TP Link Deco Mesh i.c.m. WiFi slim stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Goedeavond allen,

Ik maak gebruik van een Mesh netwerk van TP Link. Gecombineerd Wi-Fi signaal, 2.4. en 5 GHZ.

Nu heb ik nogal wat snufjes in huis, maar vond ik in een lade 4 van die (overigens prima werkende) WiFi stopcontacten, die alleen werken op een 2.4 GHZ netwerk.

Alleen om een beetje fatsoenlijke WiFI in heel het huis te hebben, staat natuurlijk de 5GHZ aan. Daar werken die stopcontacten niet op.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld mijn Google speaker (aangesloten op 5ghz.) tóch dienbaar te maken, zodat ik die stopcontacten gewoon kan benoemen en via commandos van Google Assistent werkend te krijgen?
Het 5 GHz netwerk permanent uitschakelen is helaas geen optie en dat is op dit moment de enige wijze waarop ik het zelf werkbaar krijg.

Ik verneem graag. Dankjullie wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
normaal werkt dat sowieso ... het maakt in zo'n set niet uit welke antenne je gebruikt om te verbinden , je komt in hetzelfde netwerk uit dus er zou verkeer mogelijk moeten zijn tussen alle devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik reageer even hierop, alhoewel het een oud topic is.
Je 2.4 en 5GHz Wifi netwerk is één netwerk, dus de "commando's van je google speaker" zullen geen problemen hebben je stopcontacten te bereiken. Sterker nog, het loopt wss via de (chinese) cloud dus kan je vanuit het buitenland rustig je stopcontacten aan/uit zetten.
Om je wifi-stopcontacten aan de gang te krijgen zal je even een trucje moeten uithalen. Die stopcontacten zullen waarschijnlijk ingesteld moeten worden middels een APP op je telefoon.
Eerst even 5GHz wifi uitzetten in de DECO, wachten tot je telefoon op het 2.4GHz wifi aansluit, daarna je stopcontacten configureren. En als het werkt 5GHz wifi weer aanzetten.