Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaneye
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-02 20:44
Mijn vraag
Vandaag de overstap gemaakt van Kubuntu 19.04 naar Pop!_OS 19.10. Nadat ik alles klaar had met tools hoe ik het wilde hebben, bleek opeens de FireFox Logo verdwenen in de dock en application menu. Firefox werkt prima niks geen geklaag daar, maar het ontbreken van de logo doet afbreuk op de esthetiek.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP ProBook - heb Gnome Tweaks draaien en dock extention geïnstalleerd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb firefox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. (apt remove/purge en install) icon theme in tweaks aangepast naar default en weer terug naar Pop. Tweaks ook uit/aan gezet. Rebooten heeft ook geen resultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tij0RZi2ID3T1wEadVW94qxVMK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CFqfWN9OYNM1fVy41JT0NE5C.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Andere icon theme geeft 'm wel weer? Zo ja, dan is het probleem bij het icon theme en moet je even kijken welk bestand het precies wil gebruiken en die fixen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaneye
Helaas doet veranderen van theme niks voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Welk theme? Want je hebt twee soorten in Linux, die voor je desktop omgeving/toolkit en alleen voor je iconen. Die laatste moet je aanpassen. Doet bijvoorbeeld adwaita het dan wel goed?

Als je een launcher maakt op je panel of bureaublad, zie je dan wel het icoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaneye
Fixed, Dank voor het meedenken @Hero of Time - maar het was uiteindelijk een aanpassing in /usr/share/applications/firefox.desktop - deze heb ik met sudo rechten bewerkt middels vi.

In desbetreffende file naar de text Icon=firefox gegaan de ¨Firefox¨ statement weg gegooid en aangevuld met de path waar de icons van firefox staan: /usr/lib/firefox/browser/chrome/icons/default - vreemd dat nergens op het internet (althans ik kon het niet vinden) dit simpel stond. Met een beetje pruts en probeer werk komt men er wel ;)

Edit: Hmm.. te vroeg gejuicht, nu heeft de Dock wel de icon terug maar de applications menu nog niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ceaneye op 25-03-2020 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 10:51
Hoe staan de rechten op de directory /usr/lib/firefox/browser/chrome/icons/default?
Heeft een gewone user access rechten op de directory en inhoud?

Zo staan de rechten op deze directory in mijn Pop!_OS 19.10 installatie:

Afbeeldingslocatie: https://www.porrio.nl/pc/rechten_map.png

Check ook even of de rechten zo staan op de directory /usr/share/icons

EDIT: toevallig niet nog een firefox.desktop in ~/.local/share/applications?

[ Voor 83% gewijzigd door pporrio op 25-03-2020 14:57 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Sommige plekken wordt het icoon gebruikt dat in de applicatie .desktop staat opgegeven, op andere plekken wordt het icoon van het icon thema gebruikt. Ik heb zelf bijvoorbeeld Hydroxygen als icon thema en Firefox is bij mij een schattig vosje in zit houding. Kijk eens in de mappen van je icon thema, in /usr/share/icons/<thema naam>/24x24/apps bijvoorbeeld. Er zullen meer mappen staan met afmetingen, of een enkele, net hoe het is gemaakt.

Er wordt ook wel eens een fallback gebruikt naar het www-browser icon van het thema en anders wordt er gekeken naar /usr/share/pixmaps. Kijk eens wat er in die laatste locatie staat. Ik heb zelf FF geïnstalleerd en heb geen icoon in de pixmaps map, dus het hoeft er niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaneye
Bij nader inzien was mijn oplossing toch juist. Ik had nog niet naar jullie input gekeken en had na een reboot en het plaatsen van de firefox icon in een folder met andere apps zoals spotify en geary en het daarna er weer uithalen werd het logo weer zichbaar...

Ik blijf het een vreemd voorval vinden maar het is opgelost. Dank @Hero of Time & @pporrio voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pavang
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-07-2020
Ceaneye schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:00:
Fixed, Dank voor het meedenken @Hero of Time - maar het was uiteindelijk een aanpassing in /usr/share/applications/firefox.desktop - deze heb ik met sudo rechten bewerkt middels vi.
Je kunt bestanden in /usr beter niet aanpassen. Deze worden bij een volgende update weer aangepast of overschreven. Beter is het maken/aanpassen van hetzelfde bestand in $HOME/.local/share/applications. De settings in .local overschrijven de settings in /var en worden bij een upgrade niet overschreven.
Pagina: 1