Benzine grasmaaier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-05 13:13
Hi

De oude grasmaaier heeft het de geest gegeven. Ik heb gekeken wat een waardige opvolger zou kunnen zijn, maar ik zie de bomen niet meer door het gras???

Momenteel ben ik geland bij Einhell, maar ik ken dit merk niet.
Iemand die wat ervaringen kan delen of een ander toestel kan aanraden? Budget 400-600.
Voorwaarde: zelftrekker

Tuingrootte:
1000m²
rechthoek
geen hellingen
bijna geen hindernissen
(hoewel ideaal voor een maairobot, zoek ik op dit moment nog een grasmaaier).

[ Voor 6% gewijzigd door Vertor op 23-03-2020 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Einhell is een bekend Duits merk. Beetje middenmoot qua prijs, goede kwaliteit.

Ik kan je helaas geen tips geven voor een grasmaaier, wij hebben er 4 op 4 poten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:53
Vertor schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:49:
Hi

De oude grasmaaier heeft het de geest gegeven. Ik heb gekeken wat een waardige opvolger zou kunnen zijn, maar ik zie de bomen niet meer door het gras???

Momenteel ben ik geland bij Einhell, maar ik ken dit merk niet.
Iemand die wat ervaringen kan delen of een ander toestel kan aanraden? Budget 400-600.
Voorwaarde: zelftrekker

Tuingrootte:
1000m²
rechthoek
geen hellingen
bijna geen hindernissen
(hoewel ideaal voor een maairobot, zoek ik op dit moment nog een grasmaaier).
toon volledige bericht
Einhell is een beetje een budget merk.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Sorry maar Einhell is puur budget. Heeft niets meer met duits te maken.

@Vertor Kijk naar naar Honda of Stihl. Prima te verkrijgen binnen jouw budget.

https://www.rientiestuinm...benzinemaaier-aangedreven

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 23-03-2020 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Let naast de kwaliteit ook op de rijsnelheid en de maaibreedte. Ik zou het budget verhogen als je die mogelijkheid hebt. Een goede grasmaaier heb je elke week plezier van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:23
Jampot007 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Einhell is een beetje een budget merk.
Niet een beetje, is gewoon een budgetmerk. Zeker geen Made in Germany of de kwaliteit die je daarbij zou verwachten. Wél een enorm goeie prijs/kwaliteit verhouding. Mijn einhell cirkelzaag is een prima ding. Bouwkwaliteit verre van festool om maar iets te noemen, maar niet gammel en wel gewoon een lompe bak vermogen. Ik heb tegenwoordig een mooie festool invalzaag voor de precieze snedes en stofvrij werken. Voor de rest pak ik nog steeds met plezier mijn rooie duivelse einhell uit de hell die met 0 moeite en nagenoeg geen RPM verlies door de dikste binten heen zaagt. Dat oorverdovende geluidsniveau van 500 geweldadig schuddende bakjes met bouten (of 5 ducati's) mag er ook gewoon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 16:08
Ik ben erg tevreden over mijn Toro. Deze heeft een Briggs & Stratton motor waar ik nooit problemen mee heb gehad. Voor een dergelijk oppervlak zou ik wel kiezen voor een bredere versie dan de standaard. Scheelt een paar keer lopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:44
Heb zelf een Honda sinds vorige jaar, maar de grootste tip zit hem in het volgende met deze oppervlakte:
jbcyber schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 06:28:
Voor een dergelijk oppervlak zou ik wel kiezen voor een bredere versie dan de standaard. Scheelt een paar keer lopen :).
Heb zelf een 53cm en het is ideaal! Vorige woning had 1800m2 gras (tijdelijke huur) en heb nu 1000m2 ongeveer.

En lees reviews! Ik had ook een bepaald merk op het oog, maar de aftersales bleken goed ruk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:19

Superflip

*pwiet*

Ik lees dat je op dit moment nog niet voor een robot gaat. Heb je daar een specifieke reden voor?

