betere en een passend videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

... hoe weet je welke videokaart beter is dan die van jou en of die wel past op jou pc

Relevante software en hardware die ik gebruik

ik heb een NVIDIA geforce GTX 760

en mijn processor is intelr coreTM i3 CPU 530 @ 2.93ghz, 2933 mhz, 2 core s
het deskop is M36849A

en heb 13,9 GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik heb nog niets gevonden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee waarom je een "betere" videokaart wil; ben alleen een beetje bang dat jouw CPU / architectuur binnenkort de bottleneck wordt. Dan heb je een nieuwe / dure videokaart gekocht en toch is je PC misschien geen steek sneller geworden.

Een "M36849A" is heel specifiek; vast een modelletje Medion ofzo. Maar op basis van je CPU, heb je een PC van "ongeveer" 11 jaar oud qua techniek. Daar zit misschien ook niet veel rek meer in qua uitbreiding. Omdat je PC toch open moet als je de GPU zou vervangen, is het allicht aan te raden om eens te kijken of je kan achterhalen hoe sterk / oude je voeding is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus mijn videokaart is wel goed maar mijn processor moet vervangen worden bedoelt u
of de voeding
sorry ik weet niet alles over pc's

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Meer dan 10 jaar oude hardware moet je geen geld meer aan uitgeven om de prestaties te willen verbeteren. Wil je een beetje fatsoenlijk kunnen gamen dan is alles aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar ik heb deze pc al 6 maanden van iemand gekocht voor 300 euro en nu moet ik alles vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:38:
maar ik heb deze pc al 6 maanden van iemand gekocht voor 300 euro en nu moet ik alles vervangen
Euh, ja?

Het is me niet duidelijk wat je met de PC nu doet en waar je last van hebt. De PC is best geschikt om "af en toe" een spelletje te spelen, zeker als je echt niet alle details wil zien of spelletjes speelt die een jaartje of 5 oud zouden zijn. Wil je inderdaad de nieuwste Battelfield spelen bijvoorbeeld, dat kan je helaas wel vergeten; een PC van 300 Euro / 11 jaar oud gaat dat niet trekken.

Dus, waar loop je tegenaan? Wat werkt er niet? Welke spelletjes / programma's gebruik je? Welke resolutie is je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik loop niet tegen veel dingen aan maar er zijn wel dingen waar ik erg aan irriteer zoals als ik fortnite speel op het laagste setting het zelfs lagd en zoals call of duty ware zone kan ik niet spelen om dat het de hele tijd lagd
dus ik heb te weinig fps.
en waar kan ik die resolutie van mijn monitor zien

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Simpel, precies wat @MAX3400 al stelt, je hebt, sorry dat ik het zeg, oude zooi. Meer mag je er niet van verwachten. Je processor was 10 jaar geleden al geen krachtpatser. Dan kan je dat nu helemaal vergeten.

Een sterkere videokaart kan je processor niet aan en een sterkere processor is nog steeds erg mager voor CoD. En alles upgraden moet je ook niet aan beginnen want dan had je die 300 euro niet moeten uitgeven.

Eerlijk gezegd vind ik het een miskoop, zeker voor dat geld...

[ Voor 39% gewijzigd door br00ky op 23-03-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar als ik een betere processor daar in doe wordt het dan toch beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beter wel, maar of je dan CoD fatsoenlijk kan draaien is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:57:
maar als ik een betere processor daar in doe wordt het dan toch beter
verbetering is minimaal.
As je naar LGA1156 zoekt, dan kom je wel wat processors tegen....maar hoeveel geld wil je nog uitgeven?

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kan tot 100 euro gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:28

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:38:
Dan heb je echt veel te veel geld daarvoor betaald.
Voor 100 euro begin je helaas niet veel. Wil je een budget game pc kopen/samenstellen ben je als snel 500 euro kwijt.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Er zijn wel processoren van i5-6xx beschikbaar (beter dan i3-5xx).
Maar eigenlijk zou ik voor een ander tweedehandse pc gaan of gaan doorsparen.

offtopic:
Wie heeft jou geholpen met je keuze van je pc?

[ Voor 4% gewijzigd door MedionAkoya op 23-03-2020 23:10 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Hiermee zou je er wellicht nog wat leven in krijgen, maar wel afhankelijk van de voeding die je hebt.
Ik zou er zelf niet meer in investeren maar ik snap dat niet iedereen weer even een nieuwe pc kan aanschaffen.

