Crashes op PC bij omzetten lichtschakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie21
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 26-09-2021
Hey Tweakers ;w

Ik heb onlangs een Gaming PC Gekocht, alles werkt perfect op een heel specifiek, frustrerend dingetje na.
de lichtschakelaar.... het moment dat iemand de lichtschakelaar aan/uitzet lijkt het alsof mijn pc een hiccup krijgt, audio valt weg, spellen crashen enz. enz. dit gebeurt zowel bij intensief gebruik als idle, Naast mijn game-pc heb ik ook nog een Playstation 4, hier heb ik nooit problemen mee gehad.

Ze zitten beiden op een stekkerdoos, dus ik dacht "meh, klote ding zal het wel gewoon niet trekken" dus heb ik mijn pc maar direct op het stopcontact aangesloten maar helaas, ik krijg nog steeds de middelvinger als ik de lichtschakelaar aan/uitzet.

Dit is heel vervelend, sommige spellen lopen een seconde vast en er niks niks aan de hand, sommige spellen crashen mijn pc waardoor ik een harde reset uit moet voeren, zouden jullie hier iets mee kunnen? im lost :F

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
Pikkie21 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:17:
Hey Tweakers ;w

Ik heb onlangs een Gaming PC Gekocht, alles werkt perfect op een heel specifiek, frustrerend dingetje na.
de lichtschakelaar.... het moment dat iemand de lichtschakelaar aan/uitzet lijkt het alsof mijn pc een hiccup krijgt, audio valt weg, spellen crashen enz. enz. dit gebeurt zowel bij intensief gebruik als idle, Naast mijn game-pc heb ik ook nog een Playstation 4, hier heb ik nooit problemen mee gehad.

Ze zitten beiden op een stekkerdoos, dus ik dacht "meh, klote ding zal het wel gewoon niet trekken" dus heb ik mijn pc maar direct op het stopcontact aangesloten maar helaas, ik krijg nog steeds de middelvinger als ik de lichtschakelaar aan/uitzet.

Dit is heel vervelend, sommige spellen lopen een seconde vast en er niks niks aan de hand, sommige spellen crashen mijn pc waardoor ik een harde reset uit moet voeren, zouden jullie hier iets mee kunnen? im lost :F
Schakelaar eens vervangen en je PC aansluiten op een geaard stopcontact. Die schakelaar veroorzaakt een dip die je niet zo erg hoort te hebben dus zou ik maar nakijken/vervangen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie21
Beste redwing,

Thanks voor de snelle reactie, maar ik twijfel of dit helpt, (ik had namelijk zelf duidelijker moeten zijn, mijn excuses)

Het stopcontact is geaard, dat het misschien de lichtschakelaar kon zijn was een hele goede opmerking, dus heb ik de lichtschakelaar onderaan de trap geprobeerd, (i.p.v. de lichtschakelaar bovenaan de trap).

Maar helaas, nog steeds crasht de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke voeding heb je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Pikkie21 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:30:
Het stopcontact is geaard, dat het misschien de lichtschakelaar kon zijn was een hele goede opmerking, dus heb ik de lichtschakelaar onderaan de trap geprobeerd, (i.p.v. de lichtschakelaar bovenaan de trap).
Dat lezen we wel vaker; weet je 100% zeker dat er daadwerkelijk een geaarde groep aan hangt; dus van stopcontact all the way tot de meterkast?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie21
Beste Br00ky, ik heb een cooler master 750watt gold

Beste MAX3400, hmm... dat weet ik niet zeker, Goede opmerking!
maar is het dan niet apart dat mijn Console (playstation) geen problemen vertoond, (ik neem aan dat mijn ps4 op full load toch wel mijn PC op idle matcht?) of zie ik iets stoms over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:50
Pikkie21 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 20:37:
Beste Br00ky, ik heb een cooler master 750watt gold

Beste MAX3400, hmm... dat weet ik niet zeker, Goede opmerking!
maar is het dan niet apart dat mijn Console (playstation) geen problemen vertoond, (ik neem aan dat mijn ps4 op full load toch wel mijn PC op idle matcht?) of zie ik iets stoms over het hoofd?
Tja, het klinkt alsnog als een storing op de spanning. Meestal komt dat of door slechte aarding of omdat je schakelaar niet helemaal lekker meer is. Als je 2 schakelaars hebt die hetzelfde doen kan het ook nog de lamp zelf zijn. Ik heb wel eens (vooral oudere) spaar-lampen gezien die bij opstarten raar gedrag hadden.

