Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Het devies is minimaal 1,5 meter afstand houden tot iedereen buiten je huishouden.

Hoe moet dit voor mensen die een partner hebben waar ze niet mee samen wonen? Of mensen die een beginnende relatie hebben? Of een relatie zoeken? Hoe gaan jullie hiermee om?

Ik begrijp dat hoe langer je bij elkaar bent hoe absurder het moet zijn om 1,5m afstand te bewaren. Maar als je iemand net kent en tot je oren verliefd bent dan is het eveneens heel moeilijk om afstand te bewaren. En dan zijn natuurlijk ook allerlei tussenvormen...

Zelf ben ik anderhalve maand aan het daten met iemand maar van een relatie is nog geen sprake... Ik neig er naar om elkaar nu niet op te zoeken. De kans is namelijk groot dat we gaan zoenen etc en dan lijkt het me zeker dat je elkaar besmet (mocht een van ons het virus hebben, wat ook kan zonder dat je klachten hebt) en vervolgens andere mensen besmet enz.

Wel een heel vreemd idee wanneer dit nog maanden zou gaan duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:32
Ik zit zelf in hetzelfde schuitje. Wij doen nu vooral aan video bellen, aangezien we elkaar bespringen als we bij elkaar zijn. Niet het meest ideale maar wat moet dat moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
LLEEDD schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:45:

Hoe moet dit voor mensen die een partner hebben waar ze niet mee samen wonen? Of mensen die een beginnende relatie hebben? Of een relatie zoeken? Hoe gaan jullie hiermee om?
Prioriteiten stellen, en jezelf bedenken wat en hoe belangrijk het is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Het lijkt me lastig alle relaties die niet samenwonen te verbieden. Een beginnende relatie zou ik nu niet beëindigen om die reden. De lengte van de relatie lijkt me er ook niet zo toe doen, dichtbij kom je toch en veraf blijven gaat mij persoonlijk te ver. Om alles maar af te kappen en afstand te houden - korte en lange relaties - lijkt me wat te ver gaan. Zolang je bij die ene houdt en niet met tig mensen tegelijk gaat daten en zoenen zal 't niet zo'n vaart lopen.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:23
Een relatie stoppen vanwege het coronavirus? Volgens mij hoeft er niet bepaald een probleem te zijn als jullie je beide gewoon aan de richtlijnen houden. Of denk je dat heel Nederland geen sex meer heeft? :+

[ Voor 17% gewijzigd door NotSoSteady op 23-03-2020 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Ik vind het toch een gek idee dat ik mijn ouders, familie en vrienden geen knuffel of zelfs geen hand moet geven om verspreiding tegen te gaan maar haar wel zonder schuldgevoel mag aflebberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Prima excuus om direct samen te gaan wonen?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Gewoon, zonder voorspel en meteen doggystyle, eventueel met mondkapje en daarna apart douchen.
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn :Y)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

LLEEDD schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:13:
Ik vind het toch een gek idee dat ik mijn ouders, familie en vrienden geen knuffel of zelfs geen hand moet geven om verspreiding tegen te gaan maar haar wel zonder schuldgevoel mag aflebberen.
Beflap en/of fullbody-condoom.

Beperk het persoonlijk contact.. op het moment dat the alle bij voor de rest totaal niet meer bij vrienden/familie etc. Langs gaat, enkel voor de supermarkt buiten komt etc. Dan maakt dit een stuk minder uit dan als je elkaar niet ziet maar nog wel lekker bij allerlei kennissen op de koffie gaat.

Ik zelf was ziek, dat maakte het makkelijk, maar weet niet wat ik ga doen met de dame die ik al een tijd zie. Mogelijk laat ik het wat doodbloeden, echte toekomst zit er sowieso niet zo in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15

SomerenV

It's something!

Mijn vriendin reken ik tot m'n huishouden. We wonen niet samen maar ze is zo ongeveer de halve week hier, en de halve week in d'r eigen huis. Als je echt net aan het daten bent dan ligt het anders, maar als je al even een relatie hebt en het is serieus dan behoort dat (wat mij betreft) gewoon tot je huishouden. Je kunt niet verwachten dat partners opeens niet meer hun liefde naar elkaar uiten, puur omdat ze niet samenwonen.