V&A aangeboden: Intel Core i7-860
V&A aangeboden: Sapphire Radeon RX 480 NITRO 4G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor honderd euro zou ik je moederbord en cpu wegmikken en V&A aangeboden: Gigabyte GA-B250M-DS3H , Intel Core i3-7100 3,9 GHZ ,Kingsto... of bijv V&A aangeboden: UPGRADESET, Intel Core i5 3450, 16GB DDR3, MSI P67A-GD65 aanschaffen.

Als je is iemand anders zo gek kunt krijgen: je pc weer verkopen voor 300 euro, heel hard in je vingers knijpen dat dat lukt en dan opnieuw beginnen, want echt, hier wil je eigenlijk geen cent meer in steken. Neem je verlies, je bent helaas opgelicht.

[ Voor 39% gewijzigd door br00ky op 24-03-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 keuzes
1 of ik ga proberen mijn pc weg doen
of ik ga 1 van deze 2 kopen
V&A aangeboden: Gigabyte GA-B250M-DS3H , Intel Core i3-7100 3,9 GHZ ,Kingsto...,
V&A aangeboden: UPGRADESET, Intel Core i5 3450, 16GB DDR3, MSI P67A-GD65
maar hoe goed gaat mijn pc werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beter. Hoeveel beter is lastig in te schatten maar beter.

Het beste is verkopen en opnieuw beginnen maar een beetje afhankelijk van waar je pc precies uit bestaat is 100 euro al aan de dure kant. Dus dan spoel je zo 200 euro weg. Wat ik zei, misschien heb je geluk en is iemand bereid er veel te veel voor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en als ik een nieuwe pc ga aan schaven welke kenmerken moet ik hebben

ik beging volgend jaar met mijn opleiding ICT daar voor heb ik een laptop nodig ik wil een hele goede laptop hebben welke zal ik nemen ik denk die dan wel wordt vergoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je haalt nu wat dingen door elkaar. Je wil een desktop maar volgend jaar een laptop? Begrijp ik dat goed? Vergeet het trouwens maar dat die vergoed wordt. Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Voor nu zou ik beginnen bij de best buy guides. Je hebt veel te leren, maat blijkbaar wil je de it kant op dus dat zou geen probleem moeten zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx maat je hebt mij erg geholpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:10
br00ky schreef op maandag 23 maart 2020 @ 23:11:

Maar het beste is iemand anders voor de gek houden en je pc weer verkopen voor 300 euro, heel hard in je vingers knijpen dat dat lukt en dan opnieuw beginnen,
Ben ik de enige die van dit advies op kijkt? Hopen iemand voor de gek houden en proberen dat iemand teveel betaald? Ik vind dit een apart advies, zeker van een moderator .. op Tweakers ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik ga er gevoeglijk vanuit dat het toch niet lukt. Zie ook de post erna waarin ik de werkelijke waarde aangeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:53

vectormatic

Warlock of the doorlock

@br00ky @Verwijderd

Pas even op met die i3 7100, dat is nog steeds een dual core met HT, net zoals die i3 530, en lost dus het fundamentele probleem van te weinig cores niet op., zeker voor een moderne game als CoD Warzone. Dat spel vereist gewoon een echte quad core, dus een i5, of een i3 8xxx/9xxx.

Als je er nog een tijdje plezier van wil hebben zou ik zelfs zoeken naar een i7 uit de 2xxx, 3xxx of 4xxx serie, dan kan je gewoon je oude DDR3 hergebruiken, maar heb je toch 4 cores en 8 threads.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:10
br00ky schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 00:01:
Ik ga er gevoeglijk vanuit dat het toch niet lukt. Zie ook de post erna waarin ik de werkelijke waarde aangeef.
Dat las ik. Alleen dat is hetzelfde om te adviseren om iemand neer te schieten die je niet mag, zolang je maar aangeeft dat dat toch niet gebeurt. Vreemde manier van advies geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay, als je het daarmee wilt vergelijken, prima. Dat lijkt me vrij vergezocht. Laten we verder niet OT gaan. Naar aanleiding van je post heb ik mijn reactie al licht getweaked, zodat duidelijk is dat ik er niet op uit ben mensen op te lichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:43
Als TS nou eerst es ff het programma speccy draait : downloads: Speccy 1.33 build 740
Want hier kunnen eigenlijk helemaal niets mee.

