Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop M509DA-EJ025T of M509DA-EJ034T?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjohn21
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 23:34
Wat ga je met je laptop doen?
Deze nieuwe laptop is bedoel voor mijn vriendin. Ze komt van een tweede hands Dell Lattitude E6220. Helaas is de accu helemaal op en is het scherm wat klein. Tijd dus voor een nieuwe.
De laptop zal dienst doen als huis/tuin/keuken laptop, dus vooral browsen, office365 etc.
Daarnaast wat videobellen en wat spellen zoals Sims 4 (niet al te zwaar).

Wat is je budget?
Tot € 520,-

[b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop zal vooral in en rondom het huis aanwezig zijn en een enkele keer mee gaan in de trein.[/i]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren & eigen research
Niet perse merkvoorkeuren, maar zelf heb ik een goede ervaring met ASUS, dan wel eens waar in het hogere segment. Na wat onderzoek doen naar de beste specs voor het genoemde budget kwam ik eigenlijk ook op twee ASUS laptops uit.
De Asus M509DA-EJ025T & de Asus M509DA-EJ034T
Deze lijken mij goede specs te hebben (IPS paneel neem ik hier voor lief).
Ik weet echter niet welke ik hiervan moet kiezen. Het verschil is mijn niet duidelijk genoeg.
Bij de EJ034T wordt Radeon RX Vega 8 aangegeven, maar zover is terug kan vinden bestaat dit niet en is dit gewoon Radeon Vega 8 (zonder RX)?
Dan is het enige andere verschil de SSD 512GB M.2 vs 256GB SATA??
Het idee is sowieso om de SSD te vervangen voor de samsung EVO 860 die ze nu al heeft.
Weet iemand antwoord op bovenstaande vragen? Of een ander alternatief?

Beste antwoord (via Sjohn21 op 24-03-2020 21:15)

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Hallo @Sjohn21 Ik heb zelf de pricewatch: Asus M509DA-EJ025T Gehad en gereviewed en op het scherm na is het wel een goede laptop. Om nog wat dieper op het scherm in te gaan, de kijkhoeken zijn vrij slecht en het beeld is enkel echt goed te noemen als de laptop precies in de juiste hoek staat open geklapt. Mocht je vriendin daar geen moeite mee hebben dan kan ik hem wel aanraden. Persoonlijk waren de kijkhoeken mij wel echt een dealbreaker. Heb de accu niet getest maar de fan kan op zich wel storend zijn aangezien deze vrij vaak aanslaat en ook op momenten waarop de laptop maar licht belast wordt.

Volgens mij zijn beide laptops gelijk met uitzondering van de SSD, zelfde type (M509DA) andere SSD en daardoor uitvoering nummer.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Arloid
  • Niet online
Hallo @Sjohn21 Ik heb zelf de pricewatch: Asus M509DA-EJ025T Gehad en gereviewed en op het scherm na is het wel een goede laptop. Om nog wat dieper op het scherm in te gaan, de kijkhoeken zijn vrij slecht en het beeld is enkel echt goed te noemen als de laptop precies in de juiste hoek staat open geklapt. Mocht je vriendin daar geen moeite mee hebben dan kan ik hem wel aanraden. Persoonlijk waren de kijkhoeken mij wel echt een dealbreaker. Heb de accu niet getest maar de fan kan op zich wel storend zijn aangezien deze vrij vaak aanslaat en ook op momenten waarop de laptop maar licht belast wordt.

Volgens mij zijn beide laptops gelijk met uitzondering van de SSD, zelfde type (M509DA) andere SSD en daardoor uitvoering nummer.

• Sjohn21
@Orangezoo Hartelijk dank voor je reactie. Inmiddels zijn er sowieso geen prijzen meer voor de EJ025T.
Als het beeld echt zo slecht is zoals je zegt ga ik inderdaad even verder kijken.

• Arloid
  • Niet online
Laat ik het even noch wat beter toelichten, Asus hanteert 2 soorten TN schermen, een type wat gekwalificeerd is voor 170~ graden kijkhoeken en TN schermen welke geen kijkhoek certificering hebben, de laatste zijn in principe niet slecht en zijn zelfs vanuit ruime hoeken goed af te lezen maar buiten de juiste hoek variëren de donker/licht waardes afhankelijk van welke hoek je op het scherm neer kijkt. Op zich valt er goed mee te werken maar voor de ene is het acceptabel en de ander niet. Ik behoor tot de laatste, maar je vriendin zou het kunnen overwegen om de laptop een paar dagen te proberen en desnoods gratis terug te sturen, Alternate doet hier gelukkig niet zo moeilijk over maar producten terug sturen is altijd wel een beetje een gedoe ongeacht de service van de webwinkel.

• Sjohn21
Nogmaals bedankt voor je reactie.
Ik ben nog eens gaan zoeken naar de gegevens van het display. Het eerste resultaat (ander type, ik geloof wel zelfde display) bevestigd jouw bevindingen nogmaals.
Ondanks dat de specs verder echt wel goed zijn voor de prijs gaat het hem toch niet worden. Zeker omdat de brightness erg laag is en ze ook nog wel eens buiten zou willen zitten met de laptop. Puntje waarin ik in mijn research zeker meer rekening mee ga houden.
Proberen en terugsturen, zijn wij mede door het gedoe, niet zo fan van.
Heel erg bedankt.