Verder sociaal contact is wel beperkt tot een minimum. Voor mij niet zo'n punt aangezien ik behoorlijk introvert ben (lees: voor mij verandert er vrijwel niks :+ ) maar m'n vriendin heeft nu een enorm lege agenda. Afspraken met vriendinnen zijn opgeschort, school ligt stil, haar afstudeerproject ligt half stil, dat soort dingen.

Maar goed: geen serieuze relatie = behandelen als sociaal contact als je het mij vraagt. Als de relatie wél serieus is dan is het geen sociaal contact meer maar wel wat meer dan dat.
LLEEDD schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:13:
Innig contact is juist goed voor je afweersysteem :D Gewoon regelmatig je handen wassen, dan is er weinig aan de hand. Overigens zijn al deze maatregelen er momenteel niet om verspreiding volledig tegen te gaan, maar om het te vertragen. De kans dat het merendeel van Nederland ziek wordt is volgens mij vrij groot, maar dat wil je geleidelijk laten gaan zodat de druk op de zorg niet te groot wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door SomerenV op 24-03-2020 01:14 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Minder serieus: blauwe ballen of kijken of je dit kunt kopen:

[YouTube: The Big Bang Theory - Howard and Raj make out]

Verder gewoon gezond verstand gebruiken en een beetje geduld hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Samen met elkaar in quarantaine..... Veel vanuit huis "werken"...... Ideaal toch?

Maar serieus, het virus openbaart zich tussen de 2 en 14 dagen, wanneer je beide nu even 2 weekjes rustig aan doet en je beide geen klachten krijgt kan je elkaar daarna helemaal los......

Of je moet van enorme gangbang party's houden..... Daar blijft een risico aan zitten..... Niet alleen door Corona geloof ik...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

SomerenV schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 01:11:
Mijn vriendin reken ik tot m'n huishouden. We wonen niet samen maar ze is zo ongeveer de halve week hier, en de halve week in d'r eigen huis. Als je echt net aan het daten bent dan ligt het anders, maar als je al even een relatie hebt en het is serieus dan behoort dat (wat mij betreft) gewoon tot je huishouden.
[...]
Maar goed: geen serieuze relatie = behandelen als sociaal contact als je het mij vraagt. Als de relatie wél serieus is dan is het geen sociaal contact meer maar wel wat meer dan dat.
NOFI, maar denk je dat covid-19 een verschil maakt op basis van je relatiestatus? "O, dit is een losse scharrel, hier zal ik even besmetten"... het gaat er net om de verspreiding tegen te gaan... m.a.w. beslis dan of jullie de hele tijd samenwonen of net niet.
Je kunt niet verwachten dat partners opeens niet meer hun liefde naar elkaar uiten, puur omdat ze niet samenwonen.
Dat kan je volgens mij net wél verwachten als je verantwoord bezig bent: zoals ik zei, kan je gerust samenwonen. En als je de pech hebt dat dat niet kan: er zijn andere manieren om je liefde te uiten dan intieme contacten... is dat een lolletje? Allesbehalve! Maar de situatie is nu ook niet bepaald een lolletje, of wel soms?
Innig contact is juist goed voor je afweersysteem :D Gewoon regelmatig je handen wassen, dan is er weinig aan de hand. Overigens zijn al deze maatregelen er momenteel niet om verspreiding volledig tegen te gaan, maar om het te vertragen. De kans dat het merendeel van Nederland ziek wordt is volgens mij vrij groot, maar dat wil je geleidelijk laten gaan zodat de druk op de zorg niet te groot wordt.
" Gewoon regelmatig je handen wassen, dan is er weinig aan de hand."... zeg je dat ook tegen de kameraad van mij die in coma ligt nu? Een beer van een vent die ook regelmatig zijn handen waste.
Het is net om het geleidelijk aan te laten gaan, dat je nu afstand moet bewaren (en voor ik de haters hier over mij krijg: het verhaaltje nieuwe vriendin die je nu niet kan zien, is exact wat ik heb). Niet slecht bedoeld, maar uitgerekend 2 landen waar de beddencapaciteit op IC vrij beperkt is, hebben besloten om aan de kaart van groepsimmuniteit te trekken... waardoor je net een golf op je af laat komen. Als je er dan ook nog een keer losjes mee omgaat.
O, en voor het geval je dat echt denkt dat handen wassen voldoende is: denk niet enkel aan jezelf... misschien word jij wel niet ziek, maar besmet je wel zoveel anderen... waarbij de kans groot is dat er wel eentje tussen zit die prijs heeft.