We weten niet wat voor een pc het is. Wat voor een moederbord er in zit. Wat voor een voeding er in zit. Is het een medion of acer of zo (want vervangen moederbord kon dan wel eens lastig worden) enz.
Kast aan de zijkant openmaken (als ie uit staat) en even de tekst noteren die op de voeding staat en hier plaatsen zou ook nuttig zijn.
Of misschien nog beter : Maak duidelijke fotos van de buiten en binnenkant en plaats ze hier (plan: Gemakkelijker afbeeldingen uploaden in het Forum - Development-iteratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qufXFQsux_rR-r_j9tmxoktMUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moUfO4eBaBsE2JEI1femkjo7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QM4B09-HVtN4FTksWXb0XZs3Gk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IppFPY79moHyLM10OTNzq9qC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9UHXaXjdx3usKIRzaLByt2gGhKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2g04i8JLrGT7RkYDoMCXSSIE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhRE_mrHWrkU7F5FxZK_sSVxIrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E42NnwfvPQt6tiFYCuGr6ja0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6HzBXLG0Jx-IeP6zNE52iFuhNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ws00k4AmDUJwpOoSwotDX5bU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZLzRuhkj7AGaP0gEEnZkwl-w-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSCAs8pG1nY7sW8C8SbtUlAd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHrqz0SZYj0g554BXkNo0yRcHZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c0pNAZ4Df77jeZTAUmjW2JNJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay, okay, je hebt tenminste nog een pc gekocht van iemand die het netjes in elkaar weet te zetten ;). Geen prebuild in ieder geval, dus upgraden kan vrij gemakkelijk. Het is de pricewatch: Sharkoon M25-W Wit case dus daar past eigenlijk alles wat betreft nieuwe onderdelen wel in.

Als je ook nog even speccy zou willen draaien, weten we ook exact wat er in zit.

Zoals gisteren ook al aangegeven is het het beste om je processor te upgraden. Dan moet je ook meteen je moederbord upgraden, want een i7 860 of iets dergelijks gaat je in CoD ook weinig meer prestaties geven. Een 2xxx of 3xxx serie intel + moederbord zou mogelijk moeten zijn voor 100 euro. Nieuwer lijkt me voor 100 niet haalbaar, omdat je dan ook nieuw (DDR4) RAM nodig hebt.

Besef wel dat als je dat dan hebt vervangen, de GPU ook niet meer super is, al draait het wel. Zie hier een voorbeeld van een pc met een 3xxx serie intel cpu en een GTX760 die CoD:WZ speelt. Of het speelbaar is voor jou zal je zelf moeten bepalen.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 24-03-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke dus nu wat is mijn aan te raden om te kopen ik kan met de prijs ietjes omhoog zoals 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Mijn advies zou zijn, koop een 3570 of 4570/4670/4590/4690 met bijpassend bordje. Alles tweedehands natuurlijk. Misschien lukt het zelfs om een i7 op te pikken, maar die zijn vaak wat overpriced.

[ Voor 55% gewijzigd door br00ky op 24-03-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je met bijpasesend bordje

en je hebt toch ook een moeder bord met een proceosser die je kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Even refreshen. Ik heb mijn post nog een paar keer gewijzigd. Moederbord+processor van dezelfde verkoper kan natuurlijk ook. Je zult zelf moeten kijken wie je het betrouwbaarst vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

Even een tip, probeer wat meer inzet te doen. Vrijwel alle informatie wordt nu met de paplepel ingegoten.
En dan met veel gemors en opnieuw ingieten.

