Wat ga je met je laptop doen?
Deze nieuwe laptop is bedoel voor mijn vriendin. Ze komt van een tweede hands Dell Lattitude E6220. Helaas is de accu helemaal op en is het scherm wat klein. Tijd dus voor een nieuwe.
De laptop zal dienst doen als huis/tuin/keuken laptop, dus vooral browsen, office365 etc.
Daarnaast wat videobellen en wat spellen zoals Sims 4 (niet al te zwaar).
Wat is je budget?
Tot € 520,-
[b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal vooral in en rondom het huis aanwezig zijn en een enkele keer mee gaan in de trein.[/i]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren & eigen research
Niet perse merkvoorkeuren, maar zelf heb ik een goede ervaring met ASUS, dan wel eens waar in het hogere segment. Na wat onderzoek doen naar de beste specs voor het genoemde budget kwam ik eigenlijk ook op twee ASUS laptops uit.
De Asus M509DA-EJ025T & de Asus M509DA-EJ034T
Deze lijken mij goede specs te hebben (IPS paneel neem ik hier voor lief).
Ik weet echter niet welke ik hiervan moet kiezen. Het verschil is mijn niet duidelijk genoeg.
Bij de EJ034T wordt Radeon RX Vega 8 aangegeven, maar zover is terug kan vinden bestaat dit niet en is dit gewoon Radeon Vega 8 (zonder RX)?
Dan is het enige andere verschil de SSD 512GB M.2 vs 256GB SATA??
Het idee is sowieso om de SSD te vervangen voor de samsung EVO 860 die ze nu al heeft.
Weet iemand antwoord op bovenstaande vragen? Of een ander alternatief?
Deze nieuwe laptop is bedoel voor mijn vriendin. Ze komt van een tweede hands Dell Lattitude E6220. Helaas is de accu helemaal op en is het scherm wat klein. Tijd dus voor een nieuwe.
De laptop zal dienst doen als huis/tuin/keuken laptop, dus vooral browsen, office365 etc.
Daarnaast wat videobellen en wat spellen zoals Sims 4 (niet al te zwaar).
Wat is je budget?
Tot € 520,-
[b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal vooral in en rondom het huis aanwezig zijn en een enkele keer mee gaan in de trein.[/i]
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren & eigen research
Niet perse merkvoorkeuren, maar zelf heb ik een goede ervaring met ASUS, dan wel eens waar in het hogere segment. Na wat onderzoek doen naar de beste specs voor het genoemde budget kwam ik eigenlijk ook op twee ASUS laptops uit.
De Asus M509DA-EJ025T & de Asus M509DA-EJ034T
Deze lijken mij goede specs te hebben (IPS paneel neem ik hier voor lief).
Ik weet echter niet welke ik hiervan moet kiezen. Het verschil is mijn niet duidelijk genoeg.
Bij de EJ034T wordt Radeon RX Vega 8 aangegeven, maar zover is terug kan vinden bestaat dit niet en is dit gewoon Radeon Vega 8 (zonder RX)?
Dan is het enige andere verschil de SSD 512GB M.2 vs 256GB SATA??
Het idee is sowieso om de SSD te vervangen voor de samsung EVO 860 die ze nu al heeft.
Weet iemand antwoord op bovenstaande vragen? Of een ander alternatief?