Hier een simulatie om het duidelijk te maken: https://www.demorgen.be/n...grijke-regel-is~bfc61938/

[ Voor 2% gewijzigd door edeboeck op 24-03-2020 02:01 . Reden: Toevoegen van video met simulatie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bullet NL schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 01:25:
Maar serieus, het virus openbaart zich tussen de 2 en 14 dagen, wanneer je beide nu even 2 weekjes rustig aan doet en je beide geen klachten krijgt kan je elkaar daarna helemaal los......
Als je allebei verder met niemand in aanraking komt klopt dat ja. Maar zo is de realiteit niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

@edeboeck Ik zeg niet dat zo'n virus onderscheid maakt, maar wanneer je relatie nog pril is heb je beiden nog een geheel eigen leven en dus véél meer kans dat je anderen (kunt) besmetten. Bij ons is het zo dat onze levens al redelijk naar elkaar toe getrokken zijn ondanks dat we niet samenwonen. Denk aan vrienden en dergelijke. Daarbij ga je verspreiding niet tegen maar kun je het hooguit vertragen. Wij zijn nu elkaars enige contact in principe (buiten werk om, maar allebei een vitaal beroep).

Dit is wat het RIVM zegt over social distancing:
Door social distancing, ook wel sociale onthouding genoemd, heb je minder contact met anderen of houd je afstand tot anderen. Hierdoor is de kans kleiner dat je elkaar besmet. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld: thuiswerken, gespreide werktijden als thuiswerken niet mogelijk is, thuisblijven met luchtwegklachten en het mijden van plekken waar veel mensen bij elkaar kunnen komen.
Overigens kun je altijd ziek worden, ongeacht hoe goed je je best doet het virus te weren, maar via handen verspreidt het nou eenmaal makkelijk. Je hoeft niet perse te hoesten niezen om het te verspreiden namelijk aangezien je met alleen een loopneus ook al besmettelijk kan zijn.

Als je er voor kiest je eigen vriendin/partner niet meer te zien, prima, maar dan schiet je wel enorm door :X Het RIVM schrijft het niet voor en de politiek ook niet. Die willen groepsvorming voorkomen, die willen ervoor zorgen dat je geen (random) contacten infecteert en die willen dat je niet op bezoek gaat bij kwetsbare mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20
Als je niet bij elkaar woont en als je het niet erg vindt je contact te beperken? Gewoon doen.

Wel moeite mee? Dan lekker bij elkaar langskomen. Het zou idd wel verstandiger zijn om dan iig tijdelijk bij elkaar in te trekken, of iig beide je contact met andere om jullie heen zo min mogelijk te beperken.

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 21:26
Zit in een soortgelijke situatie, ik woon in bij een collega van me maar ben vanwege het covid-19 verhaal terug gegaan naar mijn ouders. Mijn vriendin die ik al ruim 2 jaar ken woont nog bij haar ouders. Ze werkt zelf in de zorg, en beide van haar ouders zijn risicogroep vanwege longaandoeningen.