Ga er even voor zitten en lees replies op je topic eens, er zit veel goed advies tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp eingelijk wel wat ik moet doen maar ik weet niet welke merk ik moet kopen ik weet niet of het in mijn pc past ik weet niet of al andere onderdelen wel passen op de moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat wordt dus inlezen. Zeker van iemand die volgend jaar een IT opleiding wil gaan doen mogen we verwachten dat die dat gaat doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

br00ky schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:49:

Zoals gisteren ook al aangegeven is het het beste om je processor te upgraden. Dan moet je ook meteen je moederbord upgraden, want een i7 860 of iets dergelijks gaat je in CoD ook weinig meer prestaties geven. Een 2xxx of 3xxx serie intel + moederbord zou mogelijk moeten zijn voor 100 euro. Nieuwer lijkt me voor 100 niet haalbaar, omdat je dan ook nieuw (DDR4) RAM nodig hebt.
Er staat in de V&A momenteel voor 15 euro een Xeon 3460 (onder de noemer i7 860), dan ga je van 2/4 cores/threads op 3.06 GHz, naar 4/8 op 2.8 met turbo naar 3.46. Ik zou toch verwachten dat die extra cores de moeite wel waard zijn voor moderne games, en voor het geld hoef je het niet te laten.

Mocht dat voldoende verbetering bieden, heb je nog 85 euro over voor een GPU upgrade van die 2gb 760, daar moet je wel een 4gb polaris (470/480/570) voor kunnen scoren denk ik.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
@vectormatic, die heb ik inderdaad ook opgemerkt, maar
Ik heb ze uit china gehaald om te gebruiken maar ik heb daarna nooit gebruikt
is een beetje tricky. Ik zou hem persoonlijk niet per verzending kopen.

Feit is natuurlijk dat er heel veel opties zijn, ook voor weinig geld. Het blijft jammer dat TS in eerste instantie de verkeerde aankoop heeft gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 25-03-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je bent inderdaad voor de gek gehouden met deze PC. 300 euro is echt veel te veel geld voor deze specificaties. Voor +-200 euro koop je een betere PC (i5 3rd gen + 8GB en met wat geluk zelfs een SSD) met garantie. Daar zit dan geen videokaart bij, maar die videokaart is ook geen 100 euro waard. In ieder geval als je dit als gaming pc verkoopt, kun je niet serieus genomen worden. Oplichting zal ik het niet direct noemen, je hebt zelf ook een onderzoeksplicht en het is niet verboden om teveel te vragen. Is de verkoper een kennis? Dan zou ik vragen of je de computer niet terug kunt geven, omdat die toch niet voldoet. Overigens had je dit tijdens de koop al moeten testen. Mag dit niet, jammer dan, genoeg verkopers die je wel even een spelletje laten opstarten om maar een goede deal aan te bieden.

Ik denk dat het verstandig is om eerst helder te krijgen wat de PC moet kunnen en dit duidelijk opschrijven (tip, template die je kreeg helpt hierbij). Je posts komen heel rommelig over. Als je ook zo rommelig aan de slag gaat bij het uitzoeken van een pc, is het geen wonder dat je een "kat in de zak" koopt. Het is de bedoeling dat je nu een goede aankoop doet, dus denk alsjeblieft eerst even na, vergelijk, maar bedenk vooral wat de PC moet kunnen. Dit is trouwens geen aanval, maar ik zie het gewoon niet goedkomen met jouw gekozen aanpak.

Je geeft ook aan volgend jaar een laptop nodig te hebben. Welke opleiding ga je doen? ICT heeft heel veel opleidingen... Dus development of beheer, mbo (welk niveau), HBO of WO? Kun je alvast uitzoeken wat voor een laptop je nodig hebt? Vaak is een 2de hands i5 van 200-250 voldoende. (Althans bij development op het HBO) Als dit het geval is, dan kun je een dikke gaming PC kopen, anders zou ik overwegen om in een betere laptop te investeren. Denk even goed na wat je wilt, anders ga je dubbel geld uitgeven. Nadeel van een goede gaming laptop is wel dat je voldoende discipline moet hebben om op school niet te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