Zelf heb ik een gelijkaardig gazon, heb het dit jaar 2x met de hand moeten afrijden omdat lus stuk was, wat een klus. Ben echt blij dat de maaier instussen terug dagelijks zijn rondjes draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:02
Superflip schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:45:
Ik lees dat je op dit moment nog niet voor een robot gaat. Heb je daar een specifieke reden voor?

Zelf heb ik een gelijkaardig gazon, heb het dit jaar 2x met de hand moeten afrijden omdat lus stuk was, wat een klus. Ben echt blij dat de maaier instussen terug dagelijks zijn rondjes draait.
Bewust niet voor de robotmaaier gekozen omdat:
Je loopt lekker door je tuin van buiten te genieten.
Je trekt mooie banen, die een robotmaaier niet doet,
Het is gezond, wat lichaamsbeweging.
Ik het gewoon leuk vind om te doen :)
Duur, hoe staan de technieken er over 5 jaar bij? (incl prijs daling)

Terug te komen op TS vraag.
Er is inderdaad (te) veel keuze. Als je NL reviews leest raak je overtuig van een bepaald merk.
Lees je weer Duitse reviews (grasland bij uitstek met die grote tuinen) dan komen de A+ merken uit NL daar weer niet naar voren en zie je weer andere onbekende namen die goed uit de test komen.

Mijn selectie was:
- Maaibreedte zo breed mogelijk. 52-54cm
-Tankinhoud zodat je niet hoeft bij de tanken (selectie door te maaien grassopp)
- Max krachtige 4takt motor (+200cc) zodat deze wat capacitiet over heeft.
- Opvangbak zo groot mogelijk. (+60L)
- Variabele snelheidsregeling
- Mulchen
- Goedkoop met goede recenssies.

En daar kwam bij mij deze uitrollen:
https://www.amazon.de/gp/..._asin_title?ie=UTF8&psc=1

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/oww3pgj.jpg

Maximaal budget model die aan alle eisen voldoet :+ .

Maar duurzaam? Dat moet de tijd uitwijzen...
Hij zit nu in zijn 3e jaar, en doet het goed. Nog geen mankementen gehad.

Gedachten achter deze koop:
Niet ervaren, dus ik wil niet direct de duurste A-merk kopen.
Eerst maar even 'ervaring' opdoen over wat ik wel en niet fijn of waardevol vindt.
(b.v. De schoonmaak functie die er op zit klinkt leuk, maar is waardeloos)

Ervaring die ik inmiddels heb opgedaan?
Dat hij eigenlijk aan alle verwachtingen voldoet met maar 1 negatief punt:
Iets wat ik in reviews niet terug heb zien komen, maar wel als irritant ervaar:
Het doorvoer kanaal naar de opvangbak verstopt bij hoog gras (+7cm).
Er is dan niet genoeg lucht verplaatsing, of het kanaal is niet groot genoeg, om de grote grassprieten naar achter te gooien en blijft voorin liggen.
Ik weet niet of andere merken dat ook hebben, maar dat is soms wel irritant en een aandachtspunt voor als ik wat anders koop.

Succes met uitzoeken!

[ Voor 9% gewijzigd door barry86 op 24-03-2020 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:16
PageFault schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:40:
Einhell is een bekend Duits merk. Beetje middenmoot qua prijs, goede kwaliteit.

Ik kan je helaas geen tips geven voor een grasmaaier, wij hebben er 4 op 4 poten ;)
Haha!

Off topic, Van welk merk? Blehh of Boeeh? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 15:33
Stiga Multiclip (bijv. https://www.stiga.com/nl/...lticlip-pro-53-svx-h.html )
Persoonlijk een voorkeur voor Honda motoren op zulke devices.

Deze mulched je gras (hakselen) en blaast het vervolgens naar de grond in je gazon.

Heb zelf de Inox (RVS), maar die lijken ze niet meer te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Stef012 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Haha!

Off topic, Van welk merk? Blehh of Boeeh? :+
1 mehehehehehe en 3 muhuhuhuhuhu. Boeh zou ook wel leuk zijn, maar we hebben niet oneindig veel ruimte en met mehehehehehe hebben we gemerkt dat het hebben van een tweehoevig dier, je toch weer een hele papierwinkel hebt (voor transport en entingen rondom Q koorts en mond en klauw zeer).