Ik vind het echt een duivels dilemma maar ik ga dat niet volhouden om haar tot 1 juni niet te zien en andersom ook niet.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 15:36
GoldenSample schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 01:07:
[...]
(..) maar weet niet wat ik ga doen met de dame die ik al een tijd zie. Mogelijk laat ik het wat doodbloeden, echte toekomst zit er sowieso niet zo in.
Ben dan een echte vent en kap het nu af... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:55
Sinds 4 maanden een super leuke meid ontmoet waarbij ik nu 2 maanden een relatie heb. Voelt eindelijk als de eerste serieuze relatie voor mij.
Wij zijn erg voorzichtig met het coronavirus en hebben het er veel over gehad. We hebben wel afgelopen vrijdag 2 vrienden overgehad bij mij thuis. Maar hebben nu afgesproken om zelf beide thuis te blijven en alleen buiten te komen voor boodschappen en wat hardlopen. Wij willen elkaar wel blijven zien en willen geen risico voor elkaar en de omgeving zijn. Dus heb voorlopig alleen contact met haar (0m afstand) en een sportmaatje (1.5 afstand).
We maken wel grappen zoals als we een beginnende relatie in een epidemie overleven..dan zal het wel goed zitten toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:18
Corona = cockblock

Ik kan me niet voorstellen dat er nu nog mensen zijn die niet al samenwoonden voor de hele toestand, die elkaar nu nog actief opzoeken.

Just my two ct's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

SomerenV schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 02:30:
[...]
Als je er voor kiest je eigen vriendin/partner niet meer te zien, prima, maar dan schiet je wel enorm door :X Het RIVM schrijft het niet voor en de politiek ook niet. Die willen groepsvorming voorkomen, die willen ervoor zorgen dat je geen (random) contacten infecteert en die willen dat je niet op bezoek gaat bij kwetsbare mensen.
Dat is het verschil tussen België (waar ik woon) en Nederland: in België wordt veel meer ingezet op quarantaine (heel simpel: ik mág me niet meer naar daar verplaatsen), in Nederland op groepsimmuniteit. Uiteraard kan ik die regels aan m'n laars lappen, maar dat is net het probleem... heb je die simulatie bekeken? Zoals de leuze hier in B luidt: blijf in uw kot! (heeft onze minister van volksgezondheid letterlijk gezegd ;) )
Bijna iedereen kan wel een excuus verzinnen waarom hij/zij wél een goede reden heeft om zich aan de richtlijnen te onttrekken, maar laat ons eerlijk zijn: meestal drogredenen.

In ieder geval hoop ik dat we allemaal zoveel mogelijk gespaard blijven... het beste!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

geekeep schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:19:
[...]

Ben dan een echte vent en kap het nu af... ;w
Ik heb geen relatie en we weten beide dat het 'leuk is voor nu' en niet voor de lange termijn. Dus wie doe ik hier precies te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 13:41
tja ga lekker videobellen met elkaar, maar het zou echt stupid zijn om naar elkaar toe te rijden (auto/trein) alleen omdat je samen wilt zijn. die richtlijnen zijn niet voor niks opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

mugenmarco schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:53:
tja ga lekker videobellen met elkaar, maar het zou echt stupid zijn om naar elkaar toe te rijden (auto/trein) alleen omdat je samen wilt zijn. die richtlijnen zijn niet voor niks opgesteld.
Ik vind dit ook nogal extreem. Je gaat wel een supermarkt in om in de rij te gaan staan (weliswaar met 1,5m afstand) maar je zou niet af mogen spreken met je crush/date/vriendin/vrouw?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Family Guy schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Ik vind dit ook nogal extreem. Je gaat wel een supermarkt in om in de rij te gaan staan (weliswaar met 1,5m afstand) maar je zou niet af mogen spreken met je crush/date/vriendin/vrouw?
in de supermarkt kan je die 1.5 meter nog hanteren, maar je kan mij niet vertellen dat je in een relatie het vol gaat houden om 1.5 meter afstand te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

mugenmarco schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:03:
[...]

in de supermarkt kan je die 1.5 meter nog hanteren, maar je kan mij niet vertellen dat je in een relatie het vol gaat houden om 1.5 meter afstand te houden...
Hoe oud ben je? Discipline heet dat.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Family Guy schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:06:
[...]