@br00ky , klopt, die specifieke advertentie wordt ik ook niet persee warm van, maar het is de enige beschikbare non-i3, er staat ook een i7 860 voor gratis op gereserveerd. Punt was meer dat dit soort CPUs voor peanuts te krijgen zijn (als je ze kan vinden), en tegelijkertijd kwa cores wel echt een serieuze verbetering kunnen oplevering, zeker als het aantal cores je bottleneck is (want voor semi moderne games is 2c/4t gewoon te weinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
vectormatic schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:53:
@br00ky , klopt, die specifieke advertentie wordt ik ook niet persee warm van, maar het is de enige beschikbare non-i3, er staat ook een i7 860 voor gratis op gereserveerd. Punt was meer dat dit soort CPUs voor peanuts te krijgen zijn (als je ze kan vinden), en tegelijkertijd kwa cores wel echt een serieuze verbetering kunnen oplevering, zeker als het aantal cores je bottleneck is (want voor semi moderne games is 2c/4t gewoon te weinig)
Toch zou ik in ieder geval eerst zeker willen zijn dat het voldoende zoden aan de dijk zet. 15 euro op een budget van 100 euro is veel. Dus @Verwijderd neem mijn advies ten harte en krijg eerst helder wat de PC moet kunnen. Ga dan op zoek naar benchmarks (googlen naar <game> + Xeon 3460 benchmark) en vraag of je de cpu mag testen (desnoods neem je je eigen pc mee). Het lijkt een betrouwbare Tweaker die gewoon niet zo snel communiceert, maar let wel op dat het een Chinese processor is. Ondanks de goede bedoelingen van de verkoper kan hij ook gewoon opgelicht zijn en een kloon/"geflashte" cpu/defecte cpu ontvangen hebben. Dat flashen gebeurt in ieder geval veel met videokaarten. Dan denk je een dikke gtx1060 te kopen voor weinig, krijg je een gts450 die misschien zelfs je PC sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Voor zover ik weet kan je cpu's niet faken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:43
Ik heb in mijn omgeving iemand die gamet op een i7 860 in combinatie met een gtx 970 en dat gaat volgens hem prima. Daar zat eerst een i5 750 in die knijterhard bottleneckte in zwaardere games. Nu draaien bf1, bf V en dergelijke prima op dat pctje. COD gaat dan ook prima draaien. Gezien de verbetering die een i7 gaat brengen is 15 euro of zelfs 25 euro voor zo'n CPU helemaal geen verkeerde uitgave.Verschil in speelbaarheid gaat gewoon heel erg groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Thomg schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:32:
Voor zover ik weet kan je cpu's niet faken.
Een slimme Chinees kan er natuurlijk zo een andere stempel op zetten. Dat merk je meteen bij het inpluggen, maar bij tweedehands heb je garantie aan de deur. Maar goed, dit is vrij vergezocht en grote kans dat die desbetreffende ad gewoon legit is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Een slimme Chinees kan er natuurlijk zo een andere stempel op zetten. Dat merk je meteen bij het inpluggen, maar bij tweedehands heb je garantie aan de deur. Maar goed, dit is vrij vergezocht en grote kans dat die desbetreffende ad gewoon legit is :).
Nou ja, als je ziet wat voor rotzooi je in China kunt kopen... Ik zeg ook niet dat de verkoper het weet. Sterker nog, ik heb er alle vertrouwen in dat hij ter goeder trouw handelt. Maar ik krijg niet de indruk dat die CPU's überhaupt ooit getest zijn. Voorzichtigheid is dus geboden...

Mij is dat chinaspul iets te veel risico, nadat ik meerdere keren kapotte spullen/slechte kwaliteit/niks kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus het is mij aan te raden om een beter proceosser met moeder bord te kopen , maar uit eindelijk wil ik wel dat het als een goede game pc wordt gebruikt .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:06
Je kunt er door een cpu wissel een speelbaar systeem van maken. Een goede gamepc zal het echter nooit worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 21:55:
dus het is mij aan te raden om een beter proceosser met moeder bord te kopen , maar uit eindelijk wil ik wel dat het als een goede game pc wordt gebruikt .
Nieuw noederbord betekent nieuwe processor betekent nieuw RAM-geheugen en dan heb je (mogelijk) een nieuwe bottleneck van de 760 GPU gaat alsnog niet veel moderne games "fijn" spelen.

@Baloes postte eerder al een tussenweg; wel en i7 860 erin zetten (relatief goedkoop tweedehands) en bijvoorbeeld daar dan een GTX960 tot GTX980 naast zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:37

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Doe een upgrade naar een xeon X3440 voor rond de 10 euro. Een echte quadcore is tegenwoordig gewoon de standaard. Nogal overdreven om dit oude zooi te noemen. Zelfs socket 775 is nog niet dood, zolang je de juiste hardware gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Socket 775 is praktisch dood nu je een hexcore kan krijgen nieuwe voor rond de 100.

Edit: En nee, niet de 6300.

[ Voor 15% gewijzigd door Thomg op 26-03-2020 00:01 ]

Pagina: 1