Dat de PC er wel last van heeft en een PS4 niet zegt niet zo heel veel. Het ene apparaat reageert nu eenmaal net iets anders als de andere.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie21
Beste Redwing,

Wat je zei over de lamp zou misschien weleens kunnen kloppen, het is mij namelijk opgevallen dat het probleem pas begon zodra de TL-lamp werd gestart, en niet vanaf het moment dat ik de lichtschakelaar omzet.

Ik heb zojuist de TL-lamp verwijdert (door op een bureau stoel te staan en bijna 3x op men bakkes te vallen) en het probleem is niet voorgekomen bij het aan/uitzetten van de schakelaar. misschien toch de TL-lamp?

Bedankt voor de hulp allemaal trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
TL lamp.. hoe wordt die aangestuurd?

met een ouderwetse ballast? of met een moderne Elektronische variant?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie21
Beste SMSfreakie,

Ik heb het even opgezocht, ik zie nergens een smoorspoel, dus ik vermoed een elektrische (of zeg ik nu iets stoms :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 19:36

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Pingelt de lamp bij het inschakelen?

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie21
Ja een paar keer meestal 1 tot 3 keer, maar is dat niet altijd? of ben ik gewoon altijd foute TL-lampen tegen gekomen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 19:36

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Pikkie21 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:09:
Ja een paar keer meestal 1 tot 3 keer, maar is dat niet altijd? of ben ik gewoon altijd foute TL-lampen tegen gekomen ;)
Bij een elektronische ballast pingelen ze niet.

Nu heb ik mogelijk hetzelfde probleem. Een lamp met magnetische ballast op het bureau, en een pc die vreemd gaat doen zodra die je die lamp inschakelt.

Dit is het effect bij mij:
YouTube: 23 maart 2020

[ Voor 9% gewijzigd door NaoPb op 23-03-2020 21:14 ]

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Dan nog zou het inschakelen van een enkele lamp niet zoveel effect moeten hebben.
Zet die pc eens op een compleet andere groep en zet daar eens een apparaat en of lamp aan en kijkt wat er gebeurd. (Kun je desnoods met een verlengsnoer doen).

Persoonlijk neig ik nu naar 2 dingen, of je voeding, of het voedingsgedeelte op je moederbord.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie21
Beste NaoPb,

Dat pingelen wist ik niet, leuk feitje!

Fijn dat je meedenkt, ik hoop dat met deze post ook een oplossing krijgt (anders ik wel)

Yep, het windows geluid van het ontkoppelen/koppelen media krijg ik ook, alsof alles zich reset? dit was ik vergeten bij te voegen

[ Voor 31% gewijzigd door Pikkie21 op 23-03-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkie21
Beste arbraxas,

Ik hoop het niet, gelukkig heb ik nog garantie (alhoewel me afvraag hoe ik dit uit ga leggen bij de fabrikant) :P

Het verplaatsen van de pc hou ik in gedachten maar daar wacht ik nog even mee (h710i is niet zo heel licht, en daar heb ik nu de energie niet voor, excuses, maar zeker het proberen waard mocht het echt niet lukken)

[ Voor 45% gewijzigd door Pikkie21 op 23-03-2020 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pikkie21 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 21:17:
Beste arbraxas,

Ik hoop het niet, gelukkig heb ik nog garantie (alhoewel me afvraag hoe ik dit uit ga leggen bij de fabrikant) :P

Het verplaatsen van de pc hou ik in gedachten maar daar wacht ik nog even mee (h710i is niet zo heel licht, en daar heb ik nu de energie niet voor, excuses, maar zeker het proberen waard mocht het echt niet lukken)
Even een verlengsnoer misschien? Mocht het dan niet werken, dan hoef je de pc helemaal niet te verplaatsen! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:58
Je zou eens een ferrietkraal om de voedingskabel kunnen klikken, dat houdt hoogfrequent storingen tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 10:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen specifiek processor/moederbord/geheugenvraag; dingen omtrent voeding en stroomtoevoer worden meestal in Overige Hardware besproken. Ik verplaats even.

Move PMG -> OH.

Tegelijk pas ik je titel aan, een titel op GoT hoort informatief te zijn, niet stemmingmakend.

Titelfix: "die verdoemde lichtschakelaar" -> "Crashes op PC bij omzetten lichtschakelaar"

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1