Hoe oud ben je? Discipline heet dat.
na jaren relatie is het zowat automatisme om elkaar te zoenen etc, ik geef toe dat ik er wel moeite mee heb ja haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 13:52
Je kunt ook duidelijk met elkaar afspreken om elkaar wel te blijven zien (en aanraken), maar alle andere contacten op dit moment te vermijden dan wel echt op 1,5 meter afstand te houden. Dus dan zijn jullie voorlopig 'sociaal exclusief'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dus eigenlijk is de vraag: "Wat is erger, een paar maanden niet neuken, of een tijdje niet kunnen slapen van pijnlijke droge hoest, moeilijk kunnen ademen, mogelijk zelfs opgenomen worden op de intensive care, en mogelijk zelfs doodgaan en deze ziekte ook overdragen aan de persoon waar ik van hou?"

Ik was net 3 maandjes single en weer happy aan het daten met een aantal leuke dates gepland. En ik kies er toch voor om de komende maanden lekker celibaat binnen te zitten. In m'n eentje. Ik zou zeggen "fuck de wereld" maar doe ook dat maar even niet. Fuck helemaal niks. Kijk naar de beelden van gezonde doktoren in hun 30er tot 40er jaren die ook aan deze ziekte doodgaan.

Een hand geven, een kus, knuffel, neukpartij, trio, groepsseks, glory hole, bukakke sessie, whatever floats your boat. Al die dingen zijn er over 6 maanden ook nog wel. En tegen die tijd hoef je stukken minder bang te zijn om je eigen geliefden niet een pijnlijke dood te zien sterven omdat jij "niet zonder seks kan".

Koop anders een goede Fleshlight (tip: niet 2e-hands) of vibrator voor de vrouwen onder ons. Houd afstand van mensen.

Geen afstand houden: er vallen veel meer doden.
Wel afstand houden: veel minder kans op veel doden.

Wees slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wouterkaas schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:16:
Je kunt ook duidelijk met elkaar afspreken om elkaar wel te blijven zien (en aanraken), maar alle andere contacten op dit moment te vermijden dan wel echt op 1,5 meter afstand te houden. Dus dan zijn jullie voorlopig 'sociaal exclusief'.
Verspreidingsrisico is geen 0%/100% principe met die 1,5 meter. Praktisch een stuk moeilijker werkelijk nergens verder mee in contact te komen, zeker niet als je werkt met mensen (zorg etc), je kinderen hebt, of net dat ene momentje niet nadenkend, het wolkje 'kuch' van iemand die net voor je liep.

Je kan wel zeggen, ik verlaag mijn risico aanzienlijk (maar niet 0), maar ga je lekker honkebonken met je nieuwe scharrel, is die overdracht toch redelijk 100%.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Eigenlijk een beetje hetzelfde als ik met mijn zoontje en ex. We zijn co-ouder dus hij is helft vd week bij haar en helft bij mij. En mijn zoontje zal ik toch ook echt moeten aanraken en mij ex moet hem ook aanraken.

Ik heb mijn nieuwe vriendin overigens ook nog gezien afgelopen weekend. Alleen zie ik die nu 1,5 week niet wegens omstandigheden.

Dus persoonlijk beperk ik mijn contact niet 100%, maar wel zo min mogelijk.

Vandaag overigens klein beetje snotterig en hoofdpijn wat me wel erg doet twijfelen of ik mijn zoontje zal halen straks of niet..

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik spreek gewoon nog af met mijn soort-van-vriendin. Ja, nu even niet omdat ik wat symptomen heb [soort rare verkoudheid, niks ernstigs] maar 24h nadat ik weer helemaal fit ben zitten we elkaar wel weer af te lebberen.

Waarom?

We wonen bij elkaar in de buurt, ik zit zo'n 15 minuten in de auto om bij haar te komen, ik hoef niet met het OV of wat dan ook.

Verder houden we wel sociale isolatie aan. Geen andere vrienden over de vloer, niet afspreken met anderen. Ja, natuurlijk eens in de x dagen wat boodschappen doen, maar natuurlijk niet nu ik "verkouden" ben, en als zij het krijgt is ze ook wel slim genoeg om dat niet te doen.

