat het aan Msi afterburn lag ma hij doet het namelijk ook in de amd sofware raare er aan is alls ik het niet verzet is het gewoon goed geen drops niets vroeg me af wat het kon zijn

GPU temp 1 60 tot 70c
GPU temp 2 77 tot 85 c jumpt soms op 90c even

Fans speed 45%
GPU temp 1 55c tot 66c
Gpu temp 2 70 tot 75c

De junction temp (GPU temp 2)
Moet ik daar echt rekening mee houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:39
Welke hardware en software heb je nog meer?

Daarnaast wat heb je zelf nog meer gedaan?

Als je op google zoekt vind je dat het vaker voorkomt. Daar al gekeken?

https://www.google.com/se...q=Msi+afterburn+fps+drops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Zelf niets gedaan veder kom er niet veder mee namelijk aan gezien ie het op amd sofware doet en Msi

Amd ryzen 2700
Asus B450M-a
Jigsaw 3200mhz
Pulse 5700xt

Google staat het niet alleen dat mensen problemen hebben met de overlay de overlay doet het primma bij mij ma zo dra ik aan de fans speed loop te rommelen is het mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De oplossing hier is MSI Afterburner verwijderen. Wat is nu het probleem? Een RX5700XT zal pas gaan terug clocken bij 110 graden Celsius omdat dit de grens is voor die chip. Dat ga je nooit halen met een Sapphire Pulse.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Ohhh dus hoef me geen zorgen te maken dus met 90c zeggen altijd op forums hoe koeler hoe beter voor de kaart nanelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afterburner verwijderen en alleen Ryzen Master gebruiken bij AMD build.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 21:29
Ik gebruik Radeon Adrenalin voor de fanspeed van de GPU en dit werkt perfect. Ik heb even getwijfeld om ook MSI afterburner te installeren maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat ik geen conflict wil tussen beide.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhjl44ugpQT8xpjjpsmkS9sHAkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVg29OPEhSBEoUGcbEcBXKX9.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Super jongens zal er vanavond weer mee aan de slag gooi afterburn er uit bedankt voor de info en de hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Zoals @ikbenben al zegt: de ingebouwde software van AMD werkt best goed, ik gebruik 'm ook om mijn RX580 op redelijke geluidsniveau's te houden.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:43

Thomg

Aww yiss

Afterburner is wel erg handig voor monitoring overlay, maar voor AMD kaarten biedt het weinig meerwaarde om mee te tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Klopt ging mij ook alleen om de overlay ma de overlay van Msi afterburn vind ik tog wel beter dan die van amd zelf dat ding knalt soms weg en je hebt een dikke zwarte 4 kant blok in je beeld hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

gekkeboel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:08:
Ohhh dus hoef me geen zorgen te maken dus met 90c zeggen altijd op forums hoe koeler hoe beter voor de kaart nanelijk
Dat is volslagen onzin. ;)
Helaas zijn er heel veel mensen die er heilig van overtuigt zijn dat een chip maar 80/90/95/whatever mag worden en dit eindeloos propageren. Realiteit is dat elke chip haar eigen waarden heeft en ze allemaal temperatuursensoren hebben die automatisch de chip downclocken of zelfs uitschakelen als deze te heet word.

Het enige waar temperatuur voor uitmaakt is maximale boostclocks omdat een koelere chip, net iets hogere frequenties aankan zonder instabiel te worden. Als je de boel echt heel erg koel krijgt, dan bedoel ik meer dan een of twee graden, dan kan je er een beetje extra uithalen. Is in de meeste games is dat vaak niet eens een frame waardoor het redelijk irrelevant is. Ga je een full cover waterblok gebruiken, tja dan ga je wel een merkbaar verschil zien. Nog steeds niet veel, maar merkbaar in het aantal frames per seconde.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Zat hem namelijk al te stressen denk 90c erg heet maar voor de temp 2 maakt het dus niets uit is voor mij nu duidelijk super bedankt voor de helder antwoord Daniel laat alles gewoon stock draaien gebruik Msi afterburn gewoon voor de overlay en kloot veder niet meer aan de fans en er komt bij heb 2 jaar gerantie mocht er wat gebeuren RMA hartelijk dank allemaal voor de hulp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenben
gekkeboel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:10:
Klopt ging mij ook alleen om de overlay ma de overlay van Msi afterburn vind ik tog wel beter dan die van amd zelf dat ding knalt soms weg en je hebt een dikke zwarte 4 kant blok in je beeld hangen
Ik gebruik de overlay van Adrenalin. Je kan deze volledig customizen, bij mij bv heb ik hem in 1 lijn helemaal onderaan mijn scherm gezet. Je kan hem aan/uit schakelen door CTRL + SHIFT + O te gebruiken.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Kijk dat wist ik niet ik zal vanavond even kijken alls ik hem naar mijn smaak kan maken ik benben bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Screenshotje genomen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvsmaOk1VIr1vozwHjKULCmcoJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khvShfyNR604c94oMiuW25LF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkeboel
Wow haha wist niet eens dat het zo kon ziet er inderdaad beter uit dan een zwart 4 kant blok links in je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
gekkeboel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 17:24:
Wow haha wist niet eens dat het zo kon ziet er inderdaad beter uit dan een zwart 4 kant blok links in je scherm
Je kan ook nog de transparantie, tekstkleur en grootte aanpassen naar wens.
Zoals die nu is is het goed voor mij, op deze manier zie je alles en toch niet storend in beeld.

Trouwens, als je de Windows knop + G indrukt kan je ook een overlay instellen maar dan 1tje van de ingebouwde Xbox app, alleen is die iets minder uitgebreid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkeboel
Ben hier al dik tevreden mee dacht echt dat je alleen ma kon verzetten links in het midden of rechts in beeld xd top bedankt voor de info ikbenben
Pagina: 1