Een benzinemaaier is denk ik kosteneffectiever, met een paar liter benzine heb je de boel wel gemaaid, hier gaat toch alleen al 2500 kg aan hooi in per maand plus nog wat brokken.

De laatste enkele tientallen vierkante meters doen we elektrisch (met snoer) met zo'n 2e hands merkloos geval. Werkt prima. Ooit wil ik er 1 op accu, Makita of zo, kan ik de accus delen met de boormachines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-05 16:38

Foamy

Fulltime prutser

Heeft het een reden dat je specifiek naar een benzine maaier kijkt? Ik heb sinds enkele jaren een elektrische op accu en dat bevalt meer dan prima.

blub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

@Foamy @Superflip

1000m2 jongens. Dat wil je maar op 1 manier en dat is inderdaad benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
barry86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:19:
[...]
Ervaring die ik inmiddels heb opgedaan?
Dat hij eigenlijk aan alle verwachtingen voldoet met maar 1 negatief punt:
Iets wat ik in reviews niet terug heb zien komen, maar wel als irritant ervaar:
Het doorvoer kanaal naar de opvangbak verstopt bij hoog gras (+7cm).
Er is dan niet genoeg lucht verplaatsing, of het kanaal is niet groot genoeg, om de grote grassprieten naar achter te gooien en blijft voorin liggen.
Ik weet niet of andere merken dat ook hebben, maar dat is soms wel irritant en een aandachtspunt voor als ik wat anders koop.
Dat heeft mijn Honda ook, gewoon een kwestie van het gras te lang, of te kort willen maaien in één keer.
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:50:
@Foamy @Superflip
Dat, je blijft accu's wisselen. Voor mij ook een reden geweest om op benzine te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32
We hadden ook een groot gazon, deden we met een benzine kooimaaier. Model zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.detuinmachine.nl/media/catalog/product/cache/1/image/600x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/a/masport_660b.jpg

En op MP:

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Hier staan er een aantal meer van op marktplaats. Ik zou zonder te twijfelen zon maaier kopen!

[ Voor 20% gewijzigd door Devian op 24-03-2020 08:58 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
Breaker schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Dat heeft mijn Honda ook, gewoon een kwestie van het gras te lang, of te kort willen maaien in één keer.
Hmm ja dat laatste kan wel kloppen.
Wel eens over nagedacht. Maar heb vaak geen zin om het 2x te belopen :+ .
Dus dat is kennenlijk geen minpunt van de machine, maar van de gebruiker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Heb je ook accu overwogen? Ik gebruik nu al een aantal jaar een accu maaier en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nldls schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:07:
Heb je ook accu overwogen? Ik gebruik nu al een aantal jaar een accu maaier en dat werkt prima.
Lezen is ook een vak.

1000m2 op een accu? Ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Onderzoek net zo. ja dat kan wel. Ik doen 400 m2 op een halve accu en dat is nog niet de hoge capaciteitsaccu bijvoorbeeld. Kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nldls schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:10:
Onderzoek net zo. ja dat kan wel. Ik doen 400 m2 op een halve accu en dat is nog niet de hoge capaciteitsaccu bijvoorbeeld. Kan prima.
Kom dan ergens mee?

En let je dan ook even op de voorwaarde dat het een aangedreven versie moet zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 24-03-2020 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Ik snap oprecht niet waarom je niet zou overwegen een robotmaaier te nemen. Hier draait er een al jaren naar volle tevredenheid op een vergelijkbaar stukje gras. Altijd een strak gazon en je hoeft niet iedere week met zo'n herrieding rond te rijden. Been there, done that.
Ik zou een benzinemaaier niet eens meer overwegen. Zo zonde van mijn tijd en een stuk meer gedoe.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
barry86 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:05:
[...]
Hmm ja dat laatste kan wel kloppen.
Wel eens over nagedacht. Maar heb vaak geen zin om het 2x te belopen :+ .
Dus dat is kennenlijk geen minpunt van de machine, maar van de gebruiker :P
Klopt, herkenbaar ;) Vorige week nog gehad haha.