Dus dan zijn voor ons de risico's om elkaar en anderen laag genoeg om het te blijven doen. En we hebben het ook gewoon nodig. Nee, we gaan niet letterlijk dood als we het niet doen, maar voor onze mentale gesteldheid is het gewoon niet goed om voor zo'n tijd niet intiem te zijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Blue-eagle schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:21:
Koop anders een goede Fleshlight
Nog aankoopadvies?
Ervaring? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 13:52
SinergyX schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:28:
[...]

Verspreidingsrisico is geen 0%/100% principe met die 1,5 meter. Praktisch een stuk moeilijker werkelijk nergens verder mee in contact te komen, zeker niet als je werkt met mensen (zorg etc), je kinderen hebt, of net dat ene momentje niet nadenkend, het wolkje 'kuch' van iemand die net voor je liep.

Je kan wel zeggen, ik verlaag mijn risico aanzienlijk (maar niet 0), maar ga je lekker honkebonken met je nieuwe scharrel, is die overdracht toch redelijk 100%.
Ja je loopt altijd een risico, in het algemeen; ik snap ook wel dat het niet zo zwart-wit is. Als je ervoor kiest om met je scharrel/prille liefde af te spreken, spreek je dus feitelijk ook af dat als eentje het krijgt, jullie het allebei zullen krijgen. Het gaat dan voornamelijk om de contacten die jullie allebei daarbuiten onderhouden. En als je in de zorg werkt of kinderen hebt maak je waarschijnlijk een andere afweging.

Maar als dat niet zo is en je anders wekenlang in je eentje thuis zit, kan ik me voorstellen dat je dan met je scharrel ervoor kiest om elkaar wel te zien, exclusief.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouterkaas op 24-03-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 12:25
Blue-eagle schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:21:
Al die dingen zijn er over 6 maanden ook nog wel. En tegen die tijd hoef je stukken minder bang te zijn om je eigen geliefden niet een pijnlijke dood te zien sterven omdat jij "niet zonder seks kan".
Over 6 maanden is het virus niet weg. Dus dan zou je eigenlijk moeten wachten totdat er een vaccin is en dat kan nog 1,5 jaar duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:55
RobinHood schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:36:
Ik spreek gewoon nog af met mijn soort-van-vriendin. Ja, nu even niet omdat ik wat symptomen heb [soort rare verkoudheid, niks ernstigs] maar 24h nadat ik weer helemaal fit ben zitten we elkaar wel weer af te lebberen.

Waarom?

We wonen bij elkaar in de buurt, ik zit zo'n 15 minuten in de auto om bij haar te komen, ik hoef niet met het OV of wat dan ook.

Verder houden we wel sociale isolatie aan. Geen andere vrienden over de vloer, niet afspreken met anderen. Ja, natuurlijk eens in de x dagen wat boodschappen doen, maar natuurlijk niet nu ik "verkouden" ben, en als zij het krijgt is ze ook wel slim genoeg om dat niet te doen.

Dus dan zijn voor ons de risico's om elkaar en anderen laag genoeg om het te blijven doen. En we hebben het ook gewoon nodig. Nee, we gaan niet letterlijk dood als we het niet doen, maar voor onze mentale gesteldheid is het gewoon niet goed om voor zo'n tijd niet intiem te zijn.
Precies dat. Zo blijft het contact toch beperkt, heb zelf al het andere afgezegd en ga dus alleen nog alleen sporten, boodschappen en naar de vriendin. Mijn inziens is dit een prima intelligente quarantaine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 00:30

mark-k

AKA markkNL

Zolang het een serieuze relatie is (dus niet elke week n andere) maakt het contact met die ene persoon niet echt uit. Of je nou wel of niet samenwoont, als je alleen met die persoon intiem bent heeft dat hetzelfde effect.

