Ik speelde vroeger wel vaker minecraft via LAN, nu met de coronacrisis dacht ik weer eens om minecraft te spelen. Echter lukt het mij niet om met twee laptops op hetzelfde netwerk te connecten. Toen ik vervolgens mijn laptops beide verbond met de hotspot van mijn telefoon (verbonden met 4G) lukte het wel gewoon. Ik denk daarom dat het te maken heeft met de instellingen van de Ziggo Connectbox.
Mijn vraag
Hoe kan ik minecraft op een LAN spelen met wifi van de Ziggo Connectbox?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Cracked Minecraft zelfde gameversie
- Wifi verbinding op 2 laptops vanuit de Ziggo Connectbox (zelfde wifiverbinding)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Direct connect met IP:Poort werkt niet
- Al geprobeerd om DHCP uit te schakelen op de router
- Toen ik beide laptops met mijn hotspot vanuit mijn telefoon heb verbonden lukte het wel om via LAN te spelen. Hierdoor weet ik zeker dat het probleem ergens bij de instellingen van de ziggo connectbox ligt, of aan de instellingen van het wifi netwerk op de laptops.
Mijn vraag
Hoe kan ik minecraft op een LAN spelen met wifi van de Ziggo Connectbox?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Cracked Minecraft zelfde gameversie
- Wifi verbinding op 2 laptops vanuit de Ziggo Connectbox (zelfde wifiverbinding)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Direct connect met IP:Poort werkt niet
- Al geprobeerd om DHCP uit te schakelen op de router
- Toen ik beide laptops met mijn hotspot vanuit mijn telefoon heb verbonden lukte het wel om via LAN te spelen. Hierdoor weet ik zeker dat het probleem ergens bij de instellingen van de ziggo connectbox ligt, of aan de instellingen van het wifi netwerk op de laptops.