En dus nog een tip, neem 1 met een mulch functie. je blijft lopen met die opvangbak...
En als je toch een robot overweegt ook prima hoor. Als je die dagelijks laat rijden hou je ook een strak gazon volgens mij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Breaker op 24-03-2020 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Mijn perceel is bijna 1500m2, totale grasmat dus iets kleiner. Accu, self-propelled. Werkt als een tierelier. Tenzij ik het te lang laat worden haal ik dat op 1 accu.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De tandjes jongens, allemaal roepen dat ze er een hebben op accu die blijkbaar voldoet aan de voorwaarden van TS maar vervolgens niet linken welke ze hebben.

Kom dan ergens mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:54
Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:32:
De tandjes jongens, allemaal roepen dat ze er een hebben op accu die blijkbaar voldoet aan de voorwaarden van TS maar vervolgens niet linken welke ze hebben.

Kom dan ergens mee?
Ik heb zelf helaas nog iets met een snoer (Viking ME450, nu dus Stihl). Maar idd, ik krijg geen accumachine >1000m2, zelfaandrijvend gevonden :) Enige die dit soort oppervlaktjes goed doen zijn makita's en die zijn weer niet zelfaandrijvend. (tenzij >€1000) correct me if i'm wrong.

En hoe veel ik ook voor robotisering van heel veel dingen ben (Stofzuiger, dweilen, beregening enzv.).
Grasmaaien vind ik heerlijk, na het werk lekker even mijn hoofd leeg maken _/-\o_

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Einhell gras maaiers op benzine zijn goed , we hebben er 1 gehad. Net zo goed als de toro die we er voor hadden.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Mijn specifieke model wordt inmiddels niet meer geleverd, maar hier staan soortgelijke maaiers: https://egopowerplus.nl/producten/grasmaaiers. Bijkomend voordeel: de accu is ook bruikbaar op andere producten van hun. Als je dus nog wat nieuwe tools wilt aanschaffen dan kun je dat mooi combineren ;-)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 22:17
ik vermoed dat deze accu machines wel geschikt zijn voor 1000m2. https://www.gereedschappe...WBuHiUfKVZYRoCssYQAvD_BwE

Ik heb er zelf geen ervaring mee, heb ook gewoon een oude benzine maaier voor circa 400m2. Gratis gekregen en was dus een no brainer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Heb toen zelf gekeken naar de McCulloch omdat hij een Honda blok heeft (McCulloch M46-145WRP Classic Plus als voorbeeld, binnen budget) maar McCulloch schijnt nogal beroerde aftersales te hebben als je problemen hebt met de maaier. Toen toch het budget maar verhoogd en een volledige Honda maaier gekocht (Honda HRX537VK).

Je kan geluk hebben dat je er probleemloos mee blijft maaien.

Voorbeeld: https://www.coolblue.nl/p...-145wrp-classic-plus.html
Mulch
Opvangbak
Zelfrijdend
Binnen budget
Honda blok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Foamy @Fuel_80

Allemaal ruim buiten budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Volgens mij was het budget 400 tot 600 euro toch? Wellicht dat niet iedere maaier daarbij beschikbaar is, maar er zijn zeker wel maaiers die daar binnen vallen.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:13

Theo

moederbord

Met Einhell maaiers geen ervaring; maar met veel van het overige gereedschap wel (boormachine, tafelzaag, circelzaag, kloofmachine). Het is kwalitatief zeker geen slecht spul, terwijl de prijs best scherp is. Ik heb wat elektrisch gereedschap van Einhell gehad in de afgelopen jaren, en dat zat qua niveau op dat van het (groene) Bosch spul. Verwacht geen high end kwaliteit.Mocht je dus elke dag een paar velden willen maaien (niet alleen jouw grasveld, maar die van de hele straat) dan zou ik toch wat meer uitgeven. Maar voor gewoon thuisgebruik is er niks mis mee; het is gelukkig geen Ferm of ander budgetspul :P