Met de grenzen dicht zijn internationale relaties wel wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zeggen hou even op video bellen. Als het een goede gezonde relatie is dan houdt dat echt wel stand.
Voor rest kan ik niet begrijpen dat er mensen zijn die nu juist actief gaan daten. Je kan er best wel even een maandje mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het ligt er voor mij aan hoe serieus het is. Een ONS of FWB is niet handig. Maar je vriend of vriendin waar je al maanden wat mee hebt is voor mij geen probleem. Zolang je de contacten daarbuiten beperkt/op nul zet. Gezinsleden kunnen elkaar ook niet vermijden, en je vaste vriend of virendin maakt wat mij betreft deel uit van je gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 26-09 19:06
@edeboeck en @Blue-eagle ik snap jullie. Echt waar.

Ik zit hier alleen met een 3 jarige, hoe ga ik die 1,5 meter afstand houden bij hem? Hij moet aangekleed worden. In bad/douchen, knuffel als hij gevallen is.

Daarnaast ben ik nu bijna een jaar getrouwd, wonen in een leuk huis hebben het gezellig. Wonen en leven in dezelfde ruimte.

Die 1,5 meter afstand houden is in een huishouden niet te doen. Maar wel tot andere. Daarnaast zijn er veel 2 kamer appartementen in Nederland. Daar is het al helemaal niet te doen.

Bij vaste relaties zeg ik op mijn beurt. Je kan nog gewoon knuffelen. We moeten ook niet panisch worden. Als we dadelijk zo ver gaan totale isolatie. Zullen de psychiaters dadelijk vol stromen met depressieve mensen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

To_Tall schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:02:
@edeboeck en @Blue-eagle ik snap jullie. Echt waar.

Ik zit hier alleen met een 3 jarige, hoe ga ik die 1,5 meter afstand houden bij hem? Hij moet aangekleed worden. In bad/douchen, knuffel als hij gevallen is.

Daarnaast ben ik nu bijna een jaar getrouwd, wonen in een leuk huis hebben het gezellig. Wonen en leven in dezelfde ruimte.

Die 1,5 meter afstand houden is in een huishouden niet te doen. Maar wel tot andere. Daarnaast zijn er veel 2 kamer appartementen in Nederland. Daar is het al helemaal niet te doen.

Bij vaste relaties zeg ik op mijn beurt. Je kan nog gewoon knuffelen. We moeten ook niet panisch worden. Als we dadelijk zo ver gaan totale isolatie. Zullen de psychiaters dadelijk vol stromen met depressieve mensen.
O, maar dat ben ik volledige met je eens @To_Tall : ik had het dan ook niet over mensen met wie je samenwoont onder 1 dak (in alle eerlijkheid: daar ga ik er gewoon vanuit dat je elkaar besmet). Ik heb tienerzonen, maar wij knuffelen elkaar ook nog steeds. Het ging me eerder over relaties als je niet samenwoont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
To_Tall schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:02:...Bij vaste relaties zeg ik op mijn beurt. Je kan nog gewoon knuffelen. We moeten ook niet panisch worden. Als we dadelijk zo ver gaan totale isolatie. Zullen de psychiaters dadelijk vol stromen met depressieve mensen.
Ik ga er van uit dat de mensen in hetzelfde gezin+vriend/vriendin, elkaar gewoon besmetten. Onderdeel van een gezin zijn. En ik mag toch hopen dat je het niet alleen bij knuffelen houdt vanwege Corona, maar dat je ook gewoon seks hebt als je daar zin in hebt. Want dat niet doen levert inderdaad veel frustratie op lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 26-09 19:06
wij noemen seks ook knuffelen.

Geen idee waarom waarschijnlijk door de kleine man die ook rond loopt.

Tijdje geleden collega op de speaker gezet. Ik vroeg een wachtwoord waar hij vrolijk antwoorde porno21. De kleine heeft het daarna nog dagen over porno gehad en zelfs een liedje gemaakt 😂😂

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Wow wat een discipline bij sommigen hier (of nouja vooral mensen die niet in de situatie zitten dan die het wel even voor anderen bepalen).

Ik zou mijn date gewoon 1 op 1 op blijven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:15
PLAE schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:21:
Wow wat een discipline bij sommigen hier (of nouja vooral mensen die niet in de situatie zitten dan die het wel even voor anderen bepalen).