Vergelijk het een beetje met het electrich gereedschap. In de bouw waar men het dagelijks veel gebruikt hebben ze heel goed/duur gereedschap. Net als de hovenier die enkele duizenden euro's uitgeeft aan een maaier die ze dagelijks een paar uren gebruiken. Maar voor thuis is dat gewoon zonde voor iets dat je nog geen 50 uur per jaar gebruikt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Roozzz schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:14:
Ik snap oprecht niet waarom je niet zou overwegen een robotmaaier te nemen. Hier draait er een al jaren naar volle tevredenheid op een vergelijkbaar stukje gras. Altijd een strak gazon en je hoeft niet iedere week met zo'n herrieding rond te rijden. Been there, done that.
Ik zou een benzinemaaier niet eens meer overwegen. Zo zonde van mijn tijd en een stuk meer gedoe.
Genoeg tegen argumenten:
Bewust niet voor de robotmaaier gekozen omdat:
Je loopt lekker door je tuin van buiten te genieten.
Je trekt mooie banen, die een robotmaaier niet doet,
Het is gezond, wat lichaamsbeweging.
Ik het gewoon leuk vind om te doen :)
Duur, hoe staan de technieken er over 5 jaar bij? (incl prijs daling)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:00
Devian schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:55:
We hadden ook een groot gazon, deden we met een benzine kooimaaier. Model zoals deze:

[Afbeelding]

En op MP:

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

Hier staan er een aantal meer van op marktplaats. Ik zou zonder te twijfelen zon maaier kopen!
@Vertor
Verreweg de beste manier van grasmaaien.
Je knipt het gras in plaats van de bovenkant eraf slaan zoals met elke andere maaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:16
Hier goede ervaring met een mcCullogh met Brigs & Stratton motor voor een 600m2 gras.
Honda motor is wel beter maar daar wordt dezelfde grasmaaier 2x zo duur van.

Ook met heggescharen en kettingzagen ook goede ervaring met Stiga.

Stihl is uiteraard het beste maar is meer voor de prof. Ik denk dat Stiga het beste is voor de veeleisende thuisgebruiker.
Als mijn maaier de geest geeft (heb een huis gekocht met 1000 m3 gras) wordt het toch een robotmaaier icm met een Stiga benzinemaaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BlueSS50 met 1000 M3 (!) heb je heel andere problemen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15:48
In je keuze meenemen: Welke levensduur verwacht je? Hoeveel tijd wil je besteden aan het maaien?

Ik zag in een voorgaande post de kooimaaier staan: Veel opbergruimte nodig, veel mechanische onderdelen (overbrengingen), mes regelmatig slijpen, steentjes etc. Ooit 1 gehad - nooit meer.

Een cirkel maaier is het simpelst. Omdat je altijd overlap hebt tussen baantjes is breder sneller maaien. Aangedreven is een lust want je hoeft niet te duwen. Afhankelijk van je leeftijd en.of dat anderen misschien moeten maaien: Bedenk dat ze bestaan met electrische start, zelf geen ervaring mee maar de buurman is blij met die hij heeft. Mulchen is leuk behalve als het gras erg lang is of snel groeit dan kan opvangen beter zijn.

Ik heb zelf al 10 jaar een 53cm Toro met aandrijving na de voorgaande die 20 jaar oud was. Af en toe mes slijpen, variabele snelheid, oliepeil in de gaten houden en gaan. O ja, met alle hoeken en hellingen doe ik afhankelijk van het aantal molshopen een uurtje over zo'n 1300m2 met opvangzak inclusief heen en weer naar de composthoop en normale lengte van t gras. Mulchen gaat sneller maar bij nat gras wil het wel eens een rommeltje worden (hoopjes gras op t gazon ipv netjes gesnipperd. Regelmatig mes slijpen helpt wel.

Ik heb lokaal gekocht vanwege service. Wil je goedkoper dan kijk op internet of bij van Cranenbroek. Hornbach is ook een optie (die hebben o.a. MTD wat je o.a. in de USA veel ziet).

O ja: er is meestal een relatie tussen prijs, servicegevoeligheid en levensduur. Maar niet altijd ;-) Buurman koopt elke 3-5 jaar een nieuwe voor 300-400 euro, ik koop er 1 voor 10-20 jaar want kan er zelf nauwelijks aan sleutelen.

[ Voor 8% gewijzigd door DjoeC op 24-03-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invoil
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:02
Ik moet 2000m2 maaien heb een beetje overkill een stiga zitmaaier, gekocht met honda motor. Hier ben ik echt super tevreden over.

Ik heb voorheen bij mijn ouders altijd met een maaier van Cranebroek (HVC) gemaaid 52 cm, 4,5 cm honda blok en die loopt na 10 jaar nog steeds probleemloos zonder enig serieus onderhoud. Die was rond de 400 euro.
Bij de Hovenier waar ik werkte hadden we ook een aantal Cranenbroek maaiers 64cm met 6,5pk honda blokken ook nooit problemen mee gehad.

Zelf heb ik een aggregaat met Briggs en Straton en had een hakselaar met Briggs en Straton en in vergelijking met de Honda heb ik daar meer werk aan, deze willen ook zeker na lange tijd stil staan moeilijker starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 12:01
Als je 1000m gras hebt dan zou ik lekker een tweedehands zitmaaier nemen. Plusminus 1500 euro. Daarmee wordt gras maaien echt leuk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znrvgq2NR4wVwcEGNtt5AB5vhmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhpdqsU8mPAVkcBYOUfBPuBz.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.marktplaats.n...o-2098-zitmaaier-demo.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Anoniem: 93986 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:43:
Sorry maar Einhell is puur budget. Heeft niets meer met duits te maken.

@Vertor Kijk naar naar Honda of Stihl. Prima te verkrijgen binnen jouw budget.

https://www.rientiestuinm...benzinemaaier-aangedreven
Het is gewoon middenmoot spul. Nee, geen accuboor van 350,-, maar komt qua kwaliteit en dergelijke veel eerder in de buurt van de duurdere merken dan iets wat je bij de Aldi haalt. Het is gewoon prima spul voor de persoon die het niet nodig heeft voor zijn dagelijkse baan als bouwvakker etc.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Hoi, hoe sta je er zelf in na al deze reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:49

Part

Helemaal niets.....

Ik zou zondemeer gaan voor een brede maaier.
Je hebt namelijk altijd overlap met het gemaaide vlak.

Bij een overlap van 15 cm is een 40cm maaier nog maar 25 cm effectief.
Voor 55 cm maaier is dat 40cm.

Dus met een 40cm maaier loop je bijna de dubbele afstand t.o.v een 55cm maaier.

[ Voor 3% gewijzigd door Part op 24-03-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:50:
@Foamy @Superflip

Ik doe 1100m2 op een electrieke maaier (wel duurder) maar verder geen enkel probleem. Stil, starten is een non issue, nooit meer winterklaar maken, zeer goedkoop in gebruik en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:19

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Mijn schoonouders hebben een accu husqvarna. Kunnen 2 accu's in. Ze maaien zo'n 3000m2 tuin in twee keer waarbij de tweede keer nog accu over is.

https://www.husqvarna.com...iers/lc-353ivx/967862001/

Prijs is excel accu's, dus buiten budget. Maar het kan wel.
Daarna kun je gebruik gaan maken van alle fantastische accu tools van husqvarna met dezelfde accu...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 14:09
veltnet schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:13:
Als je 1000m gras hebt dan zou ik lekker een tweedehands zitmaaier nemen. Plusminus 1500 euro. Daarmee wordt gras maaien echt leuk.
[Afbeelding]
https://www.marktplaats.n...o-2098-zitmaaier-demo.htm
Ts vraagt een maaier met budget 400 tot 600.

Jij komt af met tweedehands aan 3 keer het budget.

Jij bent immo-makelaar zeker? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-04 12:01
cadsite schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Ts vraagt een maaier met budget 400 tot 600.

Jij komt af met tweedehands aan 3 keer het budget.