Ik zou mijn date gewoon 1 op 1 op blijven zoeken.
zolang je elkaar alleen besmet en andere niet prima toch.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik zou ook gewoon mijn date blijven zien op voorwaarde dat we exclusief zijn en dat we ons verder strict houden aan social distancing bij anderen. Die ene persoon extra is ook weer niet zo erg.

In principe zou ik alleen haar zien. Mijn moeder en rest van familie spreek ik via video-app en buiten blijf ik afstand houden van iedereen en raak zo min mogelijk aan (en met mouwen enzo).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is niet zo heel moeilijk:

Je woont in één huis met elkaar? Geen 1,5 meter afstand (mogelijk)...
Je woont niet in één huis met elkaar? Dan 1,5 meter afstand en elkaar niet opzoeken...

Je wil toch niet op je geweten hebben dat je dadelijk het virus overbrengt op iemand die er dood aan gaat? Ook zelf kan je er gruwelijk zien van worden/dood aan gaan.

Maak gebruik van moderne middelen, zoals beeldbellen. Kan de ander niet zo lang wachten? Dan jammerdebammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Eigenlijk dankzij de corona crisis heb ik (voor het eerst in m'n leven) nu een meid die ik beter aan het leren kennen ben en wij negeren de maatregelen eigenlijk gewoon als we bij elkaar zijn.

We kennen elkaar van de scouting vereniging. Ik woon alleen, zij nog bij haar ouders. Ik werk alleen nog maar vanuit huis de laatste tijd, zij werkt in de kinderdagopvang en zit dus al die tijd al thuis, dus die verveelt zich de pleuris. Het is begonnen met 2 keer in de week 's avonds een keer een wandeling maken en gezellig kletsen over van alles. Inmiddels is ze 3 weekenden achter elkaar iedere dag bij mij geweest of ik bij haar. Het bed in of blijven slapen doen we nog even niet, maar dat heeft andere redenen.

Ik weet dat er in haar omgeving niemand ziek is, ik heb mijn ouders al een maand niet meer gezien omdat mijn vader in de risicogroep zit, ik werk vanuit huis maar we hebben een schema op de afdeling waarbij ik 2 ochtenden per week op kantoor ben, we werken dus gescheiden.

Dus behalve dat ik haar zie doe ik alles wat mogelijk is om verspreiding te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 15-04-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:56

Stoney3K

Flatsehats!

mugenmarco schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:03:
[...]

Ga je dat ook uitleggen aan je kind? Want er zijn ook genoeg gemengde gezinnen waarbij één van de ouders uitwonend is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
*knip*, dit soort grappen zijn ongewenst

[ Voor 90% gewijzigd door Migrator op 16-04-2020 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 00:13
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door SomerenV op 17-04-2020 01:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 30-09 23:10

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik hou geen 1,5 meter afstand met mijn vriendin en stiefdochter. Ik en mijn stiefdochter zijn nu een maand thuis en ik ga alleen de deur uit voor boodschappen waarbij ik als een halve gestoorde iedereen uit mijn buurt hou en zelfs mensen die in mijn buurt komen meteen vraag om afstand te bewaren. Mijn vriendin komt nog wel op haar kantoor maar is de enige die daar nog komt, in het hele pand.

Mijn dochter woont echter bij haar moeder en die kwam om de week bij ons logeren. Dat heb ik in overleg met haar moeder besloten voorlopig te skippen. Ik vind dat wel vervelend, maar aangezien zowel mijn gezin als dat van mijn ex dezelfde tactiek hanteren vind ik het de meest veilige oplossing.

Ik ben niet bang voor onze gezondheid, maar ik zie geen reden om het dan op te zoeken. Bovendien verkeren wij in dermate goede gezondheid en zitten goed qua leeftijd dat je niet weet of je wel klachten zal ontwikkelen bij een besmetting. Als ik dan door mijn laksheid wel mensen besmet die komen te overlijden dan zou mijn geweten wel een behoorlijke knauw krijgen.
Pagina: 1