Jij bent immo-makelaar zeker? 8)7
Dit is de eerste zitmaaier die ik zo even snel tegenkwam. Als je wat beter gaat zoeken dan kun je ze voor een stuk minder kopen. Als je elke week een groot stuk gras moet maaien dan ben je het op een gegeven moment wel zat. Met een zitmaaier blijft het leuk. Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 14:09
veltnet schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Dit is de eerste zitmaaier die ik zo even snel tegenkwam. Als je wat beter gaat zoeken dan kun je ze voor een stuk minder kopen. Als je elke week een groot stuk gras moet maaien dan ben je het op een gegeven moment wel zat. Met een zitmaaier blijft het leuk. Ik spreek uit ervaring.
Een nieuwe maaier van €500, bijvoorbeeld onze Stiga met honda motor gaat met wat geluk 20 jaar mee.
Een zitmaaier van dat budget. Tsja...

Als je een bepaald budget vooropstelt betekent dit meestal dat je er niet meer aan wil of kan geven.
Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Ik heb zelf een PowerWorks grasmaaier op 60 v die ook als 82 volt bestaat. Een alternatief is bijvoorbeeld een Greenworks. Met een 5 ampere accu heb je 80 minuten werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-05 13:13
Hi iedereen

Bedankt voor de vele reacties.
Ik zal eerst proberen te antwoorden op een aantal vragen:
Het is de bedoeling dat er een grasrobot komt. Op dit moment heb ik de afgelopen 4 jaar gemaaid met een grasmachine die ik toentertijd van iemand gratis gekregen had, enkel om toen die zomer door te komen. Uiteindelijk heb ik er nog 4 jaar uitgekregen. De motor is nog "perfect" in orde, deze startte na de winterstop direct van de eerste keer. Het is al de rest dat ik de laatste jaren heb liggen opknappen met spuug en colsonbandjes.... ik zit zonder spuug nu :)

Zoals @barry86 aangaf, het grasmaaien is ook ideaal bij mooi weer om je hoofd leeg te maken, maar uiteindelijk steek je er best veel tijd in iedere week. De zelftrekker functie werkte ook niet zo goed niet meer. dus als het nieuw toestel veel sneller werkt, met minder moeite, kan dat een reden zijn om de aankoop van een grasrobot uit te stellen.
Let naast de kwaliteit ook op de rijsnelheid en de maaibreedte. Ik zou het budget verhogen als je die mogelijkheid hebt. Een goede grasmaaier heb je elke week plezier van.
Het is altijd mogelijk om het budget om hoog te trekken, indien daar een goede reden voor is.
ik heb enkel het gevoel dat er in de range 400-600 euro al voldoende kwaliteit was.
allerlei over accu, kooimaaiers & zitmaaiers
Ik zoek een benzine cirkel maaier. Er is is op dit moment beperkte opslagplaats en accu maaiers zijn zeer snel zeer duur.
Hoi, hoe sta je er zelf in na al deze reacties?
Nog even ver als hiervoor, maar ik ga straks nog eens tijd maken om wat verder te zoeken, dat gras wordt er niet korter op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:57
Kun je niet beter kiezen voor een tweedehands Honda?

Bijvoorbeeld een Honda met roto-stop (dat is echt ideaal met het legen van de opvangbak) en eventueel ook Hydrostatic (variabele snelheid). Als je die bij een gerenommeerde dealer koopt, met een onderhoudsbeurt, dan heb je denk ik een veel betere grasmaaier dan een nieuwe van een budgetmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:07
Als het makkelijk voor je is kijk dan ook even over de grens. Het aanbod motormaaiers is daar aanzienlijk groter.

Wij stellen onze aankoop nog even uit, misschien dat we nog 1.500 m2 aan (landbouw)grond bijkopen zodat we onze tuin wat vlakker kunnen maken. Nu zal dat voorlopig gewoon paardenweide blijven (voor de knollen van de buurvrouw) we moeten alleen even zien wie het buiten dat paardenseizoen gaat maaien.

In totaal heb ik dan een kleine 2.000 m2 om te maaien. Dat was ik niet van plan met zo'n duwding ;)
